Téma:
Kultura, společenský život, volnočasové aktivity, dobrovolnictví
Popis a výstupy
Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout?
"V listopadu 2017 byl inkubátor odstartován inspirační konferencí v jihlavském DIODu, následovalo několik pracovních setkání mezi pedagogy, zástupci kulturních organizací a umělci zaměřených na vhodnost, užitečnost a kvalitu vznikajících programů.
V květnu 2018 mělo veřejnou prezentaci sedm podpořených programů, které nabídli jihlavští kulturní aktéři: Centrum dokumentárního filmu, DIOD, Dům Gustava Mahlera, Horácké divadlo Jihlava, Muzeum Vysočiny Jihlava, Městská knihovna Jihlava, Nultá generace, Oblastní galerie Vysočiny a UNArchitekti.
Celkem bylo pro školní rok 2018/19 rozděleno 445 000 Kč pro sedm kulturně vzdělávacích programů. Obohacení školní výuky využilo více než pět set dětí z patnácti škol. O projekty byl mezi školami velký zájem, některé instituce ještě nad rámec přidávaly další termíny."
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )?
Výstupy z jednotlivých programů byly fotografovány, natáčeny a sbírána data pro evaluaci. Zaktuálně se získaný materiál zpracovává.
Začátek aktivity:
01.11.2017
Příloha
Rozpočet
Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity?
[tis. Kč] 1000
Jak byla aktivita financována?
Financováno z rozpočtu odboru školství kultury a tělovýchovy
Doporučení a inspirace
Jaká doporučení/rady lze z realizace Vašich aktivit vyvodit a poskytnout ostatním obcím/městům s podobným záměrem?
Je teba počítat s počáteční nedůvěrou kulturních organizací i škol. Pořádat společná setkání, kde si obě strany mohou představit své záměry a požadavky. Je třeba pomoci umělcům a kulturním organizacím sdefinováním cílů a se způsobem jejich evaluace.
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila?
ne
Monitorování a evaluace
Byl nějakým způsobem měřen a vyhodnocen dopad realizované aktivity/projektu?
Evaluován byl každý projekt zvlášť a v současné chvíli probíhá vyhodnocení jednotlivých evaluací a tvorba kompletní evaluační zprávy. Výstupy z programů byly zaznamenávány na kameru a vznikne krátký dokument, který by měl přínos a dopad programů zobrazit.
Evaluační zpráva vzniká. Velmi výstižné jsou citáty, zachycené při hodnocení jednoho z programů: „Jsem spokojená, zlepšila jsem si komunikační dovednost, ať už v týmu nebo na promítání.“ „Vždy jsem si natáčení chtěla vyzkoušet, ale neměla jsem možnost. Jakákoliv zkušenost je dobrá a myslím, že i když se něco nedařilo, tak jsme ten problém dokázali vyřešit, což je k životu potřeba.“ „Naučila jsem se manipulovat s kamerou během natáčení a informace nikdy nejsou k zahození. Zjistila jsem o sobě, že dokážu i trochu „šéfovat“ skupině lidí, ale jen trochu. Asi jsem spokojená, měli jsme sice těžké chvilky, ale výsledek byl fajn.“ „Spolupráce s lektory byla skvělá. Byli mi sympatičtí a dalo se s nimi komunikovat a vždy nám odpověděli na jakýkoliv dotaz. Bylo skvělé se něco dozvědět od lidí z oboru.“
K jakým zjištěním jste při evaluaci aktivity/projektu došli?
Školy i žáci samotní hodnotili programy ve škále od průměru po velké nadšení.
Média, propagace
Jakým způsobem probíhala komunikace s médii a jaké byly mediální výstupy?
Média byla pozvána na jednotlivá veřejná setkání a také na veřejné výstupy z jednotlivých programů. O programech vznikl seriál v krajských novinách - Jihlavských listech, o programech informoval Český rozhlas, využili jsme Noviny Jihlavské radnice a také městský facebook. Propagaci závěrečných výstupů často dělali i žáci v rámci programu sami. Byla to vlastně součást programu.
Příloha:
Aktéři
Název:
Odbor školství, kultury a tělovýchovy
Další aktéři
Název: Muzeum Vysočiny Jihlava; Oblastní galerie Vysočina
Název: DIOD; Dům Gustava Mahlera
Název: Horácké divadlo Jihlava a další
Detailně zpracované dobré praxe