Praha 21
Znak Praha 21

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Praha 21

Názvy hierarchických úrovní
A. "Oblast"
A.1 "Podoblast"
A.1.1 "Cíl"

Strategický plán rozvoje MČ Praha 21 2012-2022

Strategický plán rozvoje MČ Praha 21 2012-2022
A.MAJETEK A INVESTICE
A.1Rozvoj území
A.1.1Zajištění souladu priorit a cílů městské části s celoměstskou koncepcí územního a strategického rozvoje hl. města Prahy
A.1.1.1Zpracovat koncepční dokument o dlouhodobém směřování urbánního rozvoje městské části, pojatém jako „Programové prohlášení RMČ“
A.1.1.2Pasportizace problémů ve využití území městské části a jejich promítnutí do návrhů a připomínek při přípravě územního plánu hl. města Prahy ve smyslu udržitelného rozvoje městské části
A.1.1.3Součinnost městské části s římskokatolickou farností při budování duchovního centra (kostel, komunitní centrum)
A.1.2Budování městské části jako místa zdravého a klidného bydlení
A.1.2.1Zpracovat metodický materiál pro parametry nové výstavby a rekonstrukce objektů občanské vybavenosti v majetku městské části nebo městskou částí zřizovaných organizacích s cílem minimalizovat provozní náklady
A.1.3Udržitelné“ projektování a výstavba, podpora „kvalitní architektury“
A.1.3.1Aktivace externího právního a architektonického servisu pro zpracovávání podkladů pro postup městské části v rámci řízení podle stavebního a vodního zákona
A.1.3.2Projednávat velké investiční záměry s veřejností (plánovací setkání)
A.1.4Ochrana dosud nezastavěného území
A.1.4.1Minimalizovat zábory dosud nezastavěného území a rozšiřování zástavby do okolní krajiny
A.2Majetek
A.2.1Účelné a koncepční využívání majetku městské části
A.2.1.1Zpracovat seznam majetku městské části včetně zanesení informací v dosažitelném rozsahu
A.2.1.2Zpracovat metodiky pro prodej, nákup a pronájem majetku městské části
A.2.1.3Regenerace staršího bytového fondu městské části
A.2.1.4Zveřejňovat informace o výběrových řízeních na webu městské části
A.2.1.5Revize smluv na pronájem majetku městské části
A.2.1.6Hospodárné využití prostředků na opravy a údržbu majetku městské části
A.2.2Efektivní hospodaření s energií
A.2.2.1Zavést systematický energetický management
A.3Infrastruktura
A.3.1Zajistit provázanost investic do občanské infrastruktury a majetku MČ na strategické rozvojové dokumenty
A.3.1.1Zpracovat dlouhodobý plán regenerace občanské vybavenosti a veřejných prostranství, provázaný s rozpočtovým výhledem
A.3.1.2Zpracovat krizový plán pro případ havárie na zařízení dopravní a technické infrastruktury
A.3.1.3Pasportizace problémových míst na technické infrastruktuře
A.3.1.4Zrealizovat přístavbu budovy úřadu MČ Praha 21
A.3.1.5Zrekonstruovat Mateřskou školu Sedmikráska v ul. Lišická
A.3.1.6Realizace investičních opatření k zajištění dostatečné kapacity Masarykovy základní školy (MZŠ)
A.3.1.7Vypracovat plán oprav a rekonstrukcí dopravní infrastruktury ve správě městské části
A.3.1.8Opravit střechy objektů Masarykovy základní školy v ulici Polesná
B.DOPRAVA
B.1Vnější dopravní vztahy
B.1.1Snížení přetíženosti hlavního tahu I/12 do centra Prahy
B.1.1.1Realizovat únikové/objezdové trasy pro případ havárie/rekonstrukce na hlavním tahu do centra Prahy
B.1.1.2Upravit stavebně křižovatky Staroklánovická –Staroújezdská- Novosibřinská
B.1.1.3Upravit světelné signalizace na exponovaných křižovatkách na hlavním tahu
B.1.1.4Podpořit „zájmové iniciativy obcí“ za zákaz tranzitní dopravy na komunikaci I/12 v úseku Kolín – Praha
B.2Vnitřní doprava
B.2.1Zvýšení bezpečnosti chodců a především školních dětí
B.2.1.1Aktualizovat stávající dopravní generel MČ Praha 21
B.2.1.2Pasportizace problémových míst na dopravní infrastruktuře
B.2.1.3Výstavba systému přechodů hlavního dopravního tahu a exponovaných míst páteřních komunikací 2. tř. včetně umístění kamer
B.2.1.4Zefektivnit spolupráci s Policií ČR a hl. městem Prahou
B.2.1.5Výstavba systému „K + R" se zvýšením dozoru na přechodech pro chodce
B.2.2Postupné odstraňování dlouhodobé zanedbanosti místních komunikací 3. a 4. tř. a škod na komunikacích 2. tř.
