| Místní akční plán rozvoje vzdělávání Novojičínska (2017) |
1. | Speciální vzdělávací potřeby |
1.1 | Podpora vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich začlenění do kolektivů dětí bez SVP - zaměření na děti předškolního věku |
1.2 | Podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich začlenění do kolektivů dětí bez SVP - zaměření na žáky v základní škole |
1.3 | Podpora pedagogů zabývajících se inkluzí - podpora hlavně výměny zkušenosti |
1.4 | Podpora nadaných dětí a práce pedagogů s nimi - stanovení forem možné výuky, způsoby vyhledávání těchto dětí jak v MS tak v ZŠ |
1.5 | Podpora implementace legislativních změn a výkladů – podpoření orientace pedagogů v legislativních změnách a jejich výklad, výklad metodických pokynů |
2. | Čtenářská a jazyková gramotnost |
2.1 | Podpora základních gramotností dětí a žáků v oblastech čtenářské a jazykové gramotnosti |
2.2 | Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka |
3. | Matematická, finanční a polytechnická gramotnost |
3.1 | Podpora základních gramotností dětí a žáků v oblastech matematické, finanční a polytechnické gramotnosti |
3.2 | Rozvoj finanční gramotnosti Záků prostřednictvím neformálního vzdělávání |
3.3 | Rozvoj polytechnické gramotnosti žáků prostřednictvím neformálního vzdělávání |
4. | Neformální vzdělávání |
4.1 | Rozvoj osobnosti, kompetencí, zájmu a nadání každého dítěte a žáka a to prostřednictvím zapracování průřezových a volitelných témat do nabídky mimoškolního vzdělání a jejich realizace |
4.2 | Rozvoj jednotlivých kompetencí žáků prostřednictvím neformálního vzdělávání |
4.3 | Podpora nadaných dětí prostřednictvím neformálního vzdělávání |
5. | Rovné příležitosti |
5.1 | Náplní tohoto cíle je zejména dosažení vzájemného vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitosti a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol |
5.2 | Řešení přechodů ve vzdělávání (například: MŠ/ZŠ: první a druhý stupeň ZŠ, ZŠ/SŠ, ZŠ/víceletá gymnázia) |
6. | Ostatní - volitelné |
6.1 | Cíle budou stanoveny dle zvolených ostatních prioritních oblastí, které vyplynou ze zpracování MAP Il a z potřeb daného území |
7. | Investiční priority |
7.1 | Potvrzení potřebnosti a využitelnosti plánovaných investic do školství v území ORP a jejich soulad se záměry výše uvedených priorit, se záměry zřizovatelů. Investiční priority jsou zjišťovány přímo od ředitelů škol, aktualizovány minimálně 1x za 6 měsíců, je vyžadován souhlas zřizovatele a hodnocena potřebnost investice její soulad s dlouhodobými záměry |