Praha 21
Znak Praha 21

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

Praha 21

Názvy hierarchických úrovní
A. "Oblast"
A.1 "Podoblast"
A.1.1 "Cíl"

Strategický plán rozvoje MČ Praha 21 2012-2022

A. MAJETEK A INVESTICE

A.1 Rozvoj území

A.1.1 Zajištění souladu priorit a cílů městské části s celoměstskou koncepcí územního a strategického rozvoje hl. města Prahy
A.1.1.1 Zpracovat koncepční dokument o dlouhodobém směřování urbánního rozvoje městské části, pojatém jako „Programové prohlášení RMČ“

A.1.1.2 Pasportizace problémů ve využití území městské části a jejich promítnutí do návrhů a připomínek při přípravě územního plánu hl. města Prahy ve smyslu udržitelného rozvoje městské části

A.1.1.3 Součinnost městské části s římskokatolickou farností při budování duchovního centra (kostel, komunitní centrum)

A.1.2 Budování městské části jako místa zdravého a klidného bydlení
A.1.2.1 Zpracovat metodický materiál pro parametry nové výstavby a rekonstrukce objektů občanské vybavenosti v majetku městské části nebo městskou částí zřizovaných organizacích s cílem minimalizovat provozní náklady

A.1.3 Udržitelné“ projektování a výstavba, podpora „kvalitní architektury“
A.1.3.1 Aktivace externího právního a architektonického servisu pro zpracovávání podkladů pro postup městské části v rámci řízení podle stavebního a vodního zákona

A.1.3.2 Projednávat velké investiční záměry s veřejností (plánovací setkání)

A.1.4 Ochrana dosud nezastavěného území
A.1.4.1 Minimalizovat zábory dosud nezastavěného území a rozšiřování zástavby do okolní krajiny

A.2 Majetek

A.2.1 Účelné a koncepční využívání majetku městské části
A.2.1.1 Zpracovat seznam majetku městské části včetně zanesení informací v dosažitelném rozsahu

A.2.1.2 Zpracovat metodiky pro prodej, nákup a pronájem majetku městské části

A.2.1.3 Regenerace staršího bytového fondu městské části

A.2.1.4 Zveřejňovat informace o výběrových řízeních na webu městské části

A.2.1.5 Revize smluv na pronájem majetku městské části

A.2.1.6 Hospodárné využití prostředků na opravy a údržbu majetku městské části

A.2.2 Efektivní hospodaření s energií
A.2.2.1 Zavést systematický energetický management

A.3 Infrastruktura

A.3.1 Zajistit provázanost investic do občanské infrastruktury a majetku MČ na strategické rozvojové dokumenty
A.3.1.1 Zpracovat dlouhodobý plán regenerace občanské vybavenosti a veřejných prostranství, provázaný s rozpočtovým výhledem

A.3.1.2 Zpracovat krizový plán pro případ havárie na zařízení dopravní a technické infrastruktury

A.3.1.3 Pasportizace problémových míst na technické infrastruktuře

A.3.1.4 Zrealizovat přístavbu budovy úřadu MČ Praha 21

A.3.1.5 Zrekonstruovat Mateřskou školu Sedmikráska v ul. Lišická

A.3.1.6 Realizace investičních opatření k zajištění dostatečné kapacity Masarykovy základní školy (MZŠ)

A.3.1.7 Vypracovat plán oprav a rekonstrukcí dopravní infrastruktury ve správě městské části

A.3.1.8 Opravit střechy objektů Masarykovy základní školy v ulici Polesná

B. DOPRAVA

B.1 Vnější dopravní vztahy

B.1.1 Snížení přetíženosti hlavního tahu I/12 do centra Prahy
B.1.1.1 Realizovat únikové/objezdové trasy pro případ havárie/rekonstrukce na hlavním tahu do centra Prahy

B.1.1.2 Upravit stavebně křižovatky Staroklánovická –Staroújezdská- Novosibřinská

B.1.1.3 Upravit světelné signalizace na exponovaných křižovatkách na hlavním tahu

B.1.1.4 Podpořit „zájmové iniciativy obcí“ za zákaz tranzitní dopravy na komunikaci I/12 v úseku Kolín – Praha