B.2.2.1Vybudování chodníků a páteřních komunikací 3. a 4. tř. do trvalého povrchu
B.2.2.2Spolupráce s Technickou správou komunikací na komplexní opravě poničených úseků komunikací 1 a 2. tř.
B.2.2.3Opravit povrchy komunikací 3. a 4. tř. v exponovaných úsecích
B.3Pražská integrovaná doprava
B.3.1Zlepšení dopravní obslužnosti v prostoru MČ Praha 21
B.3.1.1Spolupracovat s Technickou správou komunikací hl. města Prahy na výstavbě nových autobusových zastávek na hlavní (I/12, cca 4 nové zastávky) a na rekonstrukcích stávajících zastávek
B.3.1.2Výstavba záchytných parkovacích ploch v Újezdě nad Lesy, rekonstrukce komunikace Staroklánovická – odbočení k žel. zastávce, rekonstrukce žel. zastávky
B.3.1.3Otevřít dialog s dopravci, Středočeským krajem - Rozšíření pásma „O“ do Úval s možností zavedení systému „P + R“
B.3.1.4Zavést druhou „minibusovou“ linku k nádraží Klánovice na pravé straně komunikace Novosibřinská
B.4Alternativní doprava
B.4.1Podporovat rozvoj udržitelné dopravy
B.4.1.1Realizovat osvětu k podpoře alternativní dopravy
B.4.1.2Zpracovat podklady pro zadání zpracování nového dopravního generelu pro podporu alternativní dopravy
B.4.1.3Vybudovat nabíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola
B.4.1.4Vybudovat soubor úschoven a uzamykatelných přístřešků kol v exponovaných dopravních místech
B.4.1.5Rekonstruovat/přeložit cyklostezku Újezd – Koloděje
B.4.1.6Zahájit přípravy výstavby/značení propojeného systému cyklo komunikací, napojených na školy, obchodní centra a jiné vybrané zájmové instituce
C.VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
C.1Předškolní vzdělávání
C.1.1Navýšení kapacity mateřských škol zřizovaných MČ
C.1.1.1Zpracovat demografickou studii a zajistit data potřebná pro další rozhodování o kapacitě
C.1.1.2Navýšit kapacitu mateřských škol o minimálně tři třídy
C.1.2Vyřešení nedostačujícího financování místních mateřských škol
C.1.2.1Zajistit vícezdrojové financování
C.1.2.2Řešit ve spolupráci s Magistrátem hl. města Prahy systém přidělování finančních prostředků na zajišťovací personál (grantový pracovník, asistenti pedagoga, případně další poradenské/specializované služby)
C.1.3Zvýšit úroveň a kvalitu vzdělání
C.1.3.1Definovat minimální kvalitu služby předškolního vzdělávání
C.1.3.2Realizovat školskou koncepci pro předškolní vzdělávání
C.1.4Motivace a stabilizace personálu místních mateřských škol
C.1.4.1Zpracovat motivační systém pro pedagogické pracovníky mateřských škol orientovaný na kvalitu
C.1.4.2Vyhradit v rozpočtu městské části zdroje pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
C.1.4.3Posílit postavení pedagogických pracovníků v rámci komunity MČ Praha 21 (medializace úspěchů a mimořádných výsledků jednotlivých pedagogů, zveřejnění „profesionálního profilu“ jednotlivých pedagogů apod.)
