Turnov
Znak Turnov

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Turnov

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Dílčí cíl"

Strategie rozvoje cestovního ruchu ve městě Turnov 2024-2030

Strategie rozvoje cestovního ruchu ve městě Turnov 2024-2030
1.Rozvoj produktové nabídky postavené na spolupráci
1.1Vytvořit pro domácí i zahraniční návštěvníky celoroční konkurenceschopnou turistickou nabídku, která prezentuje Turnov jako srdce Českého ráje. Nabídka je vytvářena na principu partnerství a spolupráce mezi veřejným, soukromým a neziskovým sektorem.
1.2Vytvořit z Turnova celoročně vyhledávané centrum s ideálními podmínkami pro aktivní dovolenou. Profilovat Turnovsko jako místo se skvělými podmínkami pro pěší turistiku, cykloturistiku, vodní turistiku, koloběžky, tradici horolezectví atd. Touto nabídkou oslovit vedle stávajících návštěvníků i nové cílové skupiny návštěvníků. Zajistit tak prodloužení turistické sezóny.
1.3Maximálně využit tradici kamenářství a šperkařství při vytváření produktové nabídky zaměřené na zahraničního i domácího návštěvníka. Profilace Turnova jako města drahých kamenů a šperků.
1.4Využít stále se rozšiřující nabídku pro rodiny s dětmi, které jsou během hlavní turistické sezóny nejčastějšími návštěvníky území (Turnovsko, Český ráj). Podpořit další rozvoj této nabídky, včetně filmové turistiky.
1.5Spolupráce Turnova na vytváření regionální turistické nabídky Český ráj se Sdružením Český ráj, Geopark, o.p.s., a dalšími partnery.
2.Zkvalitnění a rozšíření základní a doplňkové infrastruktury a služeb cestovního ruchu.
2.1Vytvořit a zkvalitnit služby a infrastrukturu jednotlivých produktových nabídek.
2.2Zlepšit dopravní infrastrukturu (parkoviště, cyklodoprava atd.).
2.3Rozvíjet a zkvalitnit ubytovací a stravovací služby.
2.4Zajistit další služby pro návštěvníky, aby se v Turnově cítili jako v „ráji“.
3.Zajištění efektivní propagace a prezentace Turnova a Turnovska
3.1Spoluvytvářet značku Český ráj - přilákání zahraničních i domácích turistů do území.
3.2Turnov i nadále propagovat jako srdce Českého ráje, jako ideální východisko pro výlety do Českého ráje. Akcentovat propagaci Turnova jako ideálního místa pro trávení aktivní dovolené. Součástí propagace i nadále zůstává slogan Turnov - město drahých kamenů a šperků. Prostřednictvím cílené propagace oslovit stávající i nové návštěvníky.
3.3Zaměřit propagaci na prodloužení turistické sezóny.
3.4Zajistit pravidelnou komunikaci s médii, partnery, místními obyvateli.
4.Rozvoj partnerství a spolupráce a zajištění řízení cestovního ruchu v území
Fungující spolupráce mezi provozovateli turistických cílů, provozovateli služeb cestovního ruchu, RTIC (Města Turnov) a veřejné správy při vytváření turistické nabídky Turnovska včetně její propagace.
4.2Koordinace rozvoje cestovního ruchu na Turnovsku a její provázanost na management turistického regionu Český ráj.
4.3Zvýšení zájmu místních obyvatel o cestovní ruch a vytváření kladného vztahu k návštěvníkovi. Využití silného pozitivního patriotismu.
TISK
i