B.2 Vnitřní doprava

B.2.1 Zvýšení bezpečnosti chodců a především školních dětí
B.2.1.1 Aktualizovat stávající dopravní generel MČ Praha 21

B.2.1.2 Pasportizace problémových míst na dopravní infrastruktuře

B.2.1.3 Výstavba systému přechodů hlavního dopravního tahu a exponovaných míst páteřních komunikací 2. tř. včetně umístění kamer

B.2.1.4 Zefektivnit spolupráci s Policií ČR a hl. městem Prahou

B.2.1.5 Výstavba systému „K + R" se zvýšením dozoru na přechodech pro chodce

B.2.2 Postupné odstraňování dlouhodobé zanedbanosti místních komunikací 3. a 4. tř. a škod na komunikacích 2. tř.
B.2.2.1 Vybudování chodníků a páteřních komunikací 3. a 4. tř. do trvalého povrchu

B.2.2.2 Spolupráce s Technickou správou komunikací na komplexní opravě poničených úseků komunikací 1 a 2. tř.

B.2.2.3 Opravit povrchy komunikací 3. a 4. tř. v exponovaných úsecích

B.3 Pražská integrovaná doprava

B.3.1 Zlepšení dopravní obslužnosti v prostoru MČ Praha 21
B.3.1.1 Spolupracovat s Technickou správou komunikací hl. města Prahy na výstavbě nových autobusových zastávek na hlavní (I/12, cca 4 nové zastávky) a na rekonstrukcích stávajících zastávek

B.3.1.2 Výstavba záchytných parkovacích ploch v Újezdě nad Lesy, rekonstrukce komunikace Staroklánovická – odbočení k žel. zastávce, rekonstrukce žel. zastávky

B.3.1.3 Otevřít dialog s dopravci, Středočeským krajem - Rozšíření pásma „O“ do Úval s možností zavedení systému „P + R“

B.3.1.4 Zavést druhou „minibusovou“ linku k nádraží Klánovice na pravé straně komunikace Novosibřinská

B.4 Alternativní doprava

B.4.1 Podporovat rozvoj udržitelné dopravy
B.4.1.1 Realizovat osvětu k podpoře alternativní dopravy

B.4.1.2 Zpracovat podklady pro zadání zpracování nového dopravního generelu pro podporu alternativní dopravy

B.4.1.3 Vybudovat nabíjecí stanice pro elektromobily a elektrokola

B.4.1.4 Vybudovat soubor úschoven a uzamykatelných přístřešků kol v exponovaných dopravních místech

B.4.1.5 Rekonstruovat/přeložit cyklostezku Újezd – Koloděje

B.4.1.6 Zahájit přípravy výstavby/značení propojeného systému cyklo komunikací, napojených na školy, obchodní centra a jiné vybrané zájmové instituce

C. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA

C.1 Předškolní vzdělávání

C.1.1 Navýšení kapacity mateřských škol zřizovaných MČ
C.1.1.1 Zpracovat demografickou studii a zajistit data potřebná pro další rozhodování o kapacitě

C.1.1.2 Navýšit kapacitu mateřských škol o minimálně tři třídy

C.1.2 Vyřešení nedostačujícího financování místních mateřských škol
C.1.2.1 Zajistit vícezdrojové financování

C.1.2.2 Řešit ve spolupráci s Magistrátem hl. města Prahy systém přidělování finančních prostředků na zajišťovací personál (grantový pracovník, asistenti pedagoga, případně další poradenské/specializované služby)

C.1.3 Zvýšit úroveň a kvalitu vzdělání
C.1.3.1 Definovat minimální kvalitu služby předškolního vzdělávání

C.1.3.2 Realizovat školskou koncepci pro předškolní vzdělávání

C.1.4 Motivace a stabilizace personálu místních mateřských škol
C.1.4.1 Zpracovat motivační systém pro pedagogické pracovníky mateřských škol orientovaný na kvalitu

C.1.4.2 Vyhradit v rozpočtu městské části zdroje pro další vzdělávání pedagogických pracovníků

C.1.4.3 Posílit postavení pedagogických pracovníků v rámci komunity MČ Praha 21 (medializace úspěchů a mimořádných výsledků jednotlivých pedagogů, zveřejnění „profesionálního profilu“ jednotlivých pedagogů apod.)

