Ústí n.L.: Slavné lokální značky z regionu
Cílem projektu „Originally made in Ústí nad Labem", je prezentace a propagace města Ústí nad Labem ve spojení se slavnými značkami formou reklamní kampaně. Tento projekt se snaží připomenout občanům existenci tradičních regionálních značek produktů, které byly či jsou s městem Ústí nad Labem spojeny. Město totiž vyrostlo z průmyslové tradice, jeho image je však spojována pouze s negativními aspekty této činnosti. Především připomíná, že dědictvím této průmyslové tradice nejsou pouze tovární komíny, ale řada proslulých českých značek. Některé mají za sebou více než sto let své existence a dodnes se těší svému věhlasu. Problémem je, že řada pamětníků na to zapomněla a mladší generace o těchto výrobcích většinou ani netuší.
Základní informace
Název obce/města/regionu:
Ústí nad Labem
Kontakt:
Statutární město Ústí nad Labem
Organizace:
Magistrát města Ústí nad Labem
Téma:
Podnikání, investice, stavebnictví, suroviny Místní tradice, patriotismus a folklor
Popis a výstupy
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Slavné tradiční značky hledalo město společně s pracovníky Muzea města Ústí nad Labem, Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně, výtvarníky, grafiky a dalšími subjekty. Mezi tyto značky patří ústecká piva Březňák a Zlatopramen, likér Klášterní tajemství, lihovina Stará myslivecká, mýdlo s jelenem, kosmetické přípravky Elida a další. Pro projekt byl objeven i regionální pekařský výrobek Trmická maková mušle, jejíž příprava se stala soutěžní disciplínou jedné z tematických akcí.
Výstup, tedy Slavné ústecké značky, byly zpracovány do podoby propagačních předmětů, které jsou nabízeny v Informačním středisku města a jsou prezentovány při příležitosti různých městských akcí. Každé z dárkových balení je opatřeno informací (i v jazykových mutacích), jakou vazbu mají dané výrobky na město. Ve spolupráci s Českým rozhlasem SEVER vznikl také CD s mluveným slovem, kde jsou všechny ústecké značky představeny. Mimo to vznikla série replik starých plechových cedulí a série magnetek.
Začátek aktivity:
01.04.2011
Konec aktivity:
30.04.2014
Příloha
Jak byla aktivita financována?
Převážně z rozpočtu města na daný kalendářní rok.
Doporučení a inspirace
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem?
Média, propagace
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy?
Propagační kampaň získala jednotný design, včetně nově vytvořeného loga „Originally made in Ústí nad Labem“. V rámci propagace bylo využito jak klasických letáků, plakátů či pozvánek, tak i formát billboardu. K přípravě mediální kampaně byli přizváni vedle herců i umělci z oblasti výtvarného umění. Motiv slavných lokálních značek získal podobu klipu (ke zhlédnutí zde ). Vzniklo také pop-artové zpracování tématu, které se objevilo na buttonech, tričkách, a bylo využito na kalendářích pro rok 2012 a 2013.
Kampaň provázela výstava v Informačním středisku města Ústí nad Labem. Jednotlivé značky „Originally made in Ústí nad Labem“ pak byly prezentovány v rámci tematických akcí.
Příloha:
Aktéři
Název:
Statutární město Ústí nad Labem
IČO nebo jiný registrační údaj:
00081531
Adresa:
Velká Hradební 236/8, 401 00 Ústí nad Labem
Web:
http://www.usti-nad-labem.cz
Další aktéři
Název: Muzeum města Ústí nad Labem
IČO nebo jiný registrační údaj: 00361321
Adresa: Masarykova 1000/3, 400 01 Ústí nad Labem
Web: http://www.muzeumusti.cz
Detailně zpracované dobré praxe