C.2Školní vzdělávání
C.2.1Vyřešení kapacity základní školy tak, aby pokrývala skutečnou poptávku po zařazení místních dětí ke školnímu vzdělávání (100%)
C.2.1.1Zpracovat demografickou studii a zajistit data potřebná pro další rozhodování o kapacitě
C.2.1.2Zpracovat analýzu dostupných možností navýšení stávající kapacity s důrazem na finanční náročnost a další využití v situaci poklesu poptávky v dalších letech
C.2.2Vyřešení nedostačujícího financování základní školy
C.2.2.1Zajistit osobu na ÚMČ odpovědnou za monitorování externích zdrojů, zpracování a podání žádostí a celkovou administraci projektů
C.2.2.2Zpracovat jednotný postup pravidelného oslovování sponzorů
C.2.2.3Řešit ve spolupráci s Magistrátem hl. města Prahy systém přidělování finančních prostředků na zajišťovací personál (grantový pracovník, asistenti pedagoga, případně další poradenské/specializované služby)
C.2.3Zvýšit úroveň a kvalitu vzdělání
C.2.3.1Definovat minimální kvalitu služby základního vzdělávání
C.2.3.2Zpracovat a realizovat školskou koncepci pro základní vzdělávání dle platné legislativy a dle možností základní školy a městské části
C.2.4Motivovat a stabilizovat kvalitní personál místní základní školy
C.2.4.1Zpracovat motivační systém pro pedagogické školské pracovníky orientovaný na kvalitu a výsledky
C.2.4.2Zajistit prohloubení pedagogického vzdělání školských pracovníků
C.2.4.3Posílit postavení pedagogických pracovníků v rámci komunity MČ Praha 21
C.2.4.4Zajistit byty pro pedagogy z bytového fondu městské části nebo pronájmem u soukromých vlastníků
C.2.4.5Zajistit vznik školního poradenského pracoviště jako podpory žákům i učitelům v situacích specifických poruch učení, speciálních vzdělávacích potřeb včetně formy integrace, nadání až mimořádného nadání, výchovných / kázeňských obtíží, prevence sociálně ne
C.3Mimoškolní vzdělávání a výchova
C.3.1Podpora mimoškolního vzdělávání pro všechny věkové kategorie
C.3.1.1Spolupracovat s nestátními neziskovými organizacemi při zřízení otevřeného klubu, nízkoprahového klubu a rodinného centra
C.3.1.2Zpracovat koncepci mimoškolního vzdělávání pro všechny věkové kategorie
D.VOLNOČASOVÉ AKTIVITY
D.1Kultura
D.1.1Aktivní trávení volného času dětí, mládeže, dospělých i seniorů
D.1.1.1Zapojovat veřejnost do kulturních, sportovních a spolkových programů městské části, vstřícnost k prospěšným nápadům a aktivitám, společenské ocenění a propagace
D.1.1.2Zlepšit informování veřejnosti o volnočasových pořadech, akcích a nabídkách
D.1.1.3Podporovat zřízení informačního a kulturního středisko. Využít potenciálu a prostorů knihovny a Muzea, zapojit i podatelnu ÚMČ Praha 21
D.1.2Rozšiřování nabídky pestrých kulturních akcí v městské části s podporou mezigenerační spolupráce a spolupráce nestátních neziskových organizací
D.1.2.1Spolupracovat s nájemcem Polyfunkčního domu na využití společenského sálu a zázemí
D.1.2.2Spolupracovat při organizování kulturních akcí s ostatními provozovateli a organizacemi v městské části (škola, restaurace, knihkupectví, … )
D.1.2.3Podporovat využití knihovny a muzea pro pořádání alternativních kulturních pořadů
D.1.2.4Zlepšit vybavenost muzea za podpory podnikatelských subjektů
D.1.2.5Nabídnout vzdělávací pořady (újezdská občanská universita) týkající se občanské výchovy, mezigeneračních a rodinných vztahů, bezpečnosti občanů a základní finanční gramotnosti
D.1.3Podpora aktivit naplňujících zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí
