Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
Liberec
Strategie rozvoje kultury města Liberec 2022-2029
1. NEXT GENERATION / NASTUPUJÍCÍ GENERACE
1.1 Mladí lidé mají dostatek příležitostí pro rozvoj a uplatnění svých nápadů v kulturním a společenském životě ve městě
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
1.1.1 Mapování potřeb mladých lidí v oblasti kulturně společenského vyžití ve spolupráci s univerzitou a kulturními organizacemi
1.1.2 Vytvoření jednoduchých městských finančních nástrojů ve spolupráci s podnikatelským sektorem, které umožní čerpání malých dotací i začátečníkům
1.2 Studenti Technické univerzity Liberec jsou aktivně zapojeni do kulturního a společenského života města
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
1.3 Mladá generace z celého regionu navštěvuje městské a krajské kulturní organizace
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
2. OPEN COMMUNITIES / OTEVŘENÉ KOMUNITY
2.1 Kulturní nabídka je dostupná pro všechny cílové skupiny
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
2.2 V lokalitách města jsou dostupná veřejná prostranství pro kulturně komunitní dění fyzicky, technicky, procesně
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
2.3 V lokalitách města je dostupná kulturně komunitní infrastruktura
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
3. STRONG CULTURAL AND CREATIVE INDUSTRIES / PROSPERUJÍCÍ KULTURNÍ A KREATIVNÍ ODVĚTVÍ
3.1 Ve městě jsou dostupné prostory pro aktéry kulturních a kreativních odvětví pro podnikání i realizaci aktivit pro veřejnost
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
3.2 Dostatečná institucionální a finanční podpora pro rozvoj kapacit a spolupráce aktérů kulturních a kreativních odvětví na lokální i mezinárodní úrovni
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
3.3 Kulturní aktéři, kteří dlouhodobě rozvíjí kulturní program ve městě mají dostupné zdroje financování programu pro veřejnost
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
4. VIBRANT CITY CENTER / PULSUJÍCÍ CENTRUM MĚSTA
4.1 Centrum města žije aktivním kulturním, komunitním a obchodním životem / obyvatelé města tráví v centru čas, centrum je atraktivní pro obyvatele i návštěvníky
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)
4.1.3 Zpracování koncepčních materiálů rozvoje centra města propojujících nástroje strategického a územního rozvoje
4.1.4 Průběžná revitalizace stávající kulturní infrastruktury pro potřeby 21. století včetně standardů technického vybavení, bezbariérovosti, energetické udržitelnosti a komunitní role kulturních zařízení
5. CHALLENGING IDENTITY / IDENTITA JAKO VÝZVA
5.1 Město akceptuje a rozvíjí svoji specifickou identitu silně formovanou průmyslovou historií a německy mluvícím obyvatelstvem
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
5.2 Město se profiluje ve vybraných tématech kulturních a kreativních odvětví, která mají silný mezinárodní přesah
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
5.2.2 Formulování udržitelné agendy umění ve veřejném prostoru jako součásti identity města v minulosti i současnosti
5.2.3 Formování značky města v souvislosti s mezinárodní tradicí loutkového divadla a nově i fenoménu animovaného filmu a animace
5.3 Funkční spolupráce aktérů v kultuře a sportu, která vytváří společné podhoubí pro identitu i značku města navenek
Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika