| Strategický rámec MAP pro území SO ORP Ústí nad Labem (2019) |
1. | Vstřícný přístup ve vzdělávání a jeho dostupnost pro každého |
1.1 | Otevřenost pedagogických pracovníků ke spolupráci |
1.2 | Podpora individuálního přístupu |
1.3 | Zachování základních a mateřských škol na venkově |
2. | Dostatek připravených, schopných a aktivních pracovníků ve vzdělávání |
2.1 | Vyhledávání a formování adeptů učitelství |
2.2 | Vzdělávání a motivace pedagogických pracovníků |
2.3 | Dostatek kvalifikovaných dalších pracovníků |
2.4 | Rozvoj digitálních kompetencí učitelů |
3. | Infrastruktura a prostředí zařízení poskytujících vzdělávání |
3.1 | Příjemné, moderní prostředí |
3.2 | Vybavenost naplňující individuální potřeby všech dětí a žáků |
3.3 | Zkvalitnění úrovně materiálně technické vybavenosti |
4. | Spolupráce, kvalitní komunikace a zapojení všech subjektů ovlivňujících proces vzdělávání |
4.1 | Schopnost spolupráce a komunikace, provázanost působících subjektů |
4.2 | Systém předávání podnětů a rozvoj komunikace mezi institucemi |
5. | Podpora gramotností dětí a žáků |
5.1 | Rozvoj čtenářské, matematické a kulturní gramotnosti |
5.2 | Rozvoj jazykové gramotnosti |
5.3 | Rozvoj kompetencí k polytechnickému vzdělávání |
6. | Rozvoj kompetencí dětí a žáků v oblasti sociálních vztahů |
6.1 | Podpora sociálních dovedností, občanské angažovanosti a dalších klíčových kompetencí dětí a žáků |
6.2 | Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací |
6.3 | Vzájemná spolupráce škol a školských zařízení všech stupňů |
6.4 | Podpora kritického myšlení, mediální výchova |
6.5 | Zdravý lokální patriotismus žáků vůči své obci, městu, regionu, zemi |
6.6 | Výchova k toleranci a respektu |
7. | Podpora rozvoje osobnosti a kariérového poradenství |
7.1 | Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity, podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty |
7.2 | Propracované kariérové poradenství, uplatnění absolventů na trhu práce |
8. | Zájmové a neformální vzdělávání |
8.1 | Rozvoj všestranné připravenosti dětí a žáků |
8.2 | Rozvoj fyzické kondice dětí a žáků |
9. | Mezinárodní spolupráce |
9.1 | Rozvoj vzájemné spolupráce se zahraničními partnery |
9.2 | Podpora výchovy dětí a žáků k poznávání a toleranci odlišných životních a kulturních hodnot |