D.1.3.1Podporovat činnost místních nestátních neziskových organizací a občansky prospěšných institucí pokrývajících volnočasové aktivity, spolupracovat s celopražskými, případně celostátními nestátními neziskovými organizacemi, zapojovat je do místních aktivit i
D.1.3.2Podporovat firemní sponzoring a mecenášství
D.2Sport
D.2.1Kvalitní sportovní kluby a oddíly
D.2.1.1Informovat o činnosti újezdských sportovních klubů a propagovat jejich činnost
D.2.1.2Veřejně oceňovat dosažené sportovní výsledky a úspěchy
D.2.1.3Motivovat k získávání peněz z externích grantů a sponzoringu. Finanční spoluúčast městské části
D.2.1.4Udržovat účelný grantový systém městské části
D.2.2Rozvíjet neorganizované sportování
D.2.2.1Podporovat výstavbu otevřených sportovišť a hřišť, do nových i stávajících sportovišť umisťovat cvičební prvky vhodné pro seniory, zpřístupnit stávající hřiště pro sportování veřejnosti, umisťovat alternativní sportovní prvky na veřejných prostorách
D.2.2.2Umožnit využívání školního hřiště se zajištěním správce
D.2.2.3Informovat o rozsahu využívání Klánovického lesa ke vhodným a přírodě přátelským sportovním aktivitám
D.3Spolková činnost
D.3.1Vytvořit centrum spolkové činnosti, tzv. komunitní centrum
D.3.1.1Podporovat výstavbu komunitního centra (variantou novostavby komunitního centra je rekonstrukce vhodných prostor v majetku obce - skautská klubovna, bývalá knihovna atd.)
D.3.2Kvalitní vztah městské části k tradicím – silná spolková činnost
D.3.2.1Podporovat činnost nestátních neziskových organizací grantovým systémem městské části (např. propagací a veřejným uznáním)
D.3.2.2Podporovat vznik nových nestátních neziskových organizací
D.3.2.3Vytvořit Nadační fond pro podporu nestátních neziskových organizací a jejich aktivit
D.3.2.4Realizovat mezigenerační programy
D.3.2.5Motivovat občany k dobrovolnictví
D.3.3Propojení místních nestátních neziskových organizací s významnými nestátními neziskovými organizacemi v Praze i v České republice
D.3.3.1Vytvoření partnerských programů s nestátními neziskovými organizacemi
D.3.4Vytvořit zázemí pro činnost skautských oddílů
D.3.4.1Zajistit prostory pro činnost skautských oddílů
E.ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ POLITIKA
E.1Zdravotnictví
E.1.1Dobrá kvalita života v MČ Praha 21, minimalizování negativních vlivů na zdraví občanů
E.1.1.1Plánování zdravotních služeb v souvislosti s problémy v MČ (zapojování zdravotních hledisek do plánování a rozhodování)
E.1.1.2Realizovat kampaň Dny zdraví - osvěta ke zdravému životnímu stylu ve spolupráci s různými partnery (NNO, SZÚ, soukromé subjekty v MČ)
E.1.1.3Vytvořit adresář zdravotnických služeb v širším okolí (lékaři, terénní služby, střediska, nemocnice, polikliniky…) elektronický i psaný
E.1.1.4Úzká spolupráce Odboru sociálních věcí s lékaři
E.1.1.5Zajistit lékárnu v centru městské části
E.1.1.6Podpořit rozšíření provozní doby jedné ze stávajících lékáren v dosahu občanů MČ
E.1.1.7Podpořit domácí hospicovou péči jako terénní službu
E.1.1.8Podporovat dopravu k lékaři pro potřebné občany
E.1.1.9Zpracování konceptu rozvoje zdravotního střediska
E.2Sociální politika
E.2.1Preferování moderních způsobů poskytování sociálních služeb
E.2.1.1Zpracování plánu sociálních služeb vycházející z analýzy potřeb občanů
E.2.1.2Zřídit komunitní tým k posílení terénní práce se sociálně vyloučenými a osamělými osobami
E.2.1.3Podporovat vznik nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
E.2.1.4Podpořit vznik „odlehčovací služby“ pro rodiny pečující o rodinného příslušníka
E.2.1.5Podporovat terénní sociální služby
E.2.1.6Podpořit vybudování Domova pro seniory
E.2.2Systémové aktivity v sociálních službách
E.2.2.1Zavést grantové řízení MČ Praha 21 v sociálních službách
E.2.2.2Podporovat poskytovatele sociálních a návazných služeb pro občany MČ Praha 21 a spolupráce s nestátními neziskovými organizacemi
E.2.2.3Vytvořit adresář poskytovatelů sociálních služeb v městské části i širším okolí, elektronický i psaný
E.2.2.4Podporovat předávání zkušeností v rámci setkávání s poskytovateli sociálních služeb
E.2.2.5Podporovat činnosti spolků
E.2.2.6Vytvořit v rozpočtu MČ Praha 21 rezervu jako fond pro podporu občanů v sociální nouzi
F.ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
F.1Ochrana přírody a krajiny
F.1.1Trvalá ochrana Klánovického lesa, který dal Újezdu nad Lesy své jméno
F.1.1.1Zasadit se o zachování původní krajinotvorné úlohy Klánovického lesa
F.1.1.2Rozšiřovat nabídku vhodného rekreačního využití Klánovického lesa a to i pro občany z ostatních městských částí
F.1.1.3Zpracovat základní koncepční dokument řešící konflikt mezi podmínkami lesa, dále jeho hospodářskou a rekreační funkcí a zasadit se o minimalizování těchto konfliktů
F.1.1.4Podporovat zřízení ekologického kroužku v základní škole
F.1.1.5Zpracovat základní koncepční dokument, mapující stav hospodářského lesa, veřejných zelených ploch a liniové zeleně v území (generel zeleně), včetně nástrojů dlouhodobého záměru rozvoje této oblasti a navazujícího monitoringu
F.1.1.6Požadovat rozšíření Přírodní rezervace a chráněného území na celistvou oblast celého Klánovického lesa
F.1.1.7Podílet se aktivně na přípravách Plánu péče, Lesního hospodářského plánu a dalších koncepčních dokumentů týkajících se Klánovického lesa a prosazovat v nich zájmy městské části
F.1.1.8Zpracovat a realizovat soubor informačních a prezentačních opatření ke zvýšení „image“ Klánovického lesa v širší veřejnosti
F.1.1.9Zpracovat soubor osvětových akcí a veřejně dostupných informací pro školy i veřejnost o ochraně přírody s využitím programů nestátních neziskových organizací (např. Lesy HMP, o.s., Den Země, atd.)...
F.1.1.10Spolupracovat intenzivně s Městskou policií v působení proti vandalizmu, černým skládkám a neoprávněnému používání lesních cest terénními motocykly a čtyřkolkami
F.1.2Vytvoření uceleného systému zeleně v intravilánu zajistit propojení do okolní krajiny
F.1.2.1Zpracovat základní koncepční dokument mapující stav veřejných zelených ploch a liniové zeleně v území (generel zeleně), včetně nástrojů dlouhodobého záměru rozvoje této oblasti a navazujícího monitoringu
F.1.2.2Stanovení pozemků k náhradní výsadbě a jejich ochrana před znemožněním budoucí výsadby zeleně (např. stavby kanalizace, plyn, liniové stavby, aj.) Údržba a výsadba zeleně a zelených pásů podél komunikací podle zpracovaného plánu
F.1.2.3Zmapovat síť historických i novějších cest pro pěší, které spojují obytnou část s okolní krajinou a okolními obcemi. Podporovat jejich obnovení, případně nové vytváření. Chránit a obnovovat přirozené veřejné vstupy do lesa a volné krajiny
F.1.2.4Komunikace s veřejností, srozumitelné objasňování záměrů týkajících se veřejné zeleně, budování pozitivního a poučeného vztahu k veřejné zeleni
F.1.2.5Zlepšení údržby veřejných prostranství
F.1.2.6Zpracovat studie na vytvoření uceleného systému městské zeleně včetně propojení do Klánovického lesa a odpočinkových míst v intravilánu i v extravilánu městské části
F.1.3Podpora a zvyšování ekologické stability a biologické rozmanitosti území
F.1.3.1Zpracovat základní koncepční dokument, mapující stav biologické rozmanitosti území, s mimořádným důrazem na zvláště chráněná území,včetně nástrojů dlouhodobého monitoringu přesahujícího katastrální území Újezda nad Lesy
F.1.3.2Podílet se aktivně na přípravách Plánu péče, Lesního hospodářského plánu a dalších koncepčních dokumentů týkajících se Klánovického lesa a prosazovat v nich zájmy městské části
F.1.4Naplnit v praxi podmínky ochrany a režimu plynoucí z vyhlášené oblasti klidu – Přírodního parku Klánovice - Čihadla
F.1.4.1Prosadit promítnutí ochranných podmínek vyplývající z vyhlášky hl. města Prahy č. 3/91 Sb., v pl.znění, do všech strategických dokumentů městské části
F.1.4.2Vyznačit (informační) hranice přírodního parku v území
F.1.4.3Aktivně spolupracovat s ostatními městskými částmi zasahující do oblasti přírodního parku na rozšiřování rekreační funkce Přírodního parku Klánovice - Čihadla
F.1.4.4Monitorovat a vyžadovat plnění ochranných podmínek v zastavěném i nezastavěném území městské části
F.2Odpadové hospodářství
F.2.1Efektivnější osvětová činnost, kontrola a dohled nad nakládání s odpady
F.2.1.1Vytvořit společně s Policií ČR a hl. městem Prahou komplexní systém vedoucí k zabránění vzniku černých skládek, pohazování odpadků na veřejných prostranstvích a vandalismu, včetně zapojení co nejširší veřejnosti do monitoringu
F.2.1.2Zpracovat soubor osvětových akcí pro veřejnost k podpoře třídění odpadu s využitím programů nestátních neziskových organizací. Podporovat environmentální výchovu v mateřských školách a základní škole k problematice odpadů
F.2.1.3Navyšovat stanoviště tříděného odpadu velkoobjemových kontejnerů, včetně pasportizace slabých míst a dostupných nástrojů jeho rozvoje v dlouhodobém horizontu
F.2.2Další rozvoj technické infrastruktury v části odpadového hospodářství
F.2.2.1Vybudovat kompostový dvůr v území MČ Praha 21
F.2.2.2Budovat nové kanalizace s oddělením dešťové vody
F.3Vodní hospodářství
F.3.1Efektivní využívání vody
F.3.1.1Zpracovat základní koncepční dokument pro vodní hospodářství městské části včetně pasportizace jeho slabých míst a dostupných nástrojů jeho rozvoje v dlouhodobém horizontu
F.3.1.2Důsledně šetřit pitnou vodou (zalévat přednostně dešťovou vodou.Osvěta a informace zejména v suchých obdobích
F.3.1.3Vytvořit účinná opatření ke zvládání nárazových srážek – dodržování a vytváření vsakovacích pásů podél komunikací, zastavěných ploch obytného území, rekreačních oblastí v extravilánu městské části, budování dešťové kanalizace
F.3.1.4Udržovat rybníky ve správě Českého rybářského svazu, spolupracovat na jejich využití pro obyvatele Újezda
F.3.1.5Spolupracovat na osvětě k podpoře ochrany vody
F.3.1.6Spolupracovat na opatření, projektu odboru městského investora hl. města Prahy „Havarijní plán technické infrastruktury“ – část kanalizace
F.4Kvalita ovzduší
F.4.1Snížit koncentraci polétavého prachu v ovzduší, dodržení legislativních limitů
F.4.1.1Zpracovat základní koncepční dokument kvality ovzduší městské části, včetně pasportizace jeho slabých míst a dostupných nástrojů zvyšování jeho kvality v dlouhodobém horizontu
F.4.1.2Na základě výsledků monitoringu zpracovat koncepci snížení koncetrací znečišťujících látek v ovzduší
F.4.1.3Zlepšit čištění ploch veřejných zpevněných ploch zametáním
