Kroměříž: Kampaň VIDÍŠ MĚ! – podpora používání reflexních prvků
„Vidět a být viděn“ je základní pravidlo bezpečnosti na silnicích. Auta proto musí celoročně svítit, cyklisté alespoň za snížené viditelnosti, chodci však takovou povinnost a ani možnost nemají. Přitom jsou v silničním provozu ti nejzranitelnější a nejhůře jsou na tom děti. Právě jim je určena kampaň „Vidíš mě?“ ze ZDRAVÉHO MĚSTA KROMĚŘÍŽ.
Základní informace
Název obce/města/regionu:
Kroměříž
Kontakt:
Město Kroměříž, Velké nám. 115, 767 58 Kroměříž
Příjmení, jméno:
MUDr. Jarmila Číhalová
Organizace:
Město Kroměříž
E-mail:
jarmila.cihalova@mesto-kromeriz.cz
Telefon:
573321152
Téma:
Dopravní výchova a osvěta (programy, akce a kampaně) Úrazy a otravy
Popis a výstupy
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Projekt pro žáky základních škol odstartoval již na podzim roku 2006. Jeho cílem je především zajistit, aby co nejvíce dětí mělo své oblečení a školní brašny opatřeny reflexními doplňky. Součástí dlouhodobé kampaně není jen rozdávání informačních balíčků s letáky a reflexními pomůckami ve školách a distribuce plakátů, ale také například soutěž o nejzářivější třídu. Prostřednictvím třídních schůzek se do projektu mohou zapojit i rodiče.
V roce 2007 se akce zaměřuje na cyklisty a středoškolskou a učňovskou mládež, která se často vrací domů až ve večerních hodinách, kdy je obzvláště důležité být na silnici dobře viděn.
Projekt je součástí dlouhodobého programu Bezpečná komunita, který má v Kroměříží vynikající výsledky již řadu let.
Začátek aktivity:
01.09.2006
Konec aktivity:
28.02.2007
Příloha
Rozpočet
Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity?
[tis. Kč] 69
Jak byla aktivita financována?
z rozpočtu města
(ke kampani dodali své materiály BESIP a SPUR)
Detailní rozpis:
tis. Kč 10,5 tisk letáčků
20,8 reflexní samolepky 9x12 cm
9,9 nášivky, nažehlovačk 12,5 reflexní náramky
6,8 balicí pomůcky a korespondence
1,3 výstavy reflexních pomůcek
7,5 plakáty
Doporučení a inspirace
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem?
AKCE VE ŠKOLÁCH:
Navázat spolupráci s řediteli škol. Školy vybavit metodikou.
Ve všech základních školách ve městě uspořádat výstavu reflexních pomůcek.
Oslovit a informovat rodiče na třídních skůzkách.
Rozdat reflexní a informační materiály dětem.
Využít reflexní materiál ve výtvarné výchově.
Soutěž „Nejzářivější třída v našem městě"
DALŠÍ AKCE:
Oslovení prodejce sportovních potřeb a zapojení do akce
Odmě'nování cyklistů vybavených barevnými reflexními prvky přímo na silnicích
Soutěž o nejlépe zářícího účastníka diskotéky
Příloha:
Média, propagace
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy?
INFORMAČNÍ KAMPAŇ:
V TISKU - články v regionálním tisku
PLAKÁTY- do škol, zdravotnických zařízení, autobusů Městské hromadné dopravy
VE ZDRAVOTNICKÝCH ZAŘÍZENÍCH DISTRIBUCE LETÁKŮ BESIPU (Chci se domů vrátit bezpečně), který vysvětluje danou problematiku
Příloha:
Aktéři
Název:
Město Kroměříž
IČO nebo jiný registrační údaj:
287351
Adresa:
Velké nám. 115, 767 58 Kroměříž
Web:
http://www.mesto-kromeriz.cz
Další aktéři
Název: Obchodní dům Štrof
Adresa: Vodní 52, Kroměříž
Detailně zpracované dobré praxe