C.2 Školní vzdělávání

C.2.1 Vyřešení kapacity základní školy tak, aby pokrývala skutečnou poptávku po zařazení místních dětí ke školnímu vzdělávání (100%)
C.2.1.1 Zpracovat demografickou studii a zajistit data potřebná pro další rozhodování o kapacitě

C.2.1.2 Zpracovat analýzu dostupných možností navýšení stávající kapacity s důrazem na finanční náročnost a další využití v situaci poklesu poptávky v dalších letech

C.2.2 Vyřešení nedostačujícího financování základní školy
C.2.2.1 Zajistit osobu na ÚMČ odpovědnou za monitorování externích zdrojů, zpracování a podání žádostí a celkovou administraci projektů

C.2.2.2 Zpracovat jednotný postup pravidelného oslovování sponzorů

C.2.2.3 Řešit ve spolupráci s Magistrátem hl. města Prahy systém přidělování finančních prostředků na zajišťovací personál (grantový pracovník, asistenti pedagoga, případně další poradenské/specializované služby)

C.2.3 Zvýšit úroveň a kvalitu vzdělání
C.2.3.1 Definovat minimální kvalitu služby základního vzdělávání

C.2.3.2 Zpracovat a realizovat školskou koncepci pro základní vzdělávání dle platné legislativy a dle možností základní školy a městské části

C.2.4 Motivovat a stabilizovat kvalitní personál místní základní školy
C.2.4.1 Zpracovat motivační systém pro pedagogické školské pracovníky orientovaný na kvalitu a výsledky

C.2.4.2 Zajistit prohloubení pedagogického vzdělání školských pracovníků

C.2.4.3 Posílit postavení pedagogických pracovníků v rámci komunity MČ Praha 21

C.2.4.4 Zajistit byty pro pedagogy z bytového fondu městské části nebo pronájmem u soukromých vlastníků

C.2.4.5 Zajistit vznik školního poradenského pracoviště jako podpory žákům i učitelům v situacích specifických poruch učení, speciálních vzdělávacích potřeb včetně formy integrace, nadání až mimořádného nadání, výchovných / kázeňských obtíží, prevence sociálně ne

C.3 Mimoškolní vzdělávání a výchova

C.3.1 Podpora mimoškolního vzdělávání pro všechny věkové kategorie
C.3.1.1 Spolupracovat s nestátními neziskovými organizacemi při zřízení otevřeného klubu, nízkoprahového klubu a rodinného centra

C.3.1.2 Zpracovat koncepci mimoškolního vzdělávání pro všechny věkové kategorie

D. VOLNOČASOVÉ AKTIVITY

D.1 Kultura

D.1.1 Aktivní trávení volného času dětí, mládeže, dospělých i seniorů
D.1.1.1 Zapojovat veřejnost do kulturních, sportovních a spolkových programů městské části, vstřícnost k prospěšným nápadům a aktivitám, společenské ocenění a propagace

D.1.1.2 Zlepšit informování veřejnosti o volnočasových pořadech, akcích a nabídkách

D.1.1.3 Podporovat zřízení informačního a kulturního středisko. Využít potenciálu a prostorů knihovny a Muzea, zapojit i podatelnu ÚMČ Praha 21

D.1.2 Rozšiřování nabídky pestrých kulturních akcí v městské části s podporou mezigenerační spolupráce a spolupráce nestátních neziskových organizací
D.1.2.1 Spolupracovat s nájemcem Polyfunkčního domu na využití společenského sálu a zázemí

D.1.2.2 Spolupracovat při organizování kulturních akcí s ostatními provozovateli a organizacemi v městské části (škola, restaurace, knihkupectví, … )

D.1.2.3 Podporovat využití knihovny a muzea pro pořádání alternativních kulturních pořadů

D.1.2.4 Zlepšit vybavenost muzea za podpory podnikatelských subjektů

D.1.2.5 Nabídnout vzdělávací pořady (újezdská občanská universita) týkající se občanské výchovy, mezigeneračních a rodinných vztahů, bezpečnosti občanů a základní finanční gramotnosti

