KRAJ JIHOMORAVSKÝ
Znak KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

KRAJ JIHOMORAVSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Klíčová oblast změn"
A.1 "Strategický cíl"
A.1.1 "Specifický cíl"

Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje 2014-2020

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

A. Proinovační správa a řízení (governance)

A.1 Zkvalitnit právní rámec a zlepšit administrativní procesy ve veřejné správě v oblasti VaV

A.1.1 Snižování administrativní zátěže a racionalizace pravidel financování výzkumu

A.2 Zkvalitnit právní rámec pro (inovační) podnikání

A.3 Zajistit kvalitní řízení realizace RIS

B. Excelence ve výzkumu

B.1 Zvýšit kvalitu a problémovou orientaci veřejného výzkumu v JMK

B.1.1 Zajistit dostatek talentů pro výzkum v JMK
B.1.2 Zlepšit materiální podmínky pro kvalitní výzkumné týmy v JMK a zvýšit jejich atraktivitu
B.1.3 Zlepšit úroveň strategického řízení výzkumu

B.2 Maximalizovat ekonomické přínosy veřejných investic do VaV pro region

B.2.1 Posílit spolupráci mezi VO a aplikační sférou
B.2.2 Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO

C. Konkurenceschopné inovativní firmy

C.1 Vytvořit vhodné podmínky pro inovacemi tažený růst „zralých“ znalostně intenzivních firem v JMK

C.1.1 Zvýšit počet a podpořit růst firem schopných posunovat technologickou hranici ve svém oboru
C.1.2 Posílit konkurenční pozici malých a středních firem z JMK
C.1.3 Přilákat do JMK talenty a investory (tuzemské i zahraniční)

C.2 Zvýšit počet nových firem s aspirací a potenciálem dominantního postavení na trhu

C.2.1 Zvýšit kvalitu a relevanci služeb (a zázemí) inkubačních programů v JMK
C.2.2 Posílit růst znalostně intenzivních start up firem prostřednictvím spolupráce se zralými firmami/zkušenými podnikateli

C.3 Zvýšit počet lidí poprvé zahajujících vlastní podnikání

C.3.1 Zvýšit zájem o podnikání u studentů a absolventů ZŠ a SŠ v JM kraji
C.3.2 Zvýšit počet absolventů SŠ a VŠ zahajujících vlastní podnikání
C.3.3 Zvýšit počet začínajících podnikatelů rekrutujících se ze zralých firem

D. Evropsky špičkové školství

D.1 Zlepšit organizační a materiální podmínky pro zvyšování kvality základního a středního vzdělávání v JMK

D.1.1 Zavést systém výkonnostního řízení SŠ v JM kraji
D.1.2 Zlepšit infrastrukturu a materiální podmínky pro základní a střední vzdělávání v JMK

D.2 Zvýšit kvalitu a relevanci vzdělávání při současném zohlednění potřeb firem z klíčových oborů JMK

D.2.1 Zvýšit úroveň a relevanci technických znalostí a dovedností absolventů SŠ
D.2.2 Zlepšit klíčové generické schopnosti absolventů SŠ s důrazem na zvýšení vlastní iniciativy a podnikavosti
D.2.3 Zvýšit mezinárodní zkušenosti, kontakty a rozhled absolventů SŠ/VŠ

D.3 Formulace nové vzdělávací politiky JMK jako součásti péče o dlouhodobou prosperitu regionu

D.3.1 Zajistit relevantní data a strategické informace pro účinnou vzdělávací politiku Kraje a rozhodování manažerů škol v JMK
D.3.2 Rozvinout partnerství pro vzdělávání a trh práce a zapojit ho do platformy RIS JMK
D.3.3 Definovat roli vzdělávání ve 21. století a formulovat strategii jeho rozvoje v souladu s cíli RIS JMK

D.4 Zvýšení kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání v kraji

D.4.1 Posílení kvality a relevance všeobecné složky vysokoškolského vzdělávání
D.4.2 Posílení oborové kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání
D.4.3 Zlepšování podmínek pro talentované studenty
D.4.4 Zlepšování strategického řízení na vysokých školách a hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání

D.5 Zvýšení kvality a atraktivity přípravy k učitelskému povolání v kraji

D.5.1 Zvýšení praktické připravenosti absolventů učitelských oborů

D.6 Zvýšení internacionalizace, otevřenosti a prostupnosti vysokých škol v kraji

D.6.1 Zvýšení mezinárodní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.2 Zvýšení vnitrostátní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.3 Zajištění prostupnosti studijní nabídky mezi vysokými školami

E. Atraktivní region (komunikace)

E.1 Vytvoření nové image regionu JMK/Brno jako prostoru pokročilé znalostní ekonomiky, kde žijí talentovaní, kreativní a aktivní lidé, fungují špičkové vědecké týmy, globálně konkurenceschopné znalostní firmy s unikátními výrobky a službami a to vše za podpory moderní veřejné správy, která k tomu vytváří jedinečné příznivé podmínky

E.1.1 Vytvořit Governance = podmínky pro plánování a realizaci komunikačních aktivit regionu JMK/ Brno v kontextu k VVIP a budovat značku regionu
E.1.2 Vytvořit značku regionu
E.1.3 Budování sítě externích ambasadorů
E.1.4 Spojit významné stakeholders inovačního ekosystému ke společnému budování značky regionu v kontextu k VVIP a využívání výhod plynoucích ze spoluvlastnictví silné značky
TISK
i