Téma:
Školy, školská zařízení, knihovny, vzdělávací centra - budovy, vybavení, personál; planování Kultura, společenský život, volnočasové aktivity, dobrovolnictví
Popis a výstupy
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
Naše knihovna je místem pro lidi a o lidech. Nejde jen o projekt, ale o soubor projektů a aktivit, kdy se knihovna otevřela lidem. Vedení a celý tým dlouhodobě organizují a vytvářejí takové aktivity, které lidi zajímají a které ji v našem městě chybí. Nejde o masové akce, co by měly přilákat davy, ale o komorní aktivity, které uspokojují a oslovují široké spektrum lidí. A tím myslíme od dětí, seniory, po lidi se zdravotním handicapem.
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )?
ANO - fotogalerie knihovny
Začátek aktivity:
01.01.2009
Konec aktivity:
01.01.2018
Jak byla aktivita financována?
Z rozpočtu příspěvkové organizace - Městská knihovna Břeclav, občas z rozpočtu Jihomoravského kraje, Města Břeclav nebo Ministerstva kultury ČR.
Detailní rozpis:
Zdarma až max 500 náklady na člověka náklady knihovny - průměrně 1000 Kč za hodinu
Doporučení a inspirace
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem?
Dejte lidem příležitost jít do nových věcí. Hledejte kontakty a aktivní lidi a nebojte se jich.
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila?
To se stává dost často - nemoc lektora. Nic není problém a my je umíme vyřešit.
Monitorování a evaluace
Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu?
Návštěvnost a zpětnou vazbu od návštěvníků, vyhodnocení dotazníků, komunikace FB.
K jakým zjištěním jste při evaluaci aktivity/projektu došli?
Lidé nám řekli co chtějí a přinesli návrhy sami, co máme vylepšit organizačně nebo personálně.
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat?
Ano zpátky ni krok.
Média, propagace
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy?
Alfa a omega všeho, tiskové zprávy, web, FB, YT, IS, IST
Další poznámky
Další poznámky
Když necháte tým pracovat a vytvoříte mu podmínky, přijde to samo. Na naší knihovně je vidět, že aniž by dělala masivní kampaně a ohromovala masy najde si vždy zájmovou skupinu. K dnešnímu dni má knihvna cca 4000 registrovaných návštěvníků knihovny a číslo se stále zvyšuje. Našla si cestu a oblibu u lidí, kteří sem chodí za svým a cítí se zde jako doma. Stala se tak centrem setkávání a propojování lidí s podobnými zájmy. Kolektiv pracuje pro lidi a ne pro knihy. Filozofie knihovny je nastavena podle nového hesla na webu - Naše knihovny má TVÁŘ.
Aktéři
Název:
Městská knihovna Břeclav, příspěvková organizace
IČO nebo jiný registrační údaj:
089605
Adresa:
Národních hrdinů 9, 690 02 Břeclav
Web:
https://www.knihovnabreclav.cz
Další aktéři
Název: Akademie věd ČR
Název: Jihomoravská komunitní nadace
Název: Obchodní hospodářská komora
Název: Pavel Auzký, Dagmar Benešová
Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe