Téma:
Odpady, staré ekologické zátěže, brownfields Kultura, společenský život, volnočasové aktivity, dobrovolnictví
Popis a výstupy
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Projekt byl nastartován na jaře 2018, zdaleka není u konce, ale již existuje: cykloservis s kavárnou fungujícící zároveň jako půjčovna sportovního náčiní, hřiště pro volejbal /nohejbal včetně vybavení, plácek a vybavení na petanque, bicrossová dráha, dětské hřiště, venkovní posilovna, letní kino, které má za sebou několik úspěšných promítání, komunitní zahrada Kokoza s první úrodou. V Cukrkandlu během jeho první sezóny proběhla řada společenských akcí, vznikla a vznikají nové vazby lidí, kteří se zde scházejí ke společnému využití volného času. Vznikly další nápady a plány na jejich realizaci. Realizované společenské akce uvedeny např. na http://www.praha12.cz/vismo/fulltext.asp?hledani=1&id_org=80112&query=Cukrkandl&submit.x=15&submit.y=6
Začátek aktivity:
01.05.2018
Jak byla aktivita financována?
Především ze soukromých zdrojů. MČ přispívá především záštitou, pomocí při medializaci, propojováním lidí (síťování) a stejně jako ostatní účastníci i návrhy a nápady.
Doporučení a inspirace
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem?
Nevěřit paušalizujícícm negativním předsudkům o developerech. Hledat společné zájmy a příležitosti spolupráce mezi sektory a příležitosti pro aktivitu a obyvatel.
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila?
Pozitivní: 1.Programově vstřícný přístup firmy Skanska reality vůči komunitě a samosprávě (viz projekt https://reality.skanska.cz/dobry-soused), personální podpora a výborná komunikace projektu ze strany této firmy. 2. Politická podpora vedení MČ projektu, využití vazeb městské části a mediální podpory projektu, připravenost municipality na tuto příležitost i díky zkušenosem z NSZM ČR, díky rozvinuté spolupráci a komunikaci s veřejností, neziskovými organizacemi, existence kontaktů a vazeb. Personální připravenost v rámci úřadu MČ (existence zkušeného týmu pro ZMČ)
Monitorování a evaluace
Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu?
Ekonomické a společenské dopady nebyly zatím měřeny. Projekt je velmi komplexní a měřit všechny jeho dopady například penězi by bylo velmi obtížné a patrně málo vypovídající. Do budoucna by mohl být pocit veřejnosti z tohoto projektu předmětem anketní otázky při průzkumu například spokojenosti obyvatel. Nepochybně se projekt projeví i v budoucích pocitových mapách.
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat?
Projekt je na začátku a jistě se bude dál rozvíjet.
Média, propagace
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy?
články v novinách, na webech (jak webu praha12.cz tak na webu reality.skanska.cz a dalších, facebook, youtube, PrahaTV, plakáty
Příloha:
Aktéři
Název:
Skanska reality
Web:
https://reality.skanska.cz/
Další aktéři
Název: MČ Praha 12 - na základě smlouvy o spolupráci
Web: http://www.praha12.cz/
Název: Spartak Modřany
Web: http://spartakmodrany.cz/
Název: RouBike-coffee
Web: https://cs-cz.facebook.com/roubike.cz/
Název: Kokoza o.p.s.
Web: https://www.kokoza.cz/
Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe