Popis a výstupy |
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? |
V rámci projektu bylo formou seminářů, školení, webinářů a konzultací proškoleno 650 osob. Na seminářích a konferencích na území ČR v rámci propagace práce na dálku o tomto možném způsobu výkonu práce bylo informováno více než tisíc osob z celé ČR, Slovenska a Polska. Projekt přispěl k zavedení práce na dálku do řady organizací (neziskový, státní i soukromý sektor) a zvýšil zájem o práci na dálku. |
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )? |
Na všech vzdělávacích aktivitách byla provedena fotodokumentace. Z realizovaných webinářů a konferencí byly pořízeny videozáznamy. Jako inovativní produkt byla vydána publikace Řízení vzdálených pracovníků (také jako ebook). Vše je umístěno na webu http://pracenadalku.trebic.cz. |
Začátek aktivity: |
01.08.2012 |
Konec aktivity: |
01.06.2015 |
Příloha |
|
Rozpočet |
Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity? |
[tis. Kč] 7490 |
Jak byla aktivita financována? |
Projekt byl financován z 95% z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního progamu Lidské zdroje a zaměstnanost a z 5% ze státního rozpočtu České republiky. |
Doporučení a inspirace |
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem? |
Díky konzultacím a podpůrným nástrojům projektu se zavedení práce na dálku na MěÚ Třebíč osvědčilo jako využívaný benefit pro sladění osobního a pracovního života. Doporučujeme využití výstupů projektu a implementovat práci na dálku do organizací jako součást prorodinných opatření sloužících ke sladění osobního a pracovního života. |
Příloha: |
|
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace |
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila? |
V průběhu realizace projektu se ukázala jako velmi důležitá propagace vůči nepochopení principu práce na dálku. Povědomí o tomto způsobu výkonu práce bylo malé jak u zaměstnavatelů, tak mezi uchazeči o zaměstnání i zaměstnanci. Jako velký problém vedoucí k mnoha obavám z implementace se ukázala chybějící legislativa pro práci na dálku. Reakcí na velké množství dotazů k řízení pracovníků na dálku byl inovativní produkt kniha a ebook Řízení vzdálených pracovníků M. Martocha, která přináší možná řešení a tipy pro vedoucí pracovníky. |
Monitorování a evaluace |
Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu? |
V rámci projektu vznikly dvě anylýzy: Analýza přínosů/nákladů implementace práce na dálku u zaměstnavatelů, Analýza ovlivnění míry nezaměstnanosti cílových skupin po implementaci práce na dálku v kraji Vysočina. Analýzy zahrnují kritickou analýzu nových forem práce, zhodnocení výhodnosti pro zaměstnavatele, věnují se příležitostem pro možné uživatele a legislativnímu prostředí v ČR. Analýzy jsou ke stažení na webu http://pracenadalku.trebic.cz. |
K jakým zjištěním jste při evaluaci aktivity/projektu došli? |
Zvýšený zájem o konzultace před ukončením projektu ze strany státní správy, organizací z neziskového i soukromého sektoru potvrdil rostoucí zájem o tento způsob výkonu práce. Převažující výhody potvrzují i šetření provedená v rámci analýz. Díky modernějším a dostupnějším technologiím se rozšiřují oblasti možného využívání práce na dálku. |
Příloha: |
|
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat? |
Práce na dálku byla úspěšně implementována do podmínek Městského úřadu Třebíč a i po ukončení projektu je hojně využívaným benefitem pro sladění osobního a pracovního života. Zájem projevily další organizace z celé ČR. Informace k implementaci mohou získat i nadále na webu, který bude fungovat min. do r. 2018. Získané know how a přenos dobré praxe v rámci celé ČR bychom do budoucna rádi uplatnili formou dalšího poradenství za využití podpory ESF. |
Média, propagace |
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy? |
Před všemi akcemi byla pozvánka publikována na webovém portálu centra, v radničním zpravodaji a dalších místních médiích, na nástěnkách ve městě i v okolních obcích a na všech kontaktních pracovištích ÚP Krajské pobočky Jihlava. Pozvánka byla také rozesílána registrovaným klientům prostřednictvím newsletteru, dále prostřednictvím e-mailu spolupracujícím organizacím. Byla sdílena se na sociálních sítích Facebook a Linkedin. |
Příloha: |
|
Další poznámky |
Další poznámky |
Bez podpory a zkušeností zahraničního partnera by byla realizace projektu mnohem složitější. Jeho 20 let know how a praktických poznatků bylo maximálně využito při psaní metodiky a při jednání se zaměstnavateli. Jako důležitá se ukázala podora vedení města při implementaci práce na dálku do prostředí úřadu. K šíření myšlenky pomohla i spolupráce a komunikace se zaměstnavateli a spolupracujícími organizacemi. Největším problémem pro rozšíření se ukázala chybějící legislativa. |
Aktéři |
Název: |
Město Třebíč |
IČO nebo jiný registrační údaj: |
00290629 |
Adresa: |
Karlovo nám. 104/55, 674 01Třebíč |
Web: |
http://www.trebic.cz |
Další aktéři |
Název: | Úřad práce ČR - krajská pobočka v Jihlavě |
IČO nebo jiný registrační údaj: | 72496991 |
Adresa: | Brtnická 2531/21, 586 01 Jihlava 1 |
Web: | http://portal.mpsv.cz/upcr/kp/vys/kop/jihlava |
Název: | The Telework Association |
IČO nebo jiný registrační údaj: | Company no. 2794823 |
Adresa: | 61 Charterhouse Road, Orpington, Kent, BR6 9EN |
Web: | http://www.tca.org.uk/ |