Popis a výstupy |
Co bylo cílem? Co byly hlavní výstupy? Jaký byl průběh / kroky realizace? |
Cílem bylo představit veřejnosti poutavým a přehledným způsobem různé způsoby nakládání s odpadem a snaha o jeho minimalizaci.
Kampaň byla rozdělena do několika témat: Odmítni, Redukuj, Použij zas, Recykluj, Pěstuj.
V rámci nich byly vyhotoveny vzdělávací plakáty s přehlednými informacemi. Současně vznikla též souhrnná brožura. Občané se tak průběžně dozvídali, jak třídit a proč, jak je odpad dále zpracováván, jaké jsou finanční náklady na zpracování odpadu a jak je možno odpad dále využívat.
N téma odpadů byla uspořádána dvě Fóra Desítky:
1) Co se děje s odpadem a proč jeho produkci snižovat?(11.5.2021)
2) Jak využít odpad a jak na to, aby vůbec nevznikl (25.5.2021)
Fóra byla přenášena online na FB MČ Praha 10 formou debaty se zajímavými panelisty (z důvodu pandemické situace) - záznam je přístupný na FB MČ.
V rámci kampaně bylo dále v oblasti Zahradního Města umístěno velké srdce pro odkládání plechovek s osvětou "Každá plechovka se počítá".
Byla uspořádána anketa mezi správci a uživateli komunitních zahrad a komunitních kompostérů ke zjištění stavu a zda by uvítali nějakou pomoc od MČ. V rámci spolupráce se spolkem Ekodomov byla uspořádána setkání u některých kompostérů se spojením osvěty." |
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )? |
ANO
1) souhrnná brožura k nakládání s odpady: https://strategieprodesitku.cz/blog/nova-brozura-praha-10-bez-odpadu/
2) zpráva z výsledku ankety ke komunitnímu kompostování a zahradničení: https://strategieprodesitku.cz/blog/vysledky-anket-o-mestskem-zahradniceni-a-kompostovani-na-desitce/
|
Začátek aktivity: |
01.04.2021 |
Konec aktivity: |
31.05.2021 |
Příloha |
|
Rozpočet |
Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity? |
[tis. Kč] 15 |
Jak byla aktivita financována? |
z rozpočtu MČ Praha 10 |
Detailní rozpis: |
Grafika plakátů zajištěna grafičkou zaměstnanou v tiskovém oddělení UMČ Praha 10,
moderace Fór Desítky zajištěna pracovnicí oddělení strategického rozvoje a participace ÚMČ Praha 10,
finanční náklady byly na tisk a umístění promo panelů s plakáty do veřejného prostoru Prahy 10, cca 15 tis. Kč. |
Doporučení a inspirace |
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem? |
Kampaň by měla vždy být dlouhodobější, aby měla dosah na co nejvíce lidí.
S ohledem na různé cílové skupiny (mladí, senioři ad.) je vhodné kombinovat více typů nástrojů (online informace, osobní setkání, zapojení významných osobností ad.).
Osvědčilo se grafické zpracování různých témat s informacemi, u kterých se lidé zastavovali a diskutovali (i na úřadě). |
Jaké byly silné stránky Vaší aktivity/projektu při jeho realizaci? |
Fóra Desítky se účastnila influencerka z Prahy 10 Veronika Bernard alias Weef, což mělo pozitivní dopad na sledovanost (skoro 3 000 přímých sledujících).
Díky širokému záběru a delšímu trvání kampaně se na tiskové oddělení MČ průběžně obracely organizace i občané se zájmem o osvětové plakáty (pro vyvěšení ve společných prostorách domů či organizací). |
Monitorování a evaluace |
Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu? |
Spol. AVE je svozovou společností směsného odpadu v MČ Praha 10, proto byla sledována čísla tříděného odpadu. V době koronavirové došlo obecně ke zvyšování plastových nebo obalových materiálů. Přesto byla v Praze 10 čísla za duben a květen srovnatelná s čísly předešlého roku. |
Příloha: |
|
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat? |
Ano, toto byl 1. ročník, v příštím roce máme zájem opět kampaň realizovat. Věříme, že efekt bude postupný a dlouhodobý. |
Média, propagace |
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy? |
Odpadové fórum - letní číslo 2021
měsíčník Prahy 10
online Fóra Desítky
sociální sítě - nejvbětší dosah FB MČ Praha 10 |
Příloha: |
|
Další poznámky |
Další poznámky |
V tiskovém oddělení ÚMČ Praha 10 je zaměstnána grafička, proto lze plakáty a brožury operativně řešit a vydávat. Zároveň FB spravuje zaměstnankyně v uvedeném oddělení. Tiskové oddělení úzce spolupracuje s oddělením strategického rozvoje a particpace ÚMČ Praha 10, díky tomu je na úřadě MČ tým aktivních lidí, kteří efektivně solupracují a sdílí společné cíle v udržitelném rozvoji. |
Aktéři |
Název: |
MČ Praha 10 |
IČO nebo jiný registrační údaj: |
IČO: 00063941, DIČ: CZ00063941 |
Adresa: |
Vršovická 1429/67, Praha 10 |
Web: |
https://praha10.cz/ |
Další aktéři |
Název: | AVE Pražské komunální služby a.s. |
IČO nebo jiný registrační údaj: | IČO: 07725680 |
Adresa: | Pražská 1321/38a, Praha 10 |
Web: | https://www.ave.cz/cs/praha/ave-prazske-komunalni-sluzby |