KRAJ VYSOČINA
Znak KRAJ VYSOČINA

Web provozuje NSZM ČR

KRAJ VYSOČINA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní oblast"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje Kraje Vysočina (2011)

Program rozvoje Kraje Vysočina (2011)
1.PODNIKÁNÍ, ZAMĚSTNANOST, VZDĚLÁVÁNÍ, VÝZKUM, INOVACE
1.1Podpora inovací, výzkumu a vývoje
1.1.1zvyšování konkurenceschopnosti kraje Vysočina podporou výzkumu a vývoje včetně podpory infrastruktury spojené s výzkumem a vývojem
1.1.2realizace projektu vědeckotechnologického parku
1.1.3prohloubení integrace vědeckovýzkumné soustavy s podnikatelskou sférou
1.1.4zefektivnění výroby a zvýšení produktivity práce formou zavedení systémů jakosti
1.1.5spolupráce vědeckých institucí působících v kraji s orgány samosprávy
1.2Podpora rozvoje průmyslových a víceúčelových hospodářských zón a infrastruktury podmiňující rozvoj podnikatelských aktivit
1.2.1zvýšení investiční atraktivity kraje, smysluplná marketingová podpora investičních příležitostí zacílená jak k velkým investorům, tak k malému a střednímu podnikání
1.2.2zkvalitňování nabídky investičních příležitostí
1.2.3podpora rozvoje podnikatelské infrastruktury
1.3Všeobecná podpora malých a středních podniků (MSP)
1.3.1rozvíjení předpokladů pro vznik malého a středního podnikání
1.3.2podpora zvýšení konkurenčního potenciálu malých a středních firem
1.3.3pořádání účelových zahraničních podnikatelských misí spojených s prezentací kraje
1.3.4zlepšení potenciálu pro využívání zdrojů ze strukturálních fondů EU
1.3.5vytvoření podmínek pro vznik klastrů a sdružování firem
1.3.6rozvíjení klastrů na regionální, republikové i evropské úrovni
1.4Rozvoj terciárního vzdělávání a vytváření regionálních struktur celoživotního vzdělávání a učení
1.4.1založení a využívání systému ověřování a uznávání kvalifikací, získaných při dalším vzdělávání, využití akreditačního a certifikačního systému
1.4.2zvýšení míry zapojení podnikatelských subjektů do spolupráce při dalším vzdělávání pracovních sil v regionu
1.4.3posílení nabídky terciárního vzdělávání
1.4.4vytvoření fungujícího územně dostupného systému institucí a forem vzdělávání, dalšího profesního vzdělávání a celoživotního učení
1.4.5zvýšení míry zapojení obyvatelstva do procesů celoživotního učení
1.4.6využívání NNO v rámci zvyšování vzdělanosti obyvatelstva
1.5Rozvoj systému regionálního vzdělávání, implementace vhodných vzdělávacích programů škol a jejich koordinace s potřebami trhu práce
1.5.1zlepšení spolupráce škol a firem při zajišťování odborného vzdělávání (praxe, odborníci ve školách, učitelé ve firmách)
1.5.2vytvoření systému zjišťování zpětné vazby o výsledcích vzdělávání
1.5.3posílení vlivu zaměstnavatelů na tvorbu školních vzdělávacích programů základních a středních škol
1.5.4profesní rozvoj učitelů a ředitelů v prakticky zaměřených kurzech (koučování) a sebevzdělávání
1.5.5zvýšení informovanosti pedagogických pracovníků i veřejnosti o potřebnosti vzdělávání
1.5.6zapojení NNO do systému regionálního vzdělávání
1.5.7posílení kariérového poradenství pro žáky základních a středních škol
1.5.8individualizace vzdělávacího procesu s ohledem na předpoklady a zájmy jednotlivců
1.5.9modernizace vybavení škol s důrazem na rozvoj technického a přírodovědného vzdělávání
1.5.10důraz na rozvoj kompetencí žáků v cizích jazycích, informačních a nových technologiích a podnikání
1.6adaptability zaměstnanců a zaměstnavatelů na technolog. změny
1.6.1vytvoření a posílení vazeb mezi trhem práce a systémem rekvalifikací
1.6.2uskutečňování preventivních a aktivních programů, které zabrání rezignaci a ztrátě motivace občanů, kteří ztratí zaměstnání v důsledku zhoršené hospodářské situace