D.1.3 Podpora aktivit naplňujících zdravý životní styl s ohledem na zachování kvalitního životního prostředí
D.1.3.1 Podporovat činnost místních nestátních neziskových organizací a občansky prospěšných institucí pokrývajících volnočasové aktivity, spolupracovat s celopražskými, případně celostátními nestátními neziskovými organizacemi, zapojovat je do místních aktivit i

D.1.3.2 Podporovat firemní sponzoring a mecenášství

D.2 Sport

D.2.1 Kvalitní sportovní kluby a oddíly
D.2.1.1 Informovat o činnosti újezdských sportovních klubů a propagovat jejich činnost

D.2.1.2 Veřejně oceňovat dosažené sportovní výsledky a úspěchy

D.2.1.3 Motivovat k získávání peněz z externích grantů a sponzoringu. Finanční spoluúčast městské části

D.2.1.4 Udržovat účelný grantový systém městské části

D.2.2 Rozvíjet neorganizované sportování
D.2.2.1 Podporovat výstavbu otevřených sportovišť a hřišť, do nových i stávajících sportovišť umisťovat cvičební prvky vhodné pro seniory, zpřístupnit stávající hřiště pro sportování veřejnosti, umisťovat alternativní sportovní prvky na veřejných prostorách

D.2.2.2 Umožnit využívání školního hřiště se zajištěním správce

D.2.2.3 Informovat o rozsahu využívání Klánovického lesa ke vhodným a přírodě přátelským sportovním aktivitám

D.3 Spolková činnost

D.3.1 Vytvořit centrum spolkové činnosti, tzv. komunitní centrum
D.3.1.1 Podporovat výstavbu komunitního centra (variantou novostavby komunitního centra je rekonstrukce vhodných prostor v majetku obce - skautská klubovna, bývalá knihovna atd.)

D.3.2 Kvalitní vztah městské části k tradicím – silná spolková činnost
D.3.2.1 Podporovat činnost nestátních neziskových organizací grantovým systémem městské části (např. propagací a veřejným uznáním)

D.3.2.2 Podporovat vznik nových nestátních neziskových organizací

D.3.2.3 Vytvořit Nadační fond pro podporu nestátních neziskových organizací a jejich aktivit

D.3.2.4 Realizovat mezigenerační programy

D.3.2.5 Motivovat občany k dobrovolnictví

D.3.3 Propojení místních nestátních neziskových organizací s významnými nestátními neziskovými organizacemi v Praze i v České republice
D.3.3.1 Vytvoření partnerských programů s nestátními neziskovými organizacemi

D.3.4 Vytvořit zázemí pro činnost skautských oddílů
D.3.4.1 Zajistit prostory pro činnost skautských oddílů

E. ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ POLITIKA

E.1 Zdravotnictví

E.1.1 Dobrá kvalita života v MČ Praha 21, minimalizování negativních vlivů na zdraví občanů
E.1.1.1 Plánování zdravotních služeb v souvislosti s problémy v MČ (zapojování zdravotních hledisek do plánování a rozhodování)

E.1.1.2 Realizovat kampaň Dny zdraví - osvěta ke zdravému životnímu stylu ve spolupráci s různými partnery (NNO, SZÚ, soukromé subjekty v MČ)

E.1.1.3 Vytvořit adresář zdravotnických služeb v širším okolí (lékaři, terénní služby, střediska, nemocnice, polikliniky…) elektronický i psaný

E.1.1.4 Úzká spolupráce Odboru sociálních věcí s lékaři

E.1.1.5 Zajistit lékárnu v centru městské části

E.1.1.6 Podpořit rozšíření provozní doby jedné ze stávajících lékáren v dosahu občanů MČ

E.1.1.7 Podpořit domácí hospicovou péči jako terénní službu

E.1.1.8 Podporovat dopravu k lékaři pro potřebné občany

E.1.1.9 Zpracování konceptu rozvoje zdravotního střediska

E.2 Sociální politika

E.2.1 Preferování moderních způsobů poskytování sociálních služeb
E.2.1.1 Zpracování plánu sociálních služeb vycházející z analýzy potřeb občanů

E.2.1.2 Zřídit komunitní tým k posílení terénní práce se sociálně vyloučenými a osamělými osobami

E.2.1.3 Podporovat vznik nízkoprahového zařízení pro děti a mládež

E.2.1.4 Podpořit vznik „odlehčovací služby“ pro rodiny pečující o rodinného příslušníka

