KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Znak KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Klíčová oblast změn"
A.1 "Strategický cíl"
A.1.1 "Specifický cíl"

Rozbalit detaily

Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2014-2020

A. Proinovační správa a řízení (governance)

A.1 Zkvalitnit právní rámec a zlepšit administrativní procesy ve veřejné správě v oblasti VaV

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
A.1.1 Snižování administrativní zátěže a racionalizace pravidel financování výzkumu

A.2 Zkvalitnit právní rámec pro (inovační) podnikání

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí

A.3 Zajistit kvalitní řízení realizace RIS

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

B. Excelence ve výzkumu

B.1 Zvýšit kvalitu a problémovou orientaci veřejného výzkumu v JMK

Deskriptory:
IV.h inovační podnikání
IV.f technické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
IV.c investice do VaVaI
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
B.1.1 Zajistit dostatek talentů pro výzkum v JMK
B.1.2 Zlepšit materiální podmínky pro kvalitní výzkumné týmy v JMK a zvýšit jejich atraktivitu
B.1.3 Zlepšit úroveň strategického řízení výzkumu

B.2 Maximalizovat ekonomické přínosy veřejných investic do VaV pro region

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
B.2.1 Posílit spolupráci mezi VO a aplikační sférou
B.2.2 Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO

C. Konkurenceschopné inovativní firmy

C.1 Vytvořit vhodné podmínky pro inovacemi tažený růst „zralých“ znalostně intenzivních firem v JMK

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.b podnikatelská infrastruktura
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
C.1.1 Zvýšit počet a podpořit růst firem schopných posunovat technologickou hranici ve svém oboru
C.1.2 Posílit konkurenční pozici malých a středních firem z JMK
C.1.3 Přilákat do JMK talenty a investory (tuzemské i zahraniční)

C.2 Zvýšit počet nových firem s aspirací a potenciálem dominantního postavení na trhu

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.b podnikatelská infrastruktura
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
C.2.1 Zvýšit kvalitu a relevanci služeb (a zázemí) inkubačních programů v JMK
C.2.2 Posílit růst znalostně intenzivních start up firem prostřednictvím spolupráce se zralými firmami/zkušenými podnikateli

C.3 Zvýšit počet lidí poprvé zahajujících vlastní podnikání

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
C.3.1 Zvýšit zájem o podnikání u studentů a absolventů ZŠ a SŠ v JM kraji
C.3.2 Zvýšit počet absolventů SŠ a VŠ zahajujících vlastní podnikání
C.3.3 Zvýšit počet začínajících podnikatelů rekrutujících se ze zralých firem

D. Evropsky špičkové školství

D.1 Zlepšit organizační a materiální podmínky pro zvyšování kvality základního a středního vzdělávání v JMK

Deskriptory:
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
IV.e transfer znalostí a technologií
VI.e vysokoškolské vzdělávání
D.1.1 Zavést systém výkonnostního řízení SŠ v JM kraji
D.1.2 Zlepšit infrastrukturu a materiální podmínky pro základní a střední vzdělávání v JMK

D.2 Zvýšit kvalitu a relevanci vzdělávání při současném zohlednění potřeb firem z klíčových oborů JMK

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
VI.e vysokoškolské vzdělávání
D.2.1 Zvýšit úroveň a relevanci technických znalostí a dovedností absolventů SŠ
D.2.2 Zlepšit klíčové generické schopnosti absolventů SŠ s důrazem na zvýšení vlastní iniciativy a podnikavosti
D.2.3 Zvýšit mezinárodní zkušenosti, kontakty a rozhled absolventů SŠ/VŠ

D.3 Formulace nové vzdělávací politiky JMK jako součásti péče o dlouhodobou prosperitu regionu

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
VI.e vysokoškolské vzdělávání
D.3.1 Zajistit relevantní data a strategické informace pro účinnou vzdělávací politiku Kraje a rozhodování manažerů škol v JMK
D.3.2 Rozvinout partnerství pro vzdělávání a trh práce a zapojit ho do platformy RIS JMK
D.3.3 Definovat roli vzdělávání ve 21. století a formulovat strategii jeho rozvoje v souladu s cíli RIS JMK

D.4 Zvýšení kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání v kraji

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
D.4.1 Posílení kvality a relevance všeobecné složky vysokoškolského vzdělávání
D.4.2 Posílení oborové kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání
D.4.3 Zlepšování podmínek pro talentované studenty
D.4.4 Zlepšování strategického řízení na vysokých školách a hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání

D.5 Zvýšení kvality a atraktivity přípravy k učitelskému povolání v kraji

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
D.5.1 Zvýšení praktické připravenosti absolventů učitelských oborů

D.6 Zvýšení internacionalizace, otevřenosti a prostupnosti vysokých škol v kraji

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.c investice do VaVaI
IV.d spolupráce VaV a podnikatelských subjektů
D.6.1 Zvýšení mezinárodní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.2 Zvýšení vnitrostátní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.3 Zajištění prostupnosti studijní nabídky mezi vysokými školami

E. Atraktivní region (komunikace)

E.1 Vytvoření nové image regionu JMK/Brno jako prostoru pokročilé znalostní ekonomiky, kde žijí talentovaní, kreativní a aktivní lidé, fungují špičkové vědecké týmy, globálně konkurenceschopné znalostní firmy s unikátními výrobky a službami a to vše za podpory moderní veřejné správy, která k tomu vytváří jedinečné příznivé podmínky

Deskriptory:
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XX.i Evropská unie
E.1.1 Vytvořit Governance = podmínky pro plánování a realizaci komunikačních aktivit regionu JMK/ Brno v kontextu k VVIP a budovat značku regionu
E.1.2 Vytvořit značku regionu
E.1.3 Budování sítě externích ambasadorů
E.1.4 Spojit významné stakeholders inovačního ekosystému ke společnému budování značky regionu v kontextu k VVIP a využívání výhod plynoucích ze spoluvlastnictví silné značky
TISK
i