NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2013

I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM

I.1 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách. P

I.1.1 Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)

II.2.1.4 Tematická Sekce NSZM (1x ročně)

II.2.1.5 Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)

I.1.2 Pořádat regionální akce NSZM pro municipality a místní partnery ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
I.1.4.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)

I.2.2.2 Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)

I.2.2.3 Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)

I.2.1.4 Setkání k dobré praxi v rámci NSZM (projektová služba, dle zájmu členů)

I.1.3 Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů pro členy
I.1.10.1 Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)

I.1.10.3 Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj

I.2.2.3 Odborná školení pro úřady k projektům a získávání finančích zdrojů (projektová služba, dle zájmu členů)

I.2.3.3 Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)

I.1.4 Dofinancovat žádané služby z externích zdrojů
I.2.3.1 Průběžný fundraising pro asociaci; poskytování informací členům o projektových výzvách

IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM

I.2 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a specifickými internetovými nástroji asociace P

I.2.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) na místní a regionální úrovni
I.1.2.2 Metodické návody k zapojení dětí a mládeže do sledování priorit udržitelného rozvoje v místě; propagace dobré praxe v této činnosti

I.1.1.4 Společné téma NSZM: Udržitelná doprava

I.1.1.5 Společné téma NSZM: Udržitelná energetika

I.1.1.6 Společné téma NSZM: Podpora zdraví

I.1.1.7 Společné téma NSZM: Udržitelná spotřeba a výroba

I.2.2 Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
I.1.7.1 DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)

I.1.7.2 DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)

I.1.5.3 DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)

I.1.5.4 DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)

I.1.5.5 DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)

I.2.3 Rozvíjet a doplňovat databázi DobráPraxe.cz - přehled příkladů dobré praxe
I.1.4.1 Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)

I.2.4 Rozvíjet internetovou know-how bázi "Metodika NSZM"
I.1.2.1 "Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)

I.1.2.2 Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020

I.3 Zvyšuje se počet pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ dle Kritérií MA21)

I.3.1 Zajistit průběžnou metodickou pomoc členům NSZM při realizaci ZM a MA21
I.2.1.1 Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)

I.3.2 Metodicky podporovat a propagovat ukázkové příklady realizace ZM a MA21
I.2.1.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 u různých typů členů

I.3.2.1 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 na úrovni města (různé velikosti)

I.3.2.2 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZK a MA21 na úrovni kraje

I.3.2.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZR a MA21 na úrovni mikroregionu a MAS

I.3.3 Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu
I.3.3.2 Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"

I.3.4 Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle "Metodiky NSZM", v rámci Kritérií MA21.
I.1.7.1 "Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/

I.1.7.2 Uplatňování a další zdokonalení "Metodiky pro hodnocení udržitelného rozvoje municipalit" - Audity UR /pro kategorie A, B, C MA21/

I.1.7.3 Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)

I.3.1.4 Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM

II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM

II.1 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí. P

II.1.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) a subprogram "Pyramida kvality" na národní úrovni
III.1.4.1 Národní "Databáze strategií" na platformě systému DATAPLÁN NSZM /evidence a propojení strategické dokumentace - národní, krajská a místní úroveň/

II.1.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy

II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví

II.1.2.3 Výbor pro strategii RVUR - členství

III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21

III.1.1.3 MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci

III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě

III.1.1.5 MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky

II.1.2.8 PS MZ pro Zdraví 2020 - členství

II.1.2.9 Poradenský team MF pro strategickou práci

II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava

II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika

II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje

II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)

II.1.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
II.1.3.2 Propagace projektu WHO-BCA "Město přátelské seniorům"

II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha

II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)

II.1.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
III.1.3.1 Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery

II.1.4.2 Spolupráce s RVUR a MŽP na celostátní realizaci MA21 (PS MA21)

II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)

II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy

II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)

III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)

II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni

II.1.5 Zajišťovat záštitu významných národních institucí nad akcemi NSZM a zvát zástupce těchto institucí k účasti na akcích
III.1.5.1 Záštita a účast významných národních partnerů /zejména předseda vlády, ministři a ředitelé odborů ministerstev/ na Konferenci NSZM a dalších celostátních akcích asociace

II.2 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.

II.2.1 Aktivně spolupracovat s WHO-EURO v rámci aktuální fáze evropského Projektu ZM WHO, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
III.2.1.1 Příprava na re-akreditaci NSZM ČR vůči WHO /pro další fázi Projektu ZM WHO v Evropě od roku 2018/

III.2.1.2 Zpracování pravidelné evaluace pro WHO o realizaci Projektu ZM v ČR

III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst

III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./

II.2.2 Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
III.2.2.1 ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy

III.2.2.2 Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy

III.2.1.6 Spolupráce s národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./

II.2.2.6 Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)

II.2.2.7 Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)

II.2.2.8 Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)

II.2.2.9 Mezinárodní projekt STEPS

II.2.3 Zvát zástupce významných mezinárodních institucí k účasti na akcích NSZM nebo spolupořádaných akcích
III.2.3.1 Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů

II.2.3.2 Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités

III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM

III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni

III.1.1 Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích

II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)

II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce

II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM

III.1.2 Provozovat veřejný informační systém NSZM
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)

II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)

III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
II.2.1.5 Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)

III.1.3.2 Celostátní "Obhajoba kategorie B,A MA21"

II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM

II.1.3.2 Prezentace NSZM na významných národních akcích

III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů

II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM

II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí

II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery

III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi

II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji

III.2 Společné aktivity členů NSZM jsou využívány k propagaci na národní a mezinárodní úrovni.

III.2.1 Zajistit propagaci a medializaci společných aktivit členů NSZM na národní úrovni
II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní

III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM

IV. INTERNÍ STAV NSZM

IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace. P

IV.1.1 Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce

IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky

IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady NSZM z externích zdrojů
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM

IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů

IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.

IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/

IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování

IV.2.2 Zajistit a udržet kvalifikovaný a výkonný personál NSZM
IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM

V. PROVOZ NSZM

V.1 Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace

V.1.1 Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s legislativou
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit

IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM

V.1.2 Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM

IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál

TISK
i