Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ VYSOČINA
Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina 2017-2025
A:Rozvoj. a zkvalitnění nabídky cestovního ruchu v souladu s principy udržitelnosti
A1 Rozvoj a zkvalitnění základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
1 Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických destinací a cílů včetně rozvoje integrovaného dopravního systému pro účely cestovního ruchu (železniční a autobusová doprava včetně specifické dopravy, tj. skibusy, cyklobusy a cyklovlaky).
2 Budování, opravy, údržba a značení turistických stezek a tras (pěší, cyklo, hipo, inline, běžecké, naučné atd.), rozvoj komplexního systému cyklotras včetně mezinárodních na území Kraje Vysočina.
3 Budování a údržba doplňkového mobiliáře a související infrastruktury (odpočívadla, informační tabule, půjčovny vybavení, dobíjecí stanice, parkoviště, zázemí pro turisty).
4 Výstavba a rekonstrukce infrastruktury pro volnočasové aktivity využitelné pro cestovní ruch (sportovní parky, lanová centra apod.) v místech významných turistických cílů a dle další potřeby.
5 Rozvoj areálů pro sjezdové a běžecké lyžování a ostatní zimní sporty v místech s vhodnými klimatickými podmínkami včetně rozšíření nabídky pro jejich využití v letní sezóně (plošně) jako multifunkčních komplexních center aktivit a turistiky.
7 Dovybavení středisek cestovního ruchu vybranou doprovodnou turistickou infrastrukturou (sportovně-rekreační, kulturně-rekreační, zdravotně-rekreační).
8 Modernizace ubytovacích a stravovacích zařízení sloužících pro cestovní ruch včetně kempů a jejich budování zejména v oblastech s nedostatkem kapacit nebo nedostatečnou kvalitou.
A2 Rozvoj a zkvalitnění atraktivit cestovního ruchu/turistických cílů
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
1 Rekonstrukce a zpřístupnění přírodních, kulturně-historických a technických památek s využitím pro cestovní ruch.
2 Zpřístupňování a interpretace atraktivního přírodního a kulturního dědictví pro rozvoj cestovního ruchu.
3 Modernizace, rozšíření a zkvalitnění stávajících expozic včetně vybudování nových expozic muzeí, galerií a podobných zařízení.
6 Budování a rozvoj center/středisek a aktivit na podporu venkovské turistiky a agroturistiky. Rozvoj stávajících cílů sloužících pro podporu venkovského cestovního ruchu a agroturistiky se zaměřením na tradiční řemesla, historii, tradice, technické památky atp.
A3 Podpora informovanosti turistů/návštěvníků
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
A4 Rozvoj a zkvalitnění služeb cestovního ruchu, komplexní nabídky a podpora certifikačních systémů
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
1 Zavádění a realizace managementu kvality a vytvoření motivačních nástrojů pro zvyšování standardů kvality v oblasti cestovního ruchu.
B. Efektivní systém organizace a řízení cestovního ruchu, rozvoj destinačních managementů a efektivní partnerství subjektů cestovního ruchu, rozvoj lidských zdrojů
B1 Budování efektivního systému organizace a řízení cestovního ruchu
Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
B2 Rozvoj lidských zdrojů a jejich kvality
Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
C. Efektivní marketing destinace a strategie značky
C1 Budování a komunikace značky
Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
C2 Začlenění marketingových témat a produktů oblastních DMO do marketingové strategie a marketingového mixu turistického regionu Vysočina
Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu