NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2013

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM

I.1 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách. P

I.1.1 Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.4 Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
II.2.1.5 Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
I.1.2 Pořádat regionální akce NSZM pro municipality a místní partnery ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
I.1.4.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.2.2.2 Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.2.3 Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.1.4 Setkání k dobré praxi v rámci NSZM (projektová služba, dle zájmu členů)
I.1.3 Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů pro členy
I.1.10.1 Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)
I.1.10.3 Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj
I.2.2.3 Odborná školení pro úřady k projektům a získávání finančích zdrojů (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.3.3 Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.4 Dofinancovat žádané služby z externích zdrojů
I.2.3.1 Průběžný fundraising pro asociaci; poskytování informací členům o projektových výzvách
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM

I.2 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a specifickými internetovými nástroji asociace P

I.2.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) na místní a regionální úrovni
I.1.2.2 Metodické návody k zapojení dětí a mládeže do sledování priorit udržitelného rozvoje v místě; propagace dobré praxe v této činnosti
I.1.1.4 Společné téma NSZM: Udržitelná doprava
I.1.1.5 Společné téma NSZM: Udržitelná energetika
I.1.1.6 Společné téma NSZM: Podpora zdraví
I.1.1.7 Společné téma NSZM: Udržitelná spotřeba a výroba
I.2.2 Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
I.1.7.1 DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2 DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.5.3 DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.4 DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.5 DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)
I.2.3 Rozvíjet a doplňovat databázi DobráPraxe.cz - přehled příkladů dobré praxe
I.1.4.1 Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
I.2.4 Rozvíjet internetovou know-how bázi "Metodika NSZM"
I.1.2.1 "Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.2 Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020

I.3 Zvyšuje se počet pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ dle Kritérií MA21)

I.3.1 Zajistit průběžnou metodickou pomoc členům NSZM při realizaci ZM a MA21
I.2.1.1 Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)
I.3.2 Metodicky podporovat a propagovat ukázkové příklady realizace ZM a MA21
I.2.1.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 u různých typů členů
I.3.2.1 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 na úrovni města (různé velikosti)
I.3.2.2 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZK a MA21 na úrovni kraje
I.3.2.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZR a MA21 na úrovni mikroregionu a MAS
I.3.3 Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu
I.3.3.2 Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"
I.3.4 Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle "Metodiky NSZM", v rámci Kritérií MA21.
I.1.7.1 "Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/
I.1.7.2 Uplatňování a další zdokonalení "Metodiky pro hodnocení udržitelného rozvoje municipalit" - Audity UR /pro kategorie A, B, C MA21/
I.1.7.3 Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)
I.3.1.4 Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM

II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM

II.1 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí. P

II.1.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) a subprogram "Pyramida kvality" na národní úrovni
III.1.4.1 Národní "Databáze strategií" na platformě systému DATAPLÁN NSZM /evidence a propojení strategické dokumentace - národní, krajská a místní úroveň/
II.1.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví
II.1.2.3 Výbor pro strategii RVUR - členství
III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.3 MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci
III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
III.1.1.5 MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky
II.1.2.8 PS MZ pro Zdraví 2020 - členství
II.1.2.9 Poradenský team MF pro strategickou práci
II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava
II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika
II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje
II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)
II.1.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
II.1.3.2 Propagace projektu WHO-BCA "Město přátelské seniorům"
II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
II.1.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
III.1.3.1 Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery
II.1.4.2 Spolupráce s RVUR a MŽP na celostátní realizaci MA21 (PS MA21)
II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)
II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy
II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)
III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)
II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni
II.1.5 Zajišťovat záštitu významných národních institucí nad akcemi NSZM a zvát zástupce těchto institucí k účasti na akcích
III.1.5.1 Záštita a účast významných národních partnerů /zejména předseda vlády, ministři a ředitelé odborů ministerstev/ na Konferenci NSZM a dalších celostátních akcích asociace

II.2 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.

II.2.1 Aktivně spolupracovat s WHO-EURO v rámci aktuální fáze evropského Projektu ZM WHO, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
III.2.1.1 Příprava na re-akreditaci NSZM ČR vůči WHO /pro další fázi Projektu ZM WHO v Evropě od roku 2018/
III.2.1.2 Zpracování pravidelné evaluace pro WHO o realizaci Projektu ZM v ČR
III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2 Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
III.2.2.1 ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2 Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
III.2.1.6 Spolupráce s národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2.6 Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)
II.2.2.7 Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)
II.2.2.8 Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)
II.2.2.9 Mezinárodní projekt STEPS
II.2.3 Zvát zástupce významných mezinárodních institucí k účasti na akcích NSZM nebo spolupořádaných akcích
III.2.3.1 Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů
II.2.3.2 Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités

III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM

III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni

III.1.1 Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
III.1.2 Provozovat veřejný informační systém NSZM
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
II.2.1.5 Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
III.1.3.2 Celostátní "Obhajoba kategorie B,A MA21"
II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
II.1.3.2 Prezentace NSZM na významných národních akcích
III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji

III.2 Společné aktivity členů NSZM jsou využívány k propagaci na národní a mezinárodní úrovni.

III.2.1 Zajistit propagaci a medializaci společných aktivit členů NSZM na národní úrovni
II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní
III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM

IV. INTERNÍ STAV NSZM

IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace. P

IV.1.1 Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady NSZM z externích zdrojů
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů

IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.

IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
IV.2.2 Zajistit a udržet kvalifikovaný a výkonný personál NSZM
IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM

V. PROVOZ NSZM

V.1 Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace

V.1.1 Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s legislativou
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM
V.1.2 Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál
TISK
i