F.4.1.4Zavést monitoring kvality ovzduší
F.4.2Dodržení legislativních limitů koncentrací dalších znečisťujících látek
F.4.2.1Podporovat osvětu k předcházení smogových stavů u všech skupin občanů s využitím programů nestátních neziskových organizací
F.4.2.2Spolupracovat na zpracování příslušných opatření krizového plánu pro případ překročení limitů smogu
F.5Hospodaření s energií
F.5.1Zajistit klesající (nejméně však nerostoucí) trend spotřeby energií
F.5.1.1Zpracovat základní koncepční dokument hospodaření s energiemi v objektech veřejného vybavení a domovního fondu ve vlastnictví městské části, včetně pasportizace jeho slabých míst a dlouhodobý výhled využití dostupných nástrojů k zajištění klesajícího
F.5.1.2Sledovat spotřeby energii a provádět opatření, vedoucí k jejímu účinnějšímu využití a úsporám
F.5.1.3Zpracovat záměr na výstavbu místního zdroje tepla pro objekty škol a Úřadu městské části na bázi obnovitelného paliva (štěpka), opatřit ho CBA se střednědobým výhledem realizace
F.5.1.4Zpracovat databázi všech stavebních objektů v majetku městské části se zařazením do energetických tříd a plán jejich rekonstrukce s přechodem na vyšší energetickou kategorii, alespoň však do tř. B. Nové stavby plánovat zásadně v energetické kategorii A
F.5.1.5Snížit spotřeby pohonných hmot kumulací jízd v referentských a užitkových autech v majetku MČ
F.5.1.6Vytvořit pozici energetického manažera na úrovni majetku městské části
G.VEŘEJNÁ SPRÁVA
G.1Úřad MČ
G.1.1Zvyšovat výkonnost ÚMČ, organizací veřejné správy a jimi poskytovaných veřejných služeb
G.1.1.1Rozhodnout o zpracování strategických koncepčních a rozvojových dokumentů MČ Praha 21, vytvořit harmonogram jejich zpracování a schválení, zajistit jejich vzájemnou provázanost, zavést mechanismus kontroly naplňování těchto koncepcí v práci ÚMČ a ostatníc
G.1.1.2Zpracovat interní předpis pro provádění kontroly ÚMČ a ostatních orgánů MČ při dodržování zákonů, naplňování stanovených pravidel a koncepcí; předpis pro kontrolu úspornosti
G.1.1.3Změnit organizační strukturu ÚMČ s cílem nově nastavit vnitřní i vnější informační a rozhodovací toky s osobní odpovědností za konkrétní agendy včetně zavedení strategického plánování
G.1.1.4Zahájit měření a sledování indikátorů spokojenosti občanů s kvalitou služeb ÚMČ
G.1.1.5Provázat investice, rozpočet a rozpočtový výhled na rozvojové dokumenty včetně strategického plánu
G.1.1.6Zavést komplexní vzdělávací systém pro zaměstnance a zastupitele
G.1.1.7Zavedení managementu kvality CAF (Common Assessment Framework)
G.1.2Efektivní strategické řízení a plánování
G.1.2.1V pravidelných intervalech aktualizovat Strategický plán MČ Praha 21
G.1.2.2Zavést projektové a strategické řízení v ÚMČ
G.1.2.3Zavést monitoring indikátorů plnění strategických cílů
G.1.2.4Do procesu projektového a strategického řízení aktivně zapojit veřejnost a aktuálně ji informovat o plnění strategických cílů
G.1.3Zvyšovat transparentnost a otevřenost ÚMČ, rozhodování Rady a Zastupitelstva MČ
G.1.3.1Zpracovat koncepci transparentnosti a otevřenosti ÚMČ po jednotlivých odborech, dalších orgánů a řízených organizací, včetně rozhodování Rady a Zastupitelstva MČ
G.1.3.2Zpracovat interní předpis pro evidenci podnětů občanů
G.1.3.3Aktualizovat interní předpisy ÚMČ a jimi řízenými organizacemi v duchu naplnění principů transparentnosti a otevřenosti
G.1.4Spolupracovat s ostatními orgány státní správy, navazovat strategická partnerství s dalšími organizacemi
