Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
hlavní město PRAHA
Strategie řízení a rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy do roku 2020
SC1. – Legislativní návrhy a právní změny vedoucí k lepšímu fungování státní správy a samosprávy a efektivnější funkčnosti úřadu
SC1.1 Spolupráce s Radou hlavního města Prahy a s městskými částmi hlavního města Prahy na přehodnocení a případné novelizaci právních předpisů týkajících se hlavního města Prahy
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC1.2 Účast na tvorbě a novelizací dalších právních předpisů spojených s agendami MHMP
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
SC1.3 Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace změn zákonů a právních předpisů do výkonu agend MHMP
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
SC1.4 Aktivní vyhledávání, shromažďování a implementace nové judikatury do výkonu agend MHMP
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
SC2. – Využití prvků procesního řízení, optimalizace procesů a zavedení standardů vybraných agend
SC2.1 Inventarizace agend, činností a úkolů MHMP v samostatné i přenesené působnosti
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC2.2 Sestavení procesního schématu MHMP
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC2.3 Analýza a zhodnocení přínosů a nákladů optimalizace procesů a zavedení standardů agend MHMP
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC2.4 Výběr agend, u kterých dojde ke změně procesů za účelem vyšší efektivity procesu dané agendy
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC3. – Odstranění byrokratické zátěže a přebujelé administrativy
SC3.1 Zmapování nadměrné administrativní zátěže agend MHMP
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC3.2 Zavedení jednotné metodiky pro používání informací, které se shromažďují v základních registrech a databázích veřejné správy
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC3.3 Sjednocení dokumentace používané v prostředí MHMP
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC4. – Udržování efektivně fungujícího protikorupčního systému a transparentního jednání úřadu
SC4.1 Validace procesů MHMP s Protikorupční strategií hl. m. Prah
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
SC4.2 Vzájemné propojení již přijatých opatření protikorupčního systému úřadu a jejich rozšíření na další subjekty
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
SC4.3 Tvorba jednotného standardního postupu vedoucího k efektivnímu a průhlednému zadávání veřejných zakázek úřadu
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC5. – Zvyšování poskytované kvality služeb zavedením systému hodnocení veřejné správy a systému řízení vztahů s klienty úřadu
SC5.1 Výběr nástroje a metody hodnocení veřejné správy
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC5.2 Stanovení politiky a cílů kvality MHMP
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC5.3 Stanovení pravomoci a odpovědnosti v oblasti řízení vztahů s klienty úřadu
Deskriptory:
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC5.4 Zavedení systému řízení vztahů s klienty úřadu, díky němuž bude zjišťována klientská spokojenost a realizována konkrétní opatření směřující k zvýšení klientské spokojenosti a zlepšování vztahů s klienty úřadu
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC6. – Zavedení systému řízení rizik
SC6.2 Výběr metodiky, podle které bude Systém řízení rizik vykonáván
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC6.3 Využití metodiky COSO ERM při řízení finančního dopadu rizika
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
SC7. – Koordinace činností při implementaci a rozvoji eGovernmentu a zajištění funkční podpory ICT do úřadu
SC7.1 Definování kompetencí odboru INF, jejich procesů a výstupů směrem k uživatelům informačních a telekomunikačních technologií v prostředí MHMP
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC7.2 Seznámení se s architekturou eGovernmentu (koordinuje odbor RED)
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC7.3 Včasná reakce na dobudovávání informačních a komunikačních systémů veřejné správy
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC7.4 Sledování novinek, trendů a záměrů gestorů eGovernmentu (koordinuje odbor RED)
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC7.5 Včasná implementace rozšiřování, propojování a konsolidaci datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend na principu „opendata“
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC7.6 Zajištění efektivního a funkčního využití (tedy i modernizace) informačních a komunikačních systémů v prostředí MHMP
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC8. – Moderní řízení a rozvoj lidských zdrojů, zvyšování spokojenosti zaměstnanců a jejich loajality
SC8.2 Analýza potřeb úřadu směrem k lidským zdrojům a jejich uspokojení
Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
SC8.3 Strategie rozvoje lidských zdrojů v prostředí MHMP
Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
SC9. – Otevřená interní komunikace
SC9.1 Zmapování slabých míst interní komunikace úřadu
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
SC10. – Příjemné prostředí pro výkon práce i obsluhu klientů úřadu
SC10.1 Validace akčních plánů získaných z projektu Úřad v pohybu – Praha lidem otevřená a orientace na maximální synergii v implementaci opatření vedoucích k lepšímu vybavení prostor, ve kterých probíhá styk s veřejností a pracovní výkon úřadu
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC10.2 Zavedení funkčního orientačního systému v budovách MHMP i jejich blízkém okolí
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
SC10.3 Udržení orientačního systému a informací o agendách a pracovištích ve validní podobě
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy