KRAJ ÚSTECKÝ
Znak KRAJ ÚSTECKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ ÚSTECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast strategie"
1.1 "Priorita"
1.1.1 "Aktivity"

Rozbalit detaily

Strategie podpory zdraví a rozvoje zdravotních služeb v Ústeckém kraji 2015-2020

1. Zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva kraje

1.1 Podpora veřejného zdraví

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
1.1.1 Správná výživa a stravovací návyky populace
- propagace změny stravovacích návyků
1.1.2 Dostatečná pohybová aktivita populace
- podpora vytváření podmínek pro pohybové aktivity
1.1.3 Zvládání stresu a duševní zdraví - propagace duševní hygieny
1.1.4 Zdravotně rizikové chování
- zvýšení informovanosti o zdravotních rizicích spojených s konzumací návykových látek, tabáku, rizikového sexuálního chování
- podpora prevence závislostí
1.1.5 Vzdělávání a programy podpory zdraví
- výchova k zodpovědnosti za zdraví
- tlak na zdr.pojišťovny směřující k rozvoji kapacit screeningových programů v ÚK...atd.
1.1.6 Snižování zdravotních rizik ze životního a pracovního prostředí
1.1.7 Snižování nerovnosti ve zdraví
- podpora rovnoměrného rozvoje infrastruktury zdr.služeb ze strukturálních fondů EU v rámci programovacího období 2014 - 2020

2. Podpora rozvoje zdravotních služeb na území kraje

2.1 Personální zabezpečení zdravotních služeb

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
2.1.1 Získávání lékařů s odbornou způsobilostí
- následné specializační vzdělávání lékařů

2.2 Potřeba rozvoje zdravotních služeb, dostupnost a vybavenost

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.d zdravé stárnutí obyvatel
XIII.e nemocnost a úrazovost
2.2.1 Rozvoj zdravotních služeb a jejich infrastruktury v oblasti onkologie, kardiovaskulárních a cévních mozkových chorob
2.2.2 Rozvoj zdr.služeb v oblasti primární péče - posílení kapacit praktických lékařů, stomatologů a ambulantních specialistů; gerontologie,dlouhodobé intenzivní péče a superspecializované péče
2.2.3 Zvyšování celkové kapacity zdr.služeb v souvislosti se stárnutím populace

2.3 Dostupnost a vybavenost zdravotních služeb - další aktivity

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.d zdravé stárnutí obyvatel
2.3.1 Podpora poskytovatelů lůžkové péče na území kraje
2.3.2 Podpora rozvoje jednodenní péče v návaznosti na domácí péči
2.3.3 Zvyšování celkové kapacity zdravotních služeb v souvislosti se stárnutím populace
2.3.4 Posílení financování zdr.služeb ze strany zdr.pojišťoven
2.3.5 Podpora projektu univerzitní nemocnice rozvíjeného ze strany Krajské zdravotní,a.s.
2.3.6 Podpora rozvoje systémů hodnocení kvality a bezpečí zejména v oblasti lůžkové péče
2.3.7 Podpora rozvoje elektronického zdravotnictví (eHealth)
2.3.8 Podpora realizace hlavních strategických cílů Strategie lázeňství Ústeckého kraje 2014 - 2020

2.4 Věda a výzkum

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
2.4.1 Vybudování infrastruktury vědy a výzkumu v nemocnicích ÚK
2.4.2 Vzdělávání zdravotnických pracovníků i jiných odborných pracovníků ve zdravotnictví

3. Zajištění poskytování zdravotních služeb

3.1 Zdravotnická záchranná služba

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
3.1.1 Bez návrhu zvláštních aktivit

3.2 Protialkoholní záchytná stanice

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
3.2.1 Zajištění služby záchytné stanice na území kraje tak, aby služba splňovala územní a kapacitní potřeby a napomohla k řešení nepříznivé situace na urgentních příjmech nemocnic.
V současné době je pro zřízení záchytné stanice definována řada rizik a sporných právních otázek, které brání bezproblémové realizaci zajištění provozu záchytné stanice v Ústeckém kraji.

