KRAJ VYSOČINA
Znak KRAJ VYSOČINA

Web provozuje NSZM ČR

KRAJ VYSOČINA

Názvy hierarchických úrovní
A:Rozvoj. "Prioritní oblast"
A:Rozvoj.1 "Opatření"
A:Rozvoj.1.1 "Typové aktivity"

Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina 2017-2025

Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina 2017-2025
A:Rozvoj.a zkvalitnění nabídky cestovního ruchu v souladu s principy udržitelnosti
A1Rozvoj a zkvalitnění základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
1Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických destinací a cílů včetně rozvoje integrovaného dopravního systému pro účely cestovního ruchu (železniční a autobusová doprava včetně specifické dopravy, tj. skibusy, cyklobusy a cyklovlaky).
2Budování, opravy, údržba a značení turistických stezek a tras (pěší, cyklo, hipo, inline, běžecké, naučné atd.), rozvoj komplexního systému cyklotras včetně mezinárodních na území Kraje Vysočina.
3Budování a údržba doplňkového mobiliáře a související infrastruktury (odpočívadla, informační tabule, půjčovny vybavení, dobíjecí stanice, parkoviště, zázemí pro turisty).
4Výstavba a rekonstrukce infrastruktury pro volnočasové aktivity využitelné pro cestovní ruch (sportovní parky, lanová centra apod.) v místech významných turistických cílů a dle další potřeby.
5Rozvoj areálů pro sjezdové a běžecké lyžování a ostatní zimní sporty v místech s vhodnými klimatickými podmínkami včetně rozšíření nabídky pro jejich využití v letní sezóně (plošně) jako multifunkčních komplexních center aktivit a turistiky.
6Rozvoj lyžařských běžeckých tras včetně jejich údržby.
7Dovybavení středisek cestovního ruchu vybranou doprovodnou turistickou infrastrukturou (sportovně-rekreační, kulturně-rekreační, zdravotně-rekreační).
8Modernizace ubytovacích a stravovacích zařízení sloužících pro cestovní ruch včetně kempů a jejich budování zejména v oblastech s nedostatkem kapacit nebo nedostatečnou kvalitou.
9Modernizace zařízení pro konferenční a incentivní cestovní ruch a jejich budování zejména v oblastech s nedostatkem kapacit nebo nedostatečnou kvalitou.
10Rozvoj wellness a doprovodných služeb.
A2Rozvoj a zkvalitnění atraktivit cestovního ruchu/turistických cílů
1Rekonstrukce a zpřístupnění přírodních, kulturně-historických a technických památek s využitím pro cestovní ruch.
2Zpřístupňování a interpretace atraktivního přírodního a kulturního dědictví pro rozvoj cestovního ruchu.
3Modernizace, rozšíření a zkvalitnění stávajících expozic včetně vybudování nových expozic muzeí, galerií a podobných zařízení.
4Zprovoznění nových prohlídkových okruhů v turistických atraktivitách.
5Rozšíření nabídky služeb stávajících turistických cílů včetně animačních programů.
6Budování a rozvoj center/středisek a aktivit na podporu venkovské turistiky a agroturistiky. Rozvoj stávajících cílů sloužících pro podporu venkovského cestovního ruchu a agroturistiky se zaměřením na tradiční řemesla, historii, tradice, technické památky atp.
7Budování a rozvoj zážitkových a zábavních zařízení, tematických parků a aktivit pro podporu cestovního ruchu.
8Organizace tradičních i nových akcí s prokazatelným dopadem na cestovní ruch.
A3Podpora informovanosti turistů/návštěvníků
1Realizace nových nebo modernizace a rozšíření stávajících turistických navigačních systémů v obcích či mimo obce, které navádějí k turistickým atraktivitám, včetně informačních panelů.
2Realizace a inovace stávajících elektronických informačních zdrojů, zejména s využitím nových IT technologií.
3Činnost turistických informačních center a rozvoj jejich vybavenosti.
4Udržování značení turistických cílů/atraktivit značkami IS 23.
5Tvorba, aktualizace a inovace mobilních aplikací – turistických průvodců nebo se vztahem k cestovnímu ruchu.
A4Rozvoj a zkvalitnění služeb cestovního ruchu, komplexní nabídky a podpora certifikačních systémů
