Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
Hodonín
Koncepce školství ve městě Hodoníně 2011-2020
1. Vývoj sítě škol a školských zařízení
1.1 Mateřské školy
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.2 Základní školy
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.3 Školní družiny a školní kluby
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
XV. Kultura
1.3.1 v návaznosti na demografický vývoj a počet žáků základních škol řešit kapacity školních družin tak, aby poskytovaly možnost pravidelného zájmového vzdělávání nejméně pro 50% žáků 1. – 5. ročníku základních škol
1.4 Školní stravování
Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
VI. Vzdělávání
1.5 Školy a školská zařízení zřizovaná Jihomoravským krajem
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.5.1 spolupracovat se zřizovatelem s cílem zachovat současný rozsah vzdělávací nabídky v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
1.5.2 ve středním školství prosazovat při jednáních se zřizovatelem středních škol zachování vzdělávací nabídky v oborové struktuře a kapacitách odpovídajících potřebám města i regionu
1.5.3 v základním uměleckém školství spoluvytvářet podmínky pro zachování rozsahu vzdělávací nabídky nejméně pro 25% dětí a žáků příslušných populačních ročníků
1.5.4 v oblasti zájmového vzdělávání a volnočasových aktivit nadále podporovat činnost Střediska volného času Hodonín jako největšího poskytovatele zájmového vzdělávání ve městě a správním obvodu města Hodonína
1.5.5 podílet se na vytváření podmínek pro další působení Střediska služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno, pracoviště Hodonín, Pedagogicko-psychologické poradny Hodonín, odloučeného pracoviště Speciálně pedagogického centra při Speciální mateřské škole a Speciální základní škole pro děti s vadami řeči Brno, Veslařská, v Základní škole Hodonín, Mírové náměstí, a Dětského domova Hodonín na území města s cílem zachovat rozsah poskytovaných služeb
2. Výchova a vzdělávání
2.1 Předškolní vzdělávání
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.1.1 vytvářet podmínky pro realizaci školních vzdělávacích programů mateřských škol s důrazem na vzdělávací potřeby dětí
2.2 Základní vzdělávání
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.2.1 vytvářet podmínky pro úspěšnou realizaci schválených školních vzdělávacích programů a jejich inovaci
2.2.2 podporovat aktivity škol směřující k vytváření podmínek pro zkvalitnění výchovně-vzdělávací práce
2.2.3 dále podporovat současnou profilaci jednotlivých základních škol, zejména ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
2.2.4 ve spolupráci s příslušnými institucemi se zabezpečit komplexní působení při řešení výchovných problémů a v oblasti prevence negativních jevů
2.2.5 prohlubovat spolupráci škol s veřejností a podporovat aktivity škol směřující k zapojení škol do života města
2.3 Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků mimořádně nadaných
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.4 Střední a vysokoškolské vzdělávání
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.5 Základní umělecké vzdělávání
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.6 Výchova a vzdělávání ve volném čase
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
2.6.1 analyzovat nabídku volnočasových aktivit na území města a podíl jednotlivých organizací a institucí z hlediska potřeb a zájmů veřejnosti
2.6.2 posoudit strukturu nabídky volnočasových aktivit z hlediska obsahu a forem činnosti, úroveň jejího materiálně - technického, prostorového i personálního zajištění
2.6.3 vyhodnotit účinnost působení v této oblasti a spoluvytvářet otevřený a dostupný systém volnočasových aktivit s důrazem na vyhledávání možností pro rozsáhlejší zapojení mládeže nad 15 let a dospělých do organizované pravidelné zájmové činnosti i do spontánních aktivit
2.6.4 vytvářet podmínky pro spolupráci zařízení a organizací zajišťujících zájmové vzdělávání a volnočasové aktivity ve městě
2.6.5 nabídku zájmového vzdělávání ve školních družinách a školních klubech rozšířit zejména na oblasti nepokryté nabídkou jiných zařízení nebo organizací v závislosti na prostorových, materiálních a personálních možnostech školy
3. Ekonomické zabezpečení vzdělávání
3.1 Mateřské školy
Deskriptory:
XIII. Zdravotnictví
VI. Vzdělávání
3.1.1 pokračovat v rekonstrukcích objektů mateřských škol směrem ke snížení energetické náročnosti jejich provozu (Mateřská škola Hodonín - Družstevní čtvrť, Mateřská škola Hodonín - Žižkova, Mateřská škola Hodonín - Vrchlického, Mateřská škola Hodonín - Štefánikova, Mateřská škola Hodonín - Pravoslava Veselého
3.2 Základní školy
Deskriptory:
VI. Vzdělávání