1.6.3zvýšení úrovně zaměstnatelnosti pracovní síly
1.6.4zvýšení zaměstnanosti občanů ze znevýhodněných skupin obyvatelstva
1.6.5uskutečňování preventivních a aktivních činností, které povedou občany k hledání a přijetí zaměstnání
2.ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ SLUŽBY, VOLNOČASOVÉ AKTIVITY
2.1Stabilizace a odborný růst zdravotnického personálu
2.1.1vytvoření komplexního celokrajského vzdělávacího systému pro zdravotnické pracovníky především v oblasti manažerských a komunikačních dovedností
2.1.2vytvoření systému podpory a stabilizace lidských zdrojů ve zdravotnických zařízení kraje
2.2Modernizace a rozvoj zdravotnického prostředí kraje Vysočina
2.2.1rekonstrukce zdravotnických zařízení zřizovaných krajem včetně obnovy jejich vybavení a vozového parku
2.2.2podpora elektronizace zdravotnictví
2.3Strategické řízení zdravotnických zařízení zřizovaných krajem
2.3.1podpora procesního řízení zdravotnických zařízení
2.3.2efektivní nákupy vybraného zdravotnického materiálu a vybavení
2.4Zvyšování kvality poskytovaných služeb ve zdravotnictví
2.4.1zvyšování bezpečí klientů a zdravotnických pracovníků
2.4.2monitorování spokojenosti klientů i pracovníků zdravotnických zařízení kraje Vysočina
2.5Zdraví 21 v kraji Vysočina – zdravý životní styl, prevence
2.5.1podpora a propagace zdravého životního stylu a prevence
2.5.2vzdělávání obyvatel v oblasti péče o zdraví (laická přednemocniční péče, dodržování léčebných režimů)
2.5.3zajištění prevence úrazů
2.5.4zapojení občanů, organizací, veřejného i soukromého sektoru do naplňování ZDRAVÍ 21
2.6Udržení a zlepšení podmínek v oblasti služeb sociální péče a sociální prevence
2.6.1plánování sítě sociálních služeb, založené na participaci občanů a spolupráci kraje a obcí s cílem zvyšování dostupnosti základních služeb a informovanosti o nich – především pečovatelské služby i pro obyvatele malých obcí
2.6.2stabilizace finančních zdrojů pro sociální služby s využitím financování z evropských strukturálních fondů, případně z jiných dostupných zdrojů
2.6.3podpora vzdělávání pracovníků v sociálních službách
2.6.4zvyšování kvality poskytování sociálních služeb a zlepšování materiálně technického vybavení poskytovatelů
2.6.5rozvíjení nových forem pomoci občanům, kteří pomoc potřebují, se zapojením dobrovolníků, stážistů a veřejnosti do jejího poskytování nebo se zaváděním sociálního podnikání
2.6.6podpora aktivit prorodinné a proseniorské politiky
2.7Rozvíjení mechanismů boje proti společenské marginalizaci ohrožených skupin obyvatelstva
2.7.1zajištění prevence vzniku sociálního vyloučení, sociálně patologických jevů a růstu počtu osob ohrožených sociálním vyloučením včetně napomáhání odstraňování technických a sociálních bariér
2.8Využití efektivních nástrojů protidrogové prevence
2.8.1plánování a nastavení vhodné struktury sekundární a terciární protidrogové prevence
2.8.2rozvoj programů zaměřených na primární prevenci závislosti na návykových látkách s důrazem na jejich efektivitu
2.8.3rozvoj spolupráce institucí na místní i regionální úrovni na úseku prevence vzniku závislosti na návykových látkách a na úseku řešení negativních společenských dopadů již vzniklé závislosti na návykových látkách
2.9Rozvoj aktivit volného času s důrazem na dlouhodobé a pravidel. aktivity
2.9.1zlepšení podmínek pro volnočasové aktivity obyvatel regionu se zvláštním zaměřením na děti a mládež
2.9.2rozvoj talentovaných dětí a mládeže na Vysočině
2.9.3budování a obnova zařízení a pro aktivity volného času obyvatel regionu
2.9.4