KRAJ ÚSTECKÝ
Znak KRAJ ÚSTECKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ ÚSTECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast strategie"
1.1 "Priorita"
1.1.1 "Aktivity"

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2015-2020

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

1. Zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva kraje

1.1 Podpora veřejného zdraví

1.1.1 Správná výživa a stravovací návyky populace
- propagace změny stravovacích návyků
1.1.2 Dostatečná pohybová aktivita populace
- podpora vytváření podmínek pro pohybové aktivity
1.1.3 Zvládání stresu a duševní zdraví - propagace duševní hygieny
1.1.4 Zdravotně rizikové chování
- zvýšení informovanosti o zdravotních rizicích spojených s konzumací návykových látek, tabáku, rizikového sexuálního chování
- podpora prevence závislostí
1.1.5 Vzdělávání a programy podpory zdraví
- výchova k zodpovědnosti za zdraví
- tlak na zdr.pojišťovny směřující k rozvoji kapacit screeningových programů v ÚK...atd.
1.1.6 Snižování zdravotních rizik ze životního a pracovního prostředí
1.1.7 Snižování nerovnosti ve zdraví
- podpora rovnoměrného rozvoje infrastruktury zdr.služeb ze strukturálních fondů EU v rámci programovacího období 2014 - 2020

2. Podpora rozvoje zdravotních služeb na území kraje

2.1 Personální zabezpečení zdravotních služeb

2.1.1 Získávání lékařů s odbornou způsobilostí
- následné specializační vzdělávání lékařů

2.2 Potřeba rozvoje zdravotních služeb, dostupnost a vybavenost

2.2.1 Rozvoj zdravotních služeb a jejich infrastruktury v oblasti onkologie, kardiovaskulárních a cévních mozkových chorob
2.2.2 Rozvoj zdr.služeb v oblasti primární péče - posílení kapacit praktických lékařů, stomatologů a ambulantních specialistů; gerontologie,dlouhodobé intenzivní péče a superspecializované péče
2.2.3 Zvyšování celkové kapacity zdr.služeb v souvislosti se stárnutím populace

2.3 Dostupnost a vybavenost zdravotních služeb - další aktivity

2.3.1 Podpora poskytovatelů lůžkové péče na území kraje
2.3.2 Podpora rozvoje jednodenní péče v návaznosti na domácí péči
2.3.3 Zvyšování celkové kapacity zdravotních služeb v souvislosti se stárnutím populace
2.3.4 Posílení financování zdr.služeb ze strany zdr.pojišťoven
2.3.5 Podpora projektu univerzitní nemocnice rozvíjeného ze strany Krajské zdravotní,a.s.
2.3.6 Podpora rozvoje systémů hodnocení kvality a bezpečí zejména v oblasti lůžkové péče
2.3.7 Podpora rozvoje elektronického zdravotnictví (eHealth)
2.3.8 Podpora realizace hlavních strategických cílů Strategie lázeňství Ústeckého kraje 2014 - 2020

2.4 Věda a výzkum

2.4.1 Vybudování infrastruktury vědy a výzkumu v nemocnicích ÚK
2.4.2 Vzdělávání zdravotnických pracovníků i jiných odborných pracovníků ve zdravotnictví

3. Zajištění poskytování zdravotních služeb

3.1 Zdravotnická záchranná služba

3.1.1 Bez návrhu zvláštních aktivit

3.2 Protialkoholní záchytná stanice

3.2.1 Zajištění služby záchytné stanice na území kraje tak, aby služba splňovala územní a kapacitní potřeby a napomohla k řešení nepříznivé situace na urgentních příjmech nemocnic.
V současné době je pro zřízení záchytné stanice definována řada rizik a sporných právních otázek, které brání bezproblémové realizaci zajištění provozu záchytné stanice v Ústeckém kraji.

