Brno
Znak Brno

Web provozuje NSZM ČR

Brno

Rozbalit detaily

Plán udržitelné městské mobility města Brna (2017)

5.2. Podíl cest udržitelných druhů dopravy (VD, cyklo, pěší)

5.2.1 Zvýšit podíl cest (modal split) veřejné, cyklistické a pěší dopravy

Deskriptory:
XI.h veřejná doprava
XI.k nemotorová doprava

5.2.2 Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v r. 2030)

Deskriptory:
XI.e multimodální doprava
XI.h veřejná doprava

5.2.3 Zvýšit počet domácností nevlastnících auto (o 20% do r. 2050)

Deskriptory:
XI.a silniční doprava

5.3. Komunikační síť města a kvalita veřejných prostor

5.3.1 Nezvyšovat kapacity komunikační sítě pro IAD v centrální části uvnitř města po dobudování ochranného dopravního systému (zachování celkového počtu parkovacích míst v širším centru města na úrovni potřebnosti)

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.h veřejná doprava

5.3.2 Zvýšit dostupnost a atraktivitu udržitelných forem dopravy města a jeho zázemí (např. příměstské železnice), (podíl příměstské železnice na referenčních cestách vzroste do r. 2030 o 20% na úkor IAD)

Deskriptory:
XI.c železniční doprava
XI.h veřejná doprava

5.3.3 Zvýšit počet a kvalitu veřejných prostor (nárůst podílu spokojených obyvatel města s veřejnými prostory o 30% do r. 2030)

Deskriptory:
XI.h veřejná doprava

5.4. Organizace a řízení dopravy a poptávky po dopravě

5.4.1 Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů

Deskriptory:
XI.f inteligentní dopravní systémy
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

5.4.2 Zavést komplexní plánování dopravy zaměstnanců a návštěvníků velkých podniků a institucí včetně záměrů generujících dopravu (např. Plány mobility pro obchodní centra, firemní plány mobility povinné pro organizace s více než 100 zaměstnanci do r. 2020, 50 zaměstnanci do r. 2025)

Deskriptory:
XI.f inteligentní dopravní systémy
XI.h veřejná doprava
XI.i mobilita

5.4.3 Zavést vzdělávání, školení, osvětu v oblasti městské mobility a informovanost účastníků dopravního provozu

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

5.5. Ochrana obyvatel před negativními vlivy dopravy, energetická náročnost dopravy

5.5.1 Snížit počet dopravních nehod (plnit národní cíle, např. snížení počtu obětí dopravních nehod do r. 2025 na polovinu oproti roku 2015)

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.c železniční doprava
XI.g drážní doprava
XI.h veřejná doprava
XI.j bezpečnost v dopravě

5.5.2 Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města)

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XII.g omezování hluku a vibrací

5.5.3 Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.h veřejná doprava
XII.a ochrana ovzduší a klimatu

5.5.4 Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.h veřejná doprava
XX.g ochrana obyvatelstva (civilní nouzové plánování, krizové řízení, IZS, hasiči)

5.5.5 Minimalizovat negativní dopady citylogistiky

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.h veřejná doprava
XII.a ochrana ovzduší a klimatu
XII.g omezování hluku a vibrací
TISK
i