KRAJ ÚSTECKÝ
Znak KRAJ ÚSTECKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ ÚSTECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast strategie"
1.1 "Priorita"
1.1.1 "Aktivity"

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2015-2020

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2015-2020
1.Zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva kraje
1.1Podpora veřejného zdraví
1.1.1Správná výživa a stravovací návyky populace
- propagace změny stravovacích návyků
1.1.2Dostatečná pohybová aktivita populace
- podpora vytváření podmínek pro pohybové aktivity
1.1.3Zvládání stresu a duševní zdraví - propagace duševní hygieny
1.1.4Zdravotně rizikové chování
- zvýšení informovanosti o zdravotních rizicích spojených s konzumací návykových látek, tabáku, rizikového sexuálního chování
- podpora prevence závislostí
1.1.5Vzdělávání a programy podpory zdraví
- výchova k zodpovědnosti za zdraví
- tlak na zdr.pojišťovny směřující k rozvoji kapacit screeningových programů v ÚK...atd.
1.1.6Snižování zdravotních rizik ze životního a pracovního prostředí
1.1.7Snižování nerovnosti ve zdraví
- podpora rovnoměrného rozvoje infrastruktury zdr.služeb ze strukturálních fondů EU v rámci programovacího období 2014 - 2020
2.Podpora rozvoje zdravotních služeb na území kraje
2.1Personální zabezpečení zdravotních služeb
2.1.1Získávání lékařů s odbornou způsobilostí
- následné specializační vzdělávání lékařů
2.2Potřeba rozvoje zdravotních služeb, dostupnost a vybavenost
2.2.1Rozvoj zdravotních služeb a jejich infrastruktury v oblasti onkologie, kardiovaskulárních a cévních mozkových chorob
2.2.2Rozvoj zdr.služeb v oblasti primární péče - posílení kapacit praktických lékařů, stomatologů a ambulantních specialistů; gerontologie,dlouhodobé intenzivní péče a superspecializované péče
2.2.3Zvyšování celkové kapacity zdr.služeb v souvislosti se stárnutím populace
2.3Dostupnost a vybavenost zdravotních služeb - další aktivity
2.3.1Podpora poskytovatelů lůžkové péče na území kraje
2.3.2Podpora rozvoje jednodenní péče v návaznosti na domácí péči
2.3.3Zvyšování celkové kapacity zdravotních služeb v souvislosti se stárnutím populace
2.3.4Posílení financování zdr.služeb ze strany zdr.pojišťoven
2.3.5Podpora projektu univerzitní nemocnice rozvíjeného ze strany Krajské zdravotní,a.s.
2.3.6Podpora rozvoje systémů hodnocení kvality a bezpečí zejména v oblasti lůžkové péče
2.3.7Podpora rozvoje elektronického zdravotnictví (eHealth)
2.3.8Podpora realizace hlavních strategických cílů Strategie lázeňství Ústeckého kraje 2014 - 2020
2.4Věda a výzkum
2.4.1Vybudování infrastruktury vědy a výzkumu v nemocnicích ÚK
2.4.2Vzdělávání zdravotnických pracovníků i jiných odborných pracovníků ve zdravotnictví
3.Zajištění poskytování zdravotních služeb
3.1Zdravotnická záchranná služba
3.1.1Bez návrhu zvláštních aktivit
3.2Protialkoholní záchytná stanice
3.2.1Zajištění služby záchytné stanice na území kraje tak, aby služba splňovala územní a kapacitní potřeby a napomohla k řešení nepříznivé situace na urgentních příjmech nemocnic.
V současné době je pro zřízení záchytné stanice definována řada rizik a sporných právních otázek, které brání bezproblémové realizaci zajištění provozu záchytné stanice v Ústeckém kraji.
3.3Lékařská pohotovostní služba
3.3.1Pokrytí Ústeckého kraje službami LPS pro dospělé a LPS pro děti a dorost je rovnoměrné s dostupností této služby běžnými dopravními prostředky. Tyto zdravotní služby není nutné dále rozšiřovat, ale spíše naopak zvážit možnost koncentrace v některých oblastech.
3.4Lékárenská pohotovostní služba
3.4.1Vzhledem k dostupnosti lékárenských služeb v běžné síti lékáren není nutné lékárenskou pohotovostní službu zajišťovat
3.5Prohlídky těl zemřelých
3.5.1Prohlídky provádějí lékaři se specializovanou způsobilostí. Každá ordinace lékařské pohotovostní služby v oboru všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a dorost, resp. v ní sloužící lékař, zajišťuje prohlídky těl zemřelých mimo zdravotnická zařízení a to i po skončení ordinační doby ordinace lékařské pohotovostní služby. S ohledem na vyhodnocení zkušenosti jiných krajů lze v budoucnosti zvážit možnost zajištění prohlídek zemřelých prostřednictvím individuální smlouvy s vybraným poskytovatelem zdravotních služeb.
4.Poskytování zdravotních služeb poskytovateli, jejichž zakladatelem nebo zřizovatelem je kraj
4.1Krajská zdravotní , a. s.
4.1.1Udržení a případný rozvoj zdravotní péče v centrech specializované (příp. superspecializované) péče
4.1.2Rozvoj kapacit a infrastruktury v oblasti onkologických onemocnění (udržení statutu komplexního onkologického centra, nezbytné investice do rozvoje KOC);
rozvoj kapacit v oborech ARO, DIP, DIOP;
4.1.3Rozvoj služeb primární péče poskytované na celém území kraje.
4.1.4Rozvoj eHealth i ve vtahu k pacientům (scheduling apod.)
4.1.5Udržení a rozšíření akreditace pro vzdělávání zdravotnických pracovníků
4.1.6Převzetí nemocnic následné péče v horizontu 2015/2016
4.1.7Rozvoj spolupráce s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v rámci rozvoje vědy a výzkumu
4.2Kojenecké ústavy Ústeckého kraje
4.2.1Zlepšení přímé péče o svěřené děti a postupné dosažení snížení celkového počtu jejich umístění do ústavu
4.2.2Snížení počtu dětí ve skupinách z 6 na 5
4.3Psychiatrická léčebna Petrohrad
4.3.1Zapojení se do národní strategie transformace psychiatrické péče - kvalita, kontinuita, bezpečnost a efektivita zdravotní péče (projekt psychiatrické rehabilitace)
4.4Nemocnice následné péče Most
4.4.1Získání akreditace podle národních akreditačních standardů
4.4.2Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.
4.5Nemocnice následné péče Ryjice
4.5.1Udržení akreditace podle národních akreditačních standardů
4.5.2Rozšíření péče hrazené ze zdravotního pojištění v oblasti dlouhodobé intenzivní péče
4.5.3Získání oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oboru geriatrie
4.5.4Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.
4.6Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje
4.6.1Realizace doporučených postupů třídění pacientů a jejich transportu z terénu přímo na vyšší etapu v přednemocniční neodkladné péči a zvýšení počtu pacientů předaných do center specializované péče.
4.6.2Podpora a rozvoj vzdělávacího centra ZZS ÚK.
4.6.3Navázání přeshraniční spolupráce se záchrannými službami Svobodného státu Sasko Sasko (v rámci realizace Rámcové smlouvy mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo o přeshraniční spolupráci v oblasti zdravotnických záchranných služeb.
4.6.4Plnění Plánu pokrytí Ústeckého kraje výjezdovými základnami ZZS.
4.6.5Rozvoj eHealth (realizovat elektronický přenos dat mezi ZZS a ostatními poskytovateli zdravotních služeb).
TISK
i