E.2.1.5 Podporovat terénní sociální služby

E.2.1.6 Podpořit vybudování Domova pro seniory

E.2.2 Systémové aktivity v sociálních službách
E.2.2.1 Zavést grantové řízení MČ Praha 21 v sociálních službách

E.2.2.2 Podporovat poskytovatele sociálních a návazných služeb pro občany MČ Praha 21 a spolupráce s nestátními neziskovými organizacemi

E.2.2.3 Vytvořit adresář poskytovatelů sociálních služeb v městské části i širším okolí, elektronický i psaný

E.2.2.4 Podporovat předávání zkušeností v rámci setkávání s poskytovateli sociálních služeb

E.2.2.5 Podporovat činnosti spolků

E.2.2.6 Vytvořit v rozpočtu MČ Praha 21 rezervu jako fond pro podporu občanů v sociální nouzi

F. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

F.1 Ochrana přírody a krajiny

F.1.1 Trvalá ochrana Klánovického lesa, který dal Újezdu nad Lesy své jméno
F.1.1.1 Zasadit se o zachování původní krajinotvorné úlohy Klánovického lesa

F.1.1.2 Rozšiřovat nabídku vhodného rekreačního využití Klánovického lesa a to i pro občany z ostatních městských částí

F.1.1.3 Zpracovat základní koncepční dokument řešící konflikt mezi podmínkami lesa, dále jeho hospodářskou a rekreační funkcí a zasadit se o minimalizování těchto konfliktů

F.1.1.4 Podporovat zřízení ekologického kroužku v základní škole

F.1.1.5 Zpracovat základní koncepční dokument, mapující stav hospodářského lesa, veřejných zelených ploch a liniové zeleně v území (generel zeleně), včetně nástrojů dlouhodobého záměru rozvoje této oblasti a navazujícího monitoringu

F.1.1.6 Požadovat rozšíření Přírodní rezervace a chráněného území na celistvou oblast celého Klánovického lesa

F.1.1.7 Podílet se aktivně na přípravách Plánu péče, Lesního hospodářského plánu a dalších koncepčních dokumentů týkajících se Klánovického lesa a prosazovat v nich zájmy městské části

F.1.1.8 Zpracovat a realizovat soubor informačních a prezentačních opatření ke zvýšení „image“ Klánovického lesa v širší veřejnosti

F.1.1.9 Zpracovat soubor osvětových akcí a veřejně dostupných informací pro školy i veřejnost o ochraně přírody s využitím programů nestátních neziskových organizací (např. Lesy HMP, o.s., Den Země, atd.)...

F.1.1.10 Spolupracovat intenzivně s Městskou policií v působení proti vandalizmu, černým skládkám a neoprávněnému používání lesních cest terénními motocykly a čtyřkolkami

F.1.2 Vytvoření uceleného systému zeleně v intravilánu zajistit propojení do okolní krajiny
F.1.2.1 Zpracovat základní koncepční dokument mapující stav veřejných zelených ploch a liniové zeleně v území (generel zeleně), včetně nástrojů dlouhodobého záměru rozvoje této oblasti a navazujícího monitoringu

F.1.2.2 Stanovení pozemků k náhradní výsadbě a jejich ochrana před znemožněním budoucí výsadby zeleně (např. stavby kanalizace, plyn, liniové stavby, aj.) Údržba a výsadba zeleně a zelených pásů podél komunikací podle zpracovaného plánu

F.1.2.3 Zmapovat síť historických i novějších cest pro pěší, které spojují obytnou část s okolní krajinou a okolními obcemi. Podporovat jejich obnovení, případně nové vytváření. Chránit a obnovovat přirozené veřejné vstupy do lesa a volné krajiny

F.1.2.4 Komunikace s veřejností, srozumitelné objasňování záměrů týkajících se veřejné zeleně, budování pozitivního a poučeného vztahu k veřejné zeleni

F.1.2.5 Zlepšení údržby veřejných prostranství

F.1.2.6 Zpracovat studie na vytvoření uceleného systému městské zeleně včetně propojení do Klánovického lesa a odpočinkových míst v intravilánu i v extravilánu městské části

F.1.3 Podpora a zvyšování ekologické stability a biologické rozmanitosti území
F.1.3.1 Zpracovat základní koncepční dokument, mapující stav biologické rozmanitosti území, s mimořádným důrazem na zvláště chráněná území,včetně nástrojů dlouhodobého monitoringu přesahujícího katastrální území Újezda nad Lesy

F.1.3.2 Podílet se aktivně na přípravách Plánu péče, Lesního hospodářského plánu a dalších koncepčních dokumentů týkajících se Klánovického lesa a prosazovat v nich zájmy městské části

F.1.4 Naplnit v praxi podmínky ochrany a režimu plynoucí z vyhlášené oblasti klidu – Přírodního parku Klánovice - Čihadla
F.1.4.1 Prosadit promítnutí ochranných podmínek vyplývající z vyhlášky hl. města Prahy č. 3/91 Sb., v pl.znění, do všech strategických dokumentů městské části

F.1.4.2 Vyznačit (informační) hranice přírodního parku v území

F.1.4.3 Aktivně spolupracovat s ostatními městskými částmi zasahující do oblasti přírodního parku na rozšiřování rekreační funkce Přírodního parku Klánovice - Čihadla

F.1.4.4 Monitorovat a vyžadovat plnění ochranných podmínek v zastavěném i nezastavěném území městské části

F.2 Odpadové hospodářství

F.2.1 Efektivnější osvětová činnost, kontrola a dohled nad nakládání s odpady
F.2.1.1 Vytvořit společně s Policií ČR a hl. městem Prahou komplexní systém vedoucí k zabránění vzniku černých skládek, pohazování odpadků na veřejných prostranstvích a vandalismu, včetně zapojení co nejširší veřejnosti do monitoringu

F.2.1.2 Zpracovat soubor osvětových akcí pro veřejnost k podpoře třídění odpadu s využitím programů nestátních neziskových organizací. Podporovat environmentální výchovu v mateřských školách a základní škole k problematice odpadů

F.2.1.3 Navyšovat stanoviště tříděného odpadu velkoobjemových kontejnerů, včetně pasportizace slabých míst a dostupných nástrojů jeho rozvoje v dlouhodobém horizontu

F.2.2 Další rozvoj technické infrastruktury v části odpadového hospodářství
F.2.2.1 Vybudovat kompostový dvůr v území MČ Praha 21

F.2.2.2 Budovat nové kanalizace s oddělením dešťové vody

F.3 Vodní hospodářství

F.3.1 Efektivní využívání vody
F.3.1.1 Zpracovat základní koncepční dokument pro vodní hospodářství městské části včetně pasportizace jeho slabých míst a dostupných nástrojů jeho rozvoje v dlouhodobém horizontu

F.3.1.2 Důsledně šetřit pitnou vodou (zalévat přednostně dešťovou vodou.Osvěta a informace zejména v suchých obdobích

F.3.1.3 Vytvořit účinná opatření ke zvládání nárazových srážek – dodržování a vytváření vsakovacích pásů podél komunikací, zastavěných ploch obytného území, rekreačních oblastí v extravilánu městské části, budování dešťové kanalizace

F.3.1.4 Udržovat rybníky ve správě Českého rybářského svazu, spolupracovat na jejich využití pro obyvatele Újezda

F.3.1.5 Spolupracovat na osvětě k podpoře ochrany vody

F.3.1.6 Spolupracovat na opatření, projektu odboru městského investora hl. města Prahy „Havarijní plán technické infrastruktury“ – část kanalizace

F.4 Kvalita ovzduší

F.4.1 Snížit koncentraci polétavého prachu v ovzduší, dodržení legislativních limitů
F.4.1.1 Zpracovat základní koncepční dokument kvality ovzduší městské části, včetně pasportizace jeho slabých míst a dostupných nástrojů zvyšování jeho kvality v dlouhodobém horizontu

F.4.1.2 Na základě výsledků monitoringu zpracovat koncepci snížení koncetrací znečišťujících látek v ovzduší

F.4.1.3 Zlepšit čištění ploch veřejných zpevněných ploch zametáním

F.4.1.4 Zavést monitoring kvality ovzduší

F.4.2 Dodržení legislativních limitů koncentrací dalších znečisťujících látek
F.4.2.1 Podporovat osvětu k předcházení smogových stavů u všech skupin občanů s využitím programů nestátních neziskových organizací