G.1.4.1Rozvíjet spolupráci se starosty a tajemníky ostatních městských částí Prahy
G.2Informovanost a komunikace s veřejností
G.2.1Zvýšit informovanost občanů jako předpoklad jejich účinnějšího zapojení do veřejného života
G.2.1.1Zpracovat interní směrnici MČ, jako návod k projednávání všech velkých rozvojových záměrů MČ v komisích RMČ a následně s veřejností (plánovací setkání)
G.2.1.2Umístit nové plakátovací plochy na veřejných prostranstvích
G.2.1.3Realizovat druhou etapu zvýšení kvality Újezdského zpravodaje
G.2.1.4Dokončit plnou digitalizaci ÚMČ v souladu se zákonnou normou
G.2.1.5Stabilizovat informační a agendové systémy ÚMČ - koncepční návrh, inženýrská dokumentace a následná realizace souboru kroků k dosažení stability
G.2.2Zpřehlednit webové stránky MČ a zvýšit úroveň jejich správy
G.2.2.1Zadání, návrh a realizace nového webového designu (koncepce) webových stránek ÚMČ
G.2.2.2Zavést interní systém „správy“ (pravidel) webových stránek a jeho uvedení do praxe
G.2.2.3Realizovat soubor interních vzdělávacích kurzů pro zaměstnance ÚMČ, včetně práce s úpravou webových stránek MČ
G.3Bezpečnost
G.3.1Zachovat současný, relativně dobrý stav bezpečnosti v MČ
G.3.1.1Pravidelně analyzovat spokojenost obyvatel obce z hlediska subjektivního vnímání bezpečnosti v městské části, vyhodnocovat trendy
G.3.1.2Realizovat osvětové programy v městské části
G.3.1.3Zajistit vhodné podmínky pro provoz Městské policie a Policie ČR, prohlubovat spolupráci při zajišťování bezpečnosti
G.3.2Všemi dostupnými prostředky předcházet narůstajícímu vandalizmu na majetku MČ a občanů
G.3.2.1Podporovat osvětové akce mezi mládeží, jejich rodiči a starými lidmi a dalšími cílovými skupinami obyvatel
G.3.2.2Účinnější systém kontroly exponovaných míst městské části Policií ve spolupráci s občanským dohledem zejména v nočních hodinách
G.3.2.3Rozšiřovat kamerový systém v exponovaných místech městské části
G.4Zdravá MČ a místní Agenda 21
G.4.1Nastavení kvalitního procesu postupného zavádění místní Agendy 21 (MA21)
G.4.1.1Rozvíjet spolupráci s městy a městskými částmi realizujícími MA21 (příklady dobré praxe)
G.4.1.2Realizovat strategický plán dokumentem „Akční plán rozvoje MČ Praha 21“ vypracovaného vždy na jedno volební období
G.4.1.3Plnit kvalitně jednotlivá kritéria MA21 schválená Radou vlády pro udržitelný rozvoj
G.4.1.4Zavést systém pořádání veřejných projednávání, kulatých stolů a veřejného fóra se zapojením občanů, dětí a mládeže, nestátních neziskových organizací a místních podnikatelů
G.4.1.5Sledovat postup k udržitelnému rozvoji pomocí evropských standardizovaných indikátorů
G.4.1.6Vyvíjet aktivity pro získání podpory MA21 v městských částech z Magistrátu hl.města Prahy
G.4.2Rozvíjet partnerství a spolupráci v rámci Národní sítě Zdravých měst (NSZM)
G.4.2.1Zpracovat logo, webové stránky a efektivní marketing pro Zdravou městskou část Praha 21
G.4.2.2Rozvíjet spolupráci na úrovni starostů, koordinátorů MA21 a garantů strategických oblastí strategického plánu s ostatními členy Národní sítě Zdravých měst ČR a nalézt synergické efekty
G.4.3Podpora podnikání
G.4.3.1Vytvořit databázi místních provozoven. Udržovat ji aktuální a veřejně přístupnou (web, brožura)
G.4.3.2Oslovit místní podnikatele ke vzájemné spolupráci včetně sponzoringu
G.4.3.3Umístit v MČ Praha 21 směrovky na místní provozovny
G.4.3.4Podporovat osvětu k využívání služeb v MČ Praha 21 (vzájemného doporučování mezi podnikateli, spolupráce mezi ÚMČ Praha 21 a podnikateli)
TISK
i