A.1 Zkvalitnit právní rámec a zlepšit administrativní procesy ve veřejné správě v oblasti VaV
A.1.1 Snižování administrativní zátěže a racionalizace pravidel financování výzkumu
A.2 Zkvalitnit právní rámec pro (inovační) podnikání
A.3 Zajistit kvalitní řízení realizace RIS
B. Excelence ve výzkumu
B.1 Zvýšit kvalitu a problémovou orientaci veřejného výzkumu v JMK
B.1.1 Zajistit dostatek talentů pro výzkum v JMK
B.1.2 Zlepšit materiální podmínky pro kvalitní výzkumné týmy v JMK a zvýšit jejich atraktivitu
B.1.3 Zlepšit úroveň strategického řízení výzkumu
B.2 Maximalizovat ekonomické přínosy veřejných investic do VaV pro region
B.2.1 Posílit spolupráci mezi VO a aplikační sférou
B.2.2 Zvýšit komerční využití výsledků VaV a znalostí VO
C. Konkurenceschopné inovativní firmy
C.1 Vytvořit vhodné podmínky pro inovacemi tažený růst „zralých“ znalostně intenzivních firem v JMK
C.1.1 Zvýšit počet a podpořit růst firem schopných posunovat technologickou hranici ve svém oboru
C.1.2 Posílit konkurenční pozici malých a středních firem z JMK
C.1.3 Přilákat do JMK talenty a investory (tuzemské i zahraniční)
C.2 Zvýšit počet nových firem s aspirací a potenciálem dominantního postavení na trhu
C.2.1 Zvýšit kvalitu a relevanci služeb (a zázemí) inkubačních programů v JMK
C.2.2 Posílit růst znalostně intenzivních start up firem prostřednictvím spolupráce se zralými firmami/zkušenými podnikateli
C.3 Zvýšit počet lidí poprvé zahajujících vlastní podnikání
C.3.1 Zvýšit zájem o podnikání u studentů a absolventů ZŠ a SŠ v JM kraji
C.3.2 Zvýšit počet absolventů SŠ a VŠ zahajujících vlastní podnikání
C.3.3 Zvýšit počet začínajících podnikatelů rekrutujících se ze zralých firem
D. Evropsky špičkové školství
D.1 Zlepšit organizační a materiální podmínky pro zvyšování kvality základního a středního vzdělávání v JMK
D.1.1 Zavést systém výkonnostního řízení SŠ v JM kraji
D.1.2 Zlepšit infrastrukturu a materiální podmínky pro základní a střední vzdělávání v JMK
D.2 Zvýšit kvalitu a relevanci vzdělávání při současném zohlednění potřeb firem z klíčových oborů JMK
D.2.1 Zvýšit úroveň a relevanci technických znalostí a dovedností absolventů SŠ
D.2.2 Zlepšit klíčové generické schopnosti absolventů SŠ s důrazem na zvýšení vlastní iniciativy a podnikavosti
D.2.3 Zvýšit mezinárodní zkušenosti, kontakty a rozhled absolventů SŠ/VŠ
D.3 Formulace nové vzdělávací politiky JMK jako součásti péče o dlouhodobou prosperitu regionu
D.3.1 Zajistit relevantní data a strategické informace pro účinnou vzdělávací politiku Kraje a rozhodování manažerů škol v JMK
D.3.2 Rozvinout partnerství pro vzdělávání a trh práce a zapojit ho do platformy RIS JMK
D.3.3 Definovat roli vzdělávání ve 21. století a formulovat strategii jeho rozvoje v souladu s cíli RIS JMK
D.4 Zvýšení kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání v kraji
D.4.1 Posílení kvality a relevance všeobecné složky vysokoškolského vzdělávání
D.4.2 Posílení oborové kvality a relevance vysokoškolského vzdělávání
D.4.3 Zlepšování podmínek pro talentované studenty
D.4.4 Zlepšování strategického řízení na vysokých školách a hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání
D.5 Zvýšení kvality a atraktivity přípravy k učitelskému povolání v kraji
D.5.1 Zvýšení praktické připravenosti absolventů učitelských oborů
D.6 Zvýšení internacionalizace, otevřenosti a prostupnosti vysokých škol v kraji
D.6.1 Zvýšení mezinárodní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.2 Zvýšení vnitrostátní přitažlivosti vysokých škol v JMK
D.6.3 Zajištění prostupnosti studijní nabídky mezi vysokými školami
E. Atraktivní region (komunikace)
E.1 Vytvoření nové image regionu JMK/Brno jako prostoru pokročilé znalostní ekonomiky, kde žijí talentovaní, kreativní a aktivní lidé, fungují špičkové vědecké týmy, globálně konkurenceschopné znalostní firmy s unikátními výrobky a službami a to vše za podpory moderní veřejné správy, která k tomu vytváří jedinečné příznivé podmínky
E.1.1 Vytvořit Governance = podmínky pro plánování a realizaci komunikačních aktivit regionu JMK/ Brno v kontextu k VVIP a budovat značku regionu
E.1.2 Vytvořit značku regionu
E.1.3 Budování sítě externích ambasadorů
E.1.4 Spojit významné stakeholders inovačního ekosystému ke společnému budování značky regionu v kontextu k VVIP a využívání výhod plynoucích ze spoluvlastnictví silné značky