1Zavádění a realizace managementu kvality a vytvoření motivačních nástrojů pro zvyšování standardů kvality v oblasti cestovního ruchu.
2Zvyšování standardu ubytovacích a stravovacích zařízení.
3Zavádění informačních, rezervačních a prodejních systémů destinací.
4Rozvoj služeb pro aktivní a rekreační formy cestovního ruchu (zimní, letní sporty).
5Využívání certifikačních systémů ve vybraných segmentech cestovního ruchu na celostátní úrovni včetně motivačních nástrojů pro certifikaci subjektů v oblasti cestovního ruchu v těchto systémech.
6Využívání regionálních specifik, regionálních produktů a potravin v oblasti cestovního ruchu včetně podpory míst jejich prodeje.
B.Efektivní systém organizace a řízení cestovního ruchu, rozvoj destinačních managementů a efektivní partnerství subjektů cestovního ruchu, rozvoj lidských zdrojů
B1Budování efektivního systému organizace a řízení cestovního ruchu
1Vybudování a rozvoj organizace (uspořádání) cestovního ruchu v kraji na bázi partnerství.
2Vymezení rolí a kompetencí zejména na úrovni kraje a regionálního DM.
3Rozvoj spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu.
4Zavádění nových technologií (inovací) do řízení destinace.
5Zavádění marketingových a řídících informačních systémů destinací v kraji včetně CRM.
6Vytvoření komplexního informačního systému pro subjekty v cestovním ruchu.
7Vytvoření příznivých podmínek pro podnikatele, zejména pak MSP.
8Systém a organizace sběru dat a jejich vzájemné sdílení.
9Zavádění a realizace návštěvnického managementu.
10Benchmarking marketingových aktivit konkurenčních destinací.
11Rozvoj vzájemné informovanosti, spolupráce a komunikace destinačních managementů (regionální a oblastní) se subjekty z oblasti cestovního ruchu v destinaci i mimo ni (ČR, zahraniční), profesními organizacemi a partnery.
B2Rozvoj lidských zdrojů a jejich kvality
1Zvyšování kvalifikace pracovníků v oblasti cestovního ruchu.
2Realizace a tvorba vzdělávacích, školících a tréninkových programů.
3Podpora odborné přípravy v odborných vzdělávacích institucích na všech stupních.
4Výměna zkušeností (praxe, stáže, konference, odborné vzdělávání a příprava, partnerství v oblasti vzdělávání atp.).
5Rozvoj spolupráce veřejných a zejména privátních subjektů s odbornými vzdělávacími institucemi (praxe, stáže, profesní vzdělávání atd.).
6Spolupráce s akademickým sektorem a odborníky z praxe a postupná implementace inovací.
C.Efektivní marketing destinace a strategie značky
C1Budování a komunikace značky
1Posilování značky regionální i oblastních destinací.
2Zpracování strategií regionálních a oblastních značek.
3Koordinace a sledování práce se značkami a vyhodnocování.
C2Začlenění marketingových témat a produktů oblastních DMO do marketingové strategie a marketingového mixu turistického regionu Vysočina
1Stanovení hlavních marketingových témat regionu pro domácí i zahraniční cestovní ruch ve vazbě na témata agentury CzechTourism a na události v destinacích v rámci Kraje Vysočina.
2Spolupráce na stanovení témat s veřejným i privátním sektorem a jejich provazba s marketingovými tématy oblastních DM.
3Sestavení efektivního marketingového mixu ke stanoveným prioritním tématům s respektováním cílových skupin.
4Spolupráce a síťování služeb na úrovni poskytovatelů služeb, oblastních i regionálního DM.
5Tvorba regionálních a oblastních produktů cestovního ruchu a spolupráce na přípravě národních produktů cestovního ruchu.
C3Realizace marketingové strategie na období 2017 – 2025
1Rozpracování marketingové strategie do ročních marketingových plánů.
2Spolupráce mezi subjekty v destinaci při tvorbě marketingových plánů včetně marketingového mixu pro domácí i zahraniční trh.
3Realizace výkonově orientovaných komunikačních kampaní a posílení kvality marketingových aktivit.
4Monitoring návštěvníků v destinacích.
5Měření a vyhodnocování účinnosti marketingových kampaní v oblasti cestovního ruchu.
TISK
i