3.3 Lékařská pohotovostní služba

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
3.3.1 Pokrytí Ústeckého kraje službami LPS pro dospělé a LPS pro děti a dorost je rovnoměrné s dostupností této služby běžnými dopravními prostředky. Tyto zdravotní služby není nutné dále rozšiřovat, ale spíše naopak zvážit možnost koncentrace v některých oblastech.

3.4 Lékárenská pohotovostní služba

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
3.4.1 Vzhledem k dostupnosti lékárenských služeb v běžné síti lékáren není nutné lékárenskou pohotovostní službu zajišťovat

3.5 Prohlídky těl zemřelých

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
3.5.1 Prohlídky provádějí lékaři se specializovanou způsobilostí. Každá ordinace lékařské pohotovostní služby v oboru všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a dorost, resp. v ní sloužící lékař, zajišťuje prohlídky těl zemřelých mimo zdravotnická zařízení a to i po skončení ordinační doby ordinace lékařské pohotovostní služby. S ohledem na vyhodnocení zkušenosti jiných krajů lze v budoucnosti zvážit možnost zajištění prohlídek zemřelých prostřednictvím individuální smlouvy s vybraným poskytovatelem zdravotních služeb.

4. Poskytování zdravotních služeb poskytovateli, jejichž zakladatelem nebo zřizovatelem je kraj

4.1 Krajská zdravotní , a. s.

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
4.1.1 Udržení a případný rozvoj zdravotní péče v centrech specializované (příp. superspecializované) péče
4.1.2 Rozvoj kapacit a infrastruktury v oblasti onkologických onemocnění (udržení statutu komplexního onkologického centra, nezbytné investice do rozvoje KOC);
rozvoj kapacit v oborech ARO, DIP, DIOP;
4.1.3 Rozvoj služeb primární péče poskytované na celém území kraje.
4.1.4 Rozvoj eHealth i ve vtahu k pacientům (scheduling apod.)
4.1.5 Udržení a rozšíření akreditace pro vzdělávání zdravotnických pracovníků
4.1.6 Převzetí nemocnic následné péče v horizontu 2015/2016
4.1.7 Rozvoj spolupráce s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v rámci rozvoje vědy a výzkumu

4.2 Kojenecké ústavy Ústeckého kraje

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
4.2.1 Zlepšení přímé péče o svěřené děti a postupné dosažení snížení celkového počtu jejich umístění do ústavu
4.2.2 Snížení počtu dětí ve skupinách z 6 na 5

4.3 Psychiatrická léčebna Petrohrad

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
4.3.1 Zapojení se do národní strategie transformace psychiatrické péče - kvalita, kontinuita, bezpečnost a efektivita zdravotní péče (projekt psychiatrické rehabilitace)

4.4 Nemocnice následné péče Most

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
4.4.1 Získání akreditace podle národních akreditačních standardů
4.4.2 Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.

4.5 Nemocnice následné péče Ryjice

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.d zdravé stárnutí obyvatel
XIII.e nemocnost a úrazovost
4.5.1 Udržení akreditace podle národních akreditačních standardů
4.5.2 Rozšíření péče hrazené ze zdravotního pojištění v oblasti dlouhodobé intenzivní péče
4.5.3 Získání oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oboru geriatrie
4.5.4 Zvážení začlenění nemocnice do společnosti Krajská zdravotní, a. s.

4.6 Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XIII.e nemocnost a úrazovost
4.6.1 Realizace doporučených postupů třídění pacientů a jejich transportu z terénu přímo na vyšší etapu v přednemocniční neodkladné péči a zvýšení počtu pacientů předaných do center specializované péče.
4.6.2 Podpora a rozvoj vzdělávacího centra ZZS ÚK.
4.6.3 Navázání přeshraniční spolupráce se záchrannými službami Svobodného státu Sasko Sasko (v rámci realizace Rámcové smlouvy mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo o přeshraniční spolupráci v oblasti zdravotnických záchranných služeb.
4.6.4 Plnění Plánu pokrytí Ústeckého kraje výjezdovými základnami ZZS.
4.6.5 Rozvoj eHealth (realizovat elektronický přenos dat mezi ZZS a ostatními poskytovateli zdravotních služeb).
TISK
i