NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2013

Roční plán NSZM ČR 2013
I.PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM
I.1NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách. P
I.1.1Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.4Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
II.2.1.5Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
I.1.2Pořádat regionální akce NSZM pro municipality a místní partnery ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
I.1.4.1Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.2.2.2Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.2.3Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.1.4Setkání k dobré praxi v rámci NSZM (projektová služba, dle zájmu členů)
I.1.3Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů pro členy
I.1.10.1Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)
I.1.10.3Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj
I.2.2.3Odborná školení pro úřady k projektům a získávání finančích zdrojů (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.3.3Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.4Dofinancovat žádané služby z externích zdrojů
I.2.3.1Průběžný fundraising pro asociaci; poskytování informací členům o projektových výzvách
IV.1.1.1Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
I.2Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a specifickými internetovými nástroji asociace P
I.2.1Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) na místní a regionální úrovni
I.1.2.2Metodické návody k zapojení dětí a mládeže do sledování priorit udržitelného rozvoje v místě; propagace dobré praxe v této činnosti
I.1.1.4Společné téma NSZM: Udržitelná doprava
I.1.1.5Společné téma NSZM: Udržitelná energetika
I.1.1.6Společné téma NSZM: Podpora zdraví
I.1.1.7Společné téma NSZM: Udržitelná spotřeba a výroba
I.2.2Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
I.1.7.1DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.5.3DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.4DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.5DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)
I.2.3Rozvíjet a doplňovat databázi DobráPraxe.cz - přehled příkladů dobré praxe
I.1.4.1Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
I.2.4Rozvíjet internetovou know-how bázi "Metodika NSZM"
I.1.2.1"Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.2Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020
I.3Zvyšuje se počet pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ dle Kritérií MA21)
I.3.1Zajistit průběžnou metodickou pomoc členům NSZM při realizaci ZM a MA21
I.2.1.1Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)
I.3.2Metodicky podporovat a propagovat ukázkové příklady realizace ZM a MA21
I.2.1.3Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 u různých typů členů
I.3.2.1Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 na úrovni města (různé velikosti)
I.3.2.2Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZK a MA21 na úrovni kraje
I.3.2.3Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZR a MA21 na úrovni mikroregionu a MAS
I.3.3Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu
I.3.3.2Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"
I.3.4Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle "Metodiky NSZM", v rámci Kritérií MA21.
I.1.7.1"Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/
I.1.7.2Uplatňování a další zdokonalení "Metodiky pro hodnocení udržitelného rozvoje municipalit" - Audity UR /pro kategorie A, B, C MA21/
I.1.7.3Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)
I.3.1.4Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM
II.NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM
II.1Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí. P
II.1.1Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) a subprogram "Pyramida kvality" na národní úrovni
III.1.4.1Národní "Databáze strategií" na platformě systému DATAPLÁN NSZM /evidence a propojení strategické dokumentace - národní, krajská a místní úroveň/
II.1.2Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
III.1.1.1Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
II.1.2.2Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví
II.1.2.3Výbor pro strategii RVUR - členství
III.1.1.2RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.3MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci
III.1.1.4MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
III.1.1.5MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky
II.1.2.8PS MZ pro Zdraví 2020 - členství
II.1.2.9Poradenský team MF pro strategickou práci
II.1.2.10Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava
II.1.2.11Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika
II.1.2.12Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje
II.1.2.13Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)
II.1.3Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
II.1.3.2Propagace projektu WHO-BCA "Město přátelské seniorům"
II.1.3.3Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
II.1.4Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
III.1.3.1Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery
II.1.4.2Spolupráce s RVUR a MŽP na celostátní realizaci MA21 (PS MA21)
II.1.4.3Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)
II.1.4.4Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy
II.1.4.5Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)
III.1.3.2Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)
II.1.4.8Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni
II.1.5Zajišťovat záštitu významných národních institucí nad akcemi NSZM a zvát zástupce těchto institucí k účasti na akcích
III.1.5.1Záštita a účast významných národních partnerů /zejména předseda vlády, ministři a ředitelé odborů ministerstev/ na Konferenci NSZM a dalších celostátních akcích asociace
II.2Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.
II.2.1Aktivně spolupracovat s WHO-EURO v rámci aktuální fáze evropského Projektu ZM WHO, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
III.2.1.1Příprava na re-akreditaci NSZM ČR vůči WHO /pro další fázi Projektu ZM WHO v Evropě od roku 2018/
III.2.1.2Zpracování pravidelné evaluace pro WHO o realizaci Projektu ZM v ČR
III.2.1.3Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
III.2.2.1ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
III.2.1.6Spolupráce s národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2.6Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)
II.2.2.7Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)
II.2.2.8Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)
II.2.2.9Mezinárodní projekt STEPS
II.2.3Zvát zástupce významných mezinárodních institucí k účasti na akcích NSZM nebo spolupořádaných akcích
III.2.3.1Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů
II.2.3.2Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités
III.MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM
III.1Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni
III.1.1Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
II.1.1.1Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
III.1.2Provozovat veřejný informační systém NSZM
II.1.2.1Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
III.1.3Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
II.2.1.5Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
III.1.3.2Celostátní "Obhajoba kategorie B,A MA21"
II.1.3.1Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
II.1.3.2Prezentace NSZM na významných národních akcích
III.1.4Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.3Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.2.5.2Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.1.4.4Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
III.1.5Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji
III.2Společné aktivity členů NSZM jsou využívány k propagaci na národní a mezinárodní úrovni.
III.2.1Zajistit propagaci a medializaci společných aktivit členů NSZM na národní úrovni
II.2.6.1Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní
III.2.1.2Propagace a medializace témat NSZM
IV.INTERNÍ STAV NSZM
IV.1Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace. P
IV.1.1Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
IV.1.2.1Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
IV.1.2Dofinancovat provozní náklady NSZM z externích zdrojů
IV.1.1.1Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
IV.1.1.2Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů
IV.2Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.
IV.2.1Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
IV.2.2Zajistit a udržet kvalifikovaný a výkonný personál NSZM
IV.3.1.1Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM
V.PROVOZ NSZM
V.1Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace
V.1.1Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s legislativou
IV.2.1.1Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2Právní poradenství pro NSZM
V.1.2Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
IV.2.3.1Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál
TISK
i