F.4.2.2 Spolupracovat na zpracování příslušných opatření krizového plánu pro případ překročení limitů smogu

F.5 Hospodaření s energií

F.5.1 Zajistit klesající (nejméně však nerostoucí) trend spotřeby energií
F.5.1.1 Zpracovat základní koncepční dokument hospodaření s energiemi v objektech veřejného vybavení a domovního fondu ve vlastnictví městské části, včetně pasportizace jeho slabých míst a dlouhodobý výhled využití dostupných nástrojů k zajištění klesajícího

F.5.1.2 Sledovat spotřeby energii a provádět opatření, vedoucí k jejímu účinnějšímu využití a úsporám

F.5.1.3 Zpracovat záměr na výstavbu místního zdroje tepla pro objekty škol a Úřadu městské části na bázi obnovitelného paliva (štěpka), opatřit ho CBA se střednědobým výhledem realizace

F.5.1.4 Zpracovat databázi všech stavebních objektů v majetku městské části se zařazením do energetických tříd a plán jejich rekonstrukce s přechodem na vyšší energetickou kategorii, alespoň však do tř. B. Nové stavby plánovat zásadně v energetické kategorii A

F.5.1.5 Snížit spotřeby pohonných hmot kumulací jízd v referentských a užitkových autech v majetku MČ

F.5.1.6 Vytvořit pozici energetického manažera na úrovni majetku městské části

G. VEŘEJNÁ SPRÁVA

G.1 Úřad MČ

G.1.1 Zvyšovat výkonnost ÚMČ, organizací veřejné správy a jimi poskytovaných veřejných služeb
G.1.1.1 Rozhodnout o zpracování strategických koncepčních a rozvojových dokumentů MČ Praha 21, vytvořit harmonogram jejich zpracování a schválení, zajistit jejich vzájemnou provázanost, zavést mechanismus kontroly naplňování těchto koncepcí v práci ÚMČ a ostatníc

G.1.1.2 Zpracovat interní předpis pro provádění kontroly ÚMČ a ostatních orgánů MČ při dodržování zákonů, naplňování stanovených pravidel a koncepcí; předpis pro kontrolu úspornosti

G.1.1.3 Změnit organizační strukturu ÚMČ s cílem nově nastavit vnitřní i vnější informační a rozhodovací toky s osobní odpovědností za konkrétní agendy včetně zavedení strategického plánování

G.1.1.4 Zahájit měření a sledování indikátorů spokojenosti občanů s kvalitou služeb ÚMČ

G.1.1.5 Provázat investice, rozpočet a rozpočtový výhled na rozvojové dokumenty včetně strategického plánu

G.1.1.6 Zavést komplexní vzdělávací systém pro zaměstnance a zastupitele

G.1.1.7 Zavedení managementu kvality CAF (Common Assessment Framework)

G.1.2 Efektivní strategické řízení a plánování
G.1.2.1 V pravidelných intervalech aktualizovat Strategický plán MČ Praha 21

G.1.2.2 Zavést projektové a strategické řízení v ÚMČ

G.1.2.3 Zavést monitoring indikátorů plnění strategických cílů

G.1.2.4 Do procesu projektového a strategického řízení aktivně zapojit veřejnost a aktuálně ji informovat o plnění strategických cílů

G.1.3 Zvyšovat transparentnost a otevřenost ÚMČ, rozhodování Rady a Zastupitelstva MČ
G.1.3.1 Zpracovat koncepci transparentnosti a otevřenosti ÚMČ po jednotlivých odborech, dalších orgánů a řízených organizací, včetně rozhodování Rady a Zastupitelstva MČ

G.1.3.2 Zpracovat interní předpis pro evidenci podnětů občanů

G.1.3.3 Aktualizovat interní předpisy ÚMČ a jimi řízenými organizacemi v duchu naplnění principů transparentnosti a otevřenosti

G.1.4 Spolupracovat s ostatními orgány státní správy, navazovat strategická partnerství s dalšími organizacemi
G.1.4.1 Rozvíjet spolupráci se starosty a tajemníky ostatních městských částí Prahy

