1. Speciální vzdělávací potřeby |
1.1 Podpora vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich začlenění do kolektivů dětí bez SVP - zaměření na děti předškolního věku
1.2 Podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich začlenění do kolektivů dětí bez SVP - zaměření na žáky v základní škole
1.3 Podpora pedagogů zabývajících se inkluzí - podpora hlavně výměny zkušenosti
1.4 Podpora nadaných dětí a práce pedagogů s nimi - stanovení forem možné výuky, způsoby vyhledávání těchto dětí jak v MS tak v ZŠ
1.5 Podpora implementace legislativních změn a výkladů – podpoření orientace pedagogů v legislativních změnách a jejich výklad, výklad metodických pokynů
|
2. Čtenářská a jazyková gramotnost |
2.1 Podpora základních gramotností dětí a žáků v oblastech čtenářské a jazykové gramotnosti
2.2 Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka
|
3. Matematická, finanční a polytechnická gramotnost |
3.1 Podpora základních gramotností dětí a žáků v oblastech matematické, finanční a polytechnické gramotnosti
3.2 Rozvoj finanční gramotnosti Záků prostřednictvím neformálního vzdělávání
3.3 Rozvoj polytechnické gramotnosti žáků prostřednictvím neformálního vzdělávání
|
4. Neformální vzdělávání |
4.1 Rozvoj osobnosti, kompetencí, zájmu a nadání každého dítěte a žáka a to prostřednictvím zapracování průřezových a volitelných témat do nabídky mimoškolního vzdělání a jejich realizace
4.2 Rozvoj jednotlivých kompetencí žáků prostřednictvím neformálního vzdělávání
4.3 Podpora nadaných dětí prostřednictvím neformálního vzdělávání
|
5. Rovné příležitosti |
5.1 Náplní tohoto cíle je zejména dosažení vzájemného vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitosti a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol
5.2 Řešení přechodů ve vzdělávání (například: MŠ/ZŠ: první a druhý stupeň ZŠ, ZŠ/SŠ, ZŠ/víceletá gymnázia)
|
6. Ostatní - volitelné |
6.1 Cíle budou stanoveny dle zvolených ostatních prioritních oblastí, které vyplynou ze zpracování MAP Il a z potřeb daného území
|
7. Investiční priority |
7.1 Potvrzení potřebnosti a využitelnosti plánovaných investic do školství v území ORP a jejich soulad se záměry výše uvedených priorit, se záměry zřizovatelů. Investiční priority jsou zjišťovány přímo od ředitelů škol, aktualizovány minimálně 1x za 6 měsíců, je vyžadován souhlas zřizovatele a hodnocena potřebnost investice její soulad s dlouhodobými záměry
|