3.3 Lékařská pohotovostní služba

3.3.1 Pokrytí Ústeckého kraje službami LPS pro dospělé a LPS pro děti a dorost je rovnoměrné s dostupností této služby běžnými dopravními prostředky. Tyto zdravotní služby není nutné dále rozšiřovat, ale spíše naopak zvážit možnost koncentrace v některých oblastech.

3.4 Lékárenská pohotovostní služba

3.4.1 Vzhledem k dostupnosti lékárenských služeb v běžné síti lékáren není nutné lékárenskou pohotovostní službu zajišťovat

3.5 Prohlídky těl zemřelých

3.5.1 Prohlídky provádějí lékaři se specializovanou způsobilostí. Každá ordinace lékařské pohotovostní služby v oboru všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a dorost, resp. v ní sloužící lékař, zajišťuje prohlídky těl zemřelých mimo zdravotnická zařízení a to i po skončení ordinační doby ordinace lékařské pohotovostní služby. S ohledem na vyhodnocení zkušenosti jiných krajů lze v budoucnosti zvážit možnost zajištění prohlídek zemřelých prostřednictvím individuální smlouvy s vybraným poskytovatelem zdravotních služeb.

4. Poskytování zdravotních služeb poskytovateli, jejichž zakladatelem nebo zřizovatelem je kraj

4.1 Krajská zdravotní , a. s.

4.1.1 Udržení a případný rozvoj zdravotní péče v centrech specializované (příp. superspecializované) péče
4.1.2 Rozvoj kapacit a infrastruktury v oblasti onkologických onemocnění (udržení statutu komplexního onkologického centra, nezbytné investice do rozvoje KOC);
rozvoj kapacit v oborech ARO, DIP, DIOP;
4.1.3 Rozvoj služeb primární péče poskytované na celém území kraje.
4.1.4 Rozvoj eHealth i ve vtahu k pacientům (scheduling apod.)
4.1.5 Udržení a rozšíření akreditace pro vzdělávání zdravotnických pracovníků
4.1.6 Převzetí nemocnic následné péče v horizontu 2015/2016
4.1.7 Rozvoj spolupráce s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v rámci rozvoje vědy a výzkumu

4.2 Kojenecké ústavy Ústeckého kraje

4.2.1 Zlepšení přímé péče o svěřené děti a postupné dosažení snížení celkového počtu jejich umístění do ústavu
4.2.2 Snížení počtu dětí ve skupinách z 6 na 5

4.3 Psychiatrická léčebna Petrohrad

4.3.1 Zapojení se do národní strategie transformace psychiatrické péče - kvalita, kontinuita, bezpečnost a efektivita zdravotní péče (projekt psychiatrické rehabilitace)

4.4 Nemocnice následné péče Most

4.4.1 Získání akreditace podle národních akreditačních standardů
4.4.2 Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.

4.5 Nemocnice následné péče Ryjice

4.5.1 Udržení akreditace podle národních akreditačních standardů
4.5.2 Rozšíření péče hrazené ze zdravotního pojištění v oblasti dlouhodobé intenzivní péče
4.5.3 Získání oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oboru geriatrie
4.5.4 Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.

4.6 Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje

4.6.1 Realizace doporučených postupů třídění pacientů a jejich transportu z terénu přímo na vyšší etapu v přednemocniční neodkladné péči a zvýšení počtu pacientů předaných do center specializované péče.
4.6.2 Podpora a rozvoj vzdělávacího centra ZZS ÚK.
4.6.3 Navázání přeshraniční spolupráce se záchrannými službami Svobodného státu Sasko Sasko (v rámci realizace Rámcové smlouvy mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo o přeshraniční spolupráci v oblasti zdravotnických záchranných služeb.
4.6.4 Plnění Plánu pokrytí Ústeckého kraje výjezdovými základnami ZZS.
4.6.5 Rozvoj eHealth (realizovat elektronický přenos dat mezi ZZS a ostatními poskytovateli zdravotních služeb).
TISK
i