KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Znak KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Klíčová oblast změn"
A.1 "Strategický cíl"
A.1.1 "Specifický cíl"

Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2014-2020

Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2014-2020
A.Proinovační správa a řízení (governance)
A.1Zkvalitnit právní rámec a zlepšit administrativní procesy ve veřejné správě v oblasti VaV
A.1.1Snižování administrativní zátěže a racionalizace pravidel financování výzkumu
A.2Zkvalitnit právní rámec pro (inovační) podnikání
A.3Zajistit kvalitní řízení realizace RIS
B.Excelence ve výzkumu
B.1Zvýšit kvalitu a problémovou orientaci veřejného výzkumu v JMK
B.1.1Zajistit dostatek talentů pro výzkum v JMK
B.1.2Zlepšit materiální podmínky pro kvalitní výzkumné týmy v JMK a zvýšit jejich atraktivitu
B.1.3Zlepšit úroveň strategického řízení výzkumu
B.2Maximalizovat ekonomické přínosy veřejných investic do VaV pro region
B.2.1Posílit spolupráci mezi VO a aplikační sférou
B.2.2Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO
C.Konkurenceschopné inovativní firmy
C.1Vytvořit vhodné podmínky pro inovacemi tažený růst „zralých“ znalostně intenzivních firem v JMK
C.1.1Zvýšit počet a podpořit růst firem schopných posunovat technologickou hranici ve svém oboru
C.1.2Posílit konkurenční pozici malých a středních firem z JMK
C.1.3Přilákat do JMK talenty a investory (tuzemské i zahraniční)
C.2Zvýšit počet nových firem s aspirací a potenciálem dominantního postavení na trhu
C.2.1Zvýšit kvalitu a relevanci služeb (a zázemí) inkubačních programů v JMK
C.2.2Posílit růst znalostně intenzivních start up firem prostřednictvím spolupráce se zralými firmami/zkušenými podnikateli
C.3Zvýšit počet lidí poprvé zahajujících vlastní podnikání
C.3.1Zvýšit zájem o podnikání u studentů a absolventů ZŠ a SŠ v JM kraji
C.3.2Zvýšit počet absolventů SŠ a VŠ zahajujících vlastní podnikání
C.3.3Zvýšit počet začínajících podnikatelů rekrutujících se ze zralých firem
D.Evropsky špičkové školství
D.1Zlepšit organizační a materiální podmínky pro zvyšování kvality základního a středního vzdělávání v JMK
D.1.1Zavést systém výkonnostního řízení SŠ v JM kraji
D.1.2Zlepšit infrastrukturu a materiální podmínky pro základní a střední vzdělávání v JMK
D.2Zvýšit kvalitu a relevanci vzdělávání při současném zohlednění potřeb firem z klíčových oborů JMK
D.2.1Zvýšit úroveň a relevanci technických znalostí a dovedností absolventů SŠ
D.2.2Zlepšit klíčové generické schopnosti absolventů SŠ s důrazem na zvýšení vlastní iniciativy a podnikavosti
D.2.3Zvýšit mezinárodní zkušenosti, kontakty a rozhled absolventů SŠ/VŠ
D.3Formulace nové vzdělávací politiky JMK jako součásti péče o dlouhodobou prosperitu regionu
D.3.1Zajistit relevantní data a strategické informace pro účinnou vzdělávací politiku Kraje a rozhodování manažerů škol v JMK
D.3.2Rozvinout partnerství pro vzdělávání a trh práce a zapojit ho do platformy RIS JMK
D.3.3Definovat roli vzdělávání ve 21. století a formulovat strategii jeho rozvoje v souladu s cíli RIS JMK
D.4Zvýšení kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání v kraji
D.4.1Posílení kvality a relevance všeobecné složky vysokoškolského vzdělávání
D.4.2Posílení oborové kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání
D.4.3Zlepšování podmínek pro talentované studenty
D.4.4Zlepšování strategického řízení na vysokých školách a hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání
D.5Zvýšení kvality a atraktivity přípravy k učitelskému povolání v kraji
D.5.1Zvýšení praktické připravenosti absolventů učitelských oborů
D.6Zvýšení internacionalizace, otevřenosti a prostupnosti vysokých škol v kraji
D.6.1Zvýšení mezinárodní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.2Zvýšení vnitrostátní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.3Zajištění prostupnosti studijní nabídky mezi vysokými školami
E.Atraktivní region (komunikace)
E.1Vytvoření nové image regionu JMK/Brno jako prostoru pokročilé znalostní ekonomiky, kde žijí talentovaní, kreativní a aktivní lidé, fungují špičkové vědecké týmy, globálně konkurenceschopné znalostní firmy s unikátními výrobky a službami a to vše za podpory moderní veřejné správy, která k tomu vytváří jedinečné příznivé podmínky
E.1.1Vytvořit Governance = podmínky pro plánování a realizaci komunikačních aktivit regionu JMK/ Brno v kontextu k VVIP a budovat značku regionu
E.1.2Vytvořit značku regionu
E.1.3Budování sítě externích ambasadorů
E.1.4Spojit významné stakeholders inovačního ekosystému ke společnému budování značky regionu v kontextu k VVIP a využívání výhod plynoucích ze spoluvlastnictví silné značky
TISK
i