I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM |
I.1 Zvyšuje se počet pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ kritérií MA21)
|
I.1.1 Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu P
|
I.3.3.2 Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"
|
I.1.2 Zajistit ukázkové příklady realizace PZM a MA21
|
I.3.2.1 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 na úrovni města (různé velikosti)
I.3.2.2 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZK a MA21 na úrovni kraje
I.3.2.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZR a MA21 na úrovni mikroregionu a MAS
|
I.1.3 Metodika NSZM - zpracovat, aktualizovat a využívat
|
I.1.2.1 "Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.2 Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020
I.3.1.3 Metodika NSZM - přehledná nabídka informací k Metodice na webu
I.2.1.1 Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)
|
I.1.4 Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle Metodiky v rámci Ligy NSZM.
|
I.1.7.3 Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)
I.3.1.4 Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM
|
|
I.2 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách.
|
I.2.1 Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
|
II.2.1.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.4 Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
I.1.1.4 Celostátní setkání k MA21 (základní služba, 1x ročně)
|
I.2.2 Pořádat regionální akce NSZM pro municipality a místní partnery ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
|
I.1.4.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.2.2.2 Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.2.3 Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.1.4 Setkání k dobré praxi v rámci NSZM (projektová služba, dle zájmu členů)
|
I.2.3 Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů pro členy
|
I.1.10.3 Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj
I.2.2.3 Odborná školení pro úřady k projektům a získávání finančích zdrojů (projektová služba, dle zájmu členů)
I.1.10.1 Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)
I.2.3.3 Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)
|
I.2.4 Dofinancovat žádané služby z externích zdrojů
|
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
I.2.3.1 Průběžný fundraising pro asociaci; poskytování informací členům o projektových výzvách
|
|
I.3 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a informačními nástroji asociace
|
I.3.1 Rozvíjet program Brána kvality (2007-2015)
|
I.1.1.7 Společné téma NSZM: Udržitelná spotřeba a výroba
I.3.1.1 Program Brána kvality - příprava a schválení VH
I.1.1.5 Společné téma NSZM: Udržitelná energetika
I.1.1.4 Společné téma NSZM: Udržitelná doprava
I.1.1.6 Společné téma NSZM: Podpora zdraví
I.3.1.6 Stálá sekce NSZM: Kvalita ve veřejné správě, strategické řízení a komunikace
|
I.3.2 Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
|
I.1.7.1 DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2 DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.5.3 DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.4 DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.5 DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)
|
I.3.3 Rozvíjet databázi DobráPraxe.cz - databáze příkladů dobré praxe
|
I.1.4.1 Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
I.3.3.2 Anglická verze DobráPraxe.cz
|
|
|
II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM |
II.1 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí.
|
II.1.1 Iniciovat subprogram Pyramida kvality P
II.1.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
|
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví
III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava
II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika
II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje
II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)
|
II.1.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
|
II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
|
II.1.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
|
III.1.3.1 Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery
II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)
II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy
II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)
II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni
III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)
|
|
II.2 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.
|
II.2.1 Připravit mezinárodní uplatnění subprogramu Pyramida kvality
|
II.2.1.1 Jednání s ICLEI k subprogramu Pyramida kvality
|
II.2.2 Aktivně spolupracovat s WHO v rámci V. fáze Projektu ZM, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
|
III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
|
II.2.3 Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
|
III.2.2.1 ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2 Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
II.2.2.6 Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)
II.2.2.7 Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)
II.2.2.8 Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)
|
II.2.4 Zajistit účast zástupců významných mezinárodních institucí na akcích NSZM nebo akcích spolupořádaných NSZM, aktivně se účastnit mezinárodních akcí a jednání
|
II.2.3.2 Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités
III.2.3.1 Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů
|
|
|
III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM |
III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni
|
III.1.1 Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
|
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
|
III.1.2 Provozovat veřejný informační systém NSZM
|
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
|
III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
|
III.1.3.1 Celostátní Konference NSZM
II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
|
III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
|
II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
|
III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů
|
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji
|
|
III.2 Společné aktivity členů NSZM umožňují efektivní medializaci na národní a mezinárodní úrovni.
|
III.2.1 Zajistit medilizaci NSZM a členů ve vazbě na komunitní kampaně a Společná témata NSZM
|
III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM
II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní
|
|
|
IV. INTERNÍ STAV NSZM |
IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace.
|
IV.1.1 Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
|
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
|
IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady asociace z externích zdrojů
|
IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů
|
|
IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.
|
IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
|
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
|
IV.2.2 Zajistit kvalifikovaný a výkonný personál NSZM, dostatečný pro aktivity asociace
|
IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM
|
|
|
V. OSTATNÍ AKTIVITY A PROVOZ NSZM |
|
V.1.1 Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu se zákonem (účetnictví, právní služby apod.)
|
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM
V.1.1.3 Bankovní služby pro NSZM
|
V.1.2 Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
|
IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál
|
|
|