Brno
Znak Brno

Web provozuje NSZM ČR

Brno

Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017)

Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017)
5.2.Podíl cest udržitelných druhů dopravy (VD, cyklo, pěší)
5.2.1Zvýšit podíl cest (modal split) veřejné, cyklistické a pěší dopravy
5.2.2Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v r. 2030)
5.2.3Zvýšit počet domácností nevlastnících auto (o 20% do r. 2050)
5.3.Komunikační síť města a kvalita veřejných prostor
5.3.1Nezvyšovat kapacity komunikační sítě pro IAD v centrální části uvnitř města po dobudování ochranného dopravního systému (zachování celkového počtu parkovacích míst v širším centru města na úrovni potřebnosti)
5.3.2Zvýšit dostupnost a atraktivitu udržitelných forem dopravy města a jeho zázemí (např. příměstské železnice), (podíl příměstské železnice na referenčních cestách vzroste do r. 2030 o 20% na úkor IAD)
5.3.3Zvýšit počet a kvalitu veřejných prostor (nárůst podílu spokojených obyvatel města s veřejnými prostory o 30% do r. 2030)
5.4.Organizace a řízení dopravy a poptávky po dopravě
5.4.1Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů
5.4.2Zavést komplexní plánování dopravy zaměstnanců a návštěvníků velkých podniků a institucí včetně záměrů generujících dopravu (např. Plány mobility pro obchodní centra, firemní plány mobility povinné pro organizace s více než 100 zaměstnanci do r. 2020, 50 zaměstnanci do r. 2025)
5.4.3Zavést vzdělávání, školení, osvětu v oblasti městské mobility a informovanost účastníků dopravního provozu
5.5.Ochrana obyvatel před negativními vlivy dopravy, energetická náročnost dopravy
5.5.1Snížit počet dopravních nehod (plnit národní cíle, např. snížení počtu obětí dopravních nehod do r. 2025 na polovinu oproti roku 2015)
5.5.2Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města)
5.5.3Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)
5.5.4Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech
5.5.5Minimalizovat negativní dopady citylogistiky
TISK
i