G.2 Informovanost a komunikace s veřejností

G.2.1 Zvýšit informovanost občanů jako předpoklad jejich účinnějšího zapojení do veřejného života
G.2.1.1 Zpracovat interní směrnici MČ, jako návod k projednávání všech velkých rozvojových záměrů MČ v komisích RMČ a následně s veřejností (plánovací setkání)

G.2.1.2 Umístit nové plakátovací plochy na veřejných prostranstvích

G.2.1.3 Realizovat druhou etapu zvýšení kvality Újezdského zpravodaje

G.2.1.4 Dokončit plnou digitalizaci ÚMČ v souladu se zákonnou normou

G.2.1.5 Stabilizovat informační a agendové systémy ÚMČ - koncepční návrh, inženýrská dokumentace a následná realizace souboru kroků k dosažení stability

G.2.2 Zpřehlednit webové stránky MČ a zvýšit úroveň jejich správy
G.2.2.1 Zadání, návrh a realizace nového webového designu (koncepce) webových stránek ÚMČ

G.2.2.2 Zavést interní systém „správy“ (pravidel) webových stránek a jeho uvedení do praxe

G.2.2.3 Realizovat soubor interních vzdělávacích kurzů pro zaměstnance ÚMČ, včetně práce s úpravou webových stránek MČ

G.3 Bezpečnost

G.3.1 Zachovat současný, relativně dobrý stav bezpečnosti v MČ
G.3.1.1 Pravidelně analyzovat spokojenost obyvatel obce z hlediska subjektivního vnímání bezpečnosti v městské části, vyhodnocovat trendy

G.3.1.2 Realizovat osvětové programy v městské části

G.3.1.3 Zajistit vhodné podmínky pro provoz Městské policie a Policie ČR, prohlubovat spolupráci při zajišťování bezpečnosti

G.3.2 Všemi dostupnými prostředky předcházet narůstajícímu vandalizmu na majetku MČ a občanů
G.3.2.1 Podporovat osvětové akce mezi mládeží, jejich rodiči a starými lidmi a dalšími cílovými skupinami obyvatel

G.3.2.2 Účinnější systém kontroly exponovaných míst městské části Policií ve spolupráci s občanským dohledem zejména v nočních hodinách

G.3.2.3 Rozšiřovat kamerový systém v exponovaných místech městské části

G.4 Zdravá MČ a místní Agenda 21

G.4.1 Nastavení kvalitního procesu postupného zavádění místní Agendy 21 (MA21)
G.4.1.1 Rozvíjet spolupráci s městy a městskými částmi realizujícími MA21 (příklady dobré praxe)

G.4.1.2 Realizovat strategický plán dokumentem „Akční plán rozvoje MČ Praha 21“ vypracovaného vždy na jedno volební období

G.4.1.3 Plnit kvalitně jednotlivá kritéria MA21 schválená Radou vlády pro udržitelný rozvoj

G.4.1.4 Zavést systém pořádání veřejných projednávání, kulatých stolů a veřejného fóra se zapojením občanů, dětí a mládeže, nestátních neziskových organizací a místních podnikatelů

G.4.1.5 Sledovat postup k udržitelnému rozvoji pomocí evropských standardizovaných indikátorů

G.4.1.6 Vyvíjet aktivity pro získání podpory MA21 v městských částech z Magistrátu hl.města Prahy

G.4.2 Rozvíjet partnerství a spolupráci v rámci Národní sítě Zdravých měst (NSZM)
G.4.2.1 Zpracovat logo, webové stránky a efektivní marketing pro Zdravou městskou část Praha 21

G.4.2.2 Rozvíjet spolupráci na úrovni starostů, koordinátorů MA21 a garantů strategických oblastí strategického plánu s ostatními členy Národní sítě Zdravých měst ČR a nalézt synergické efekty

G.4.3 Podpora podnikání
G.4.3.1 Vytvořit databázi místních provozoven. Udržovat ji aktuální a veřejně přístupnou (web, brožura)

G.4.3.2 Oslovit místní podnikatele ke vzájemné spolupráci včetně sponzoringu

G.4.3.3 Umístit v MČ Praha 21 směrovky na místní provozovny

G.4.3.4 Podporovat osvětu k využívání služeb v MČ Praha 21 (vzájemného doporučování mezi podnikateli, spolupráce mezi ÚMČ Praha 21 a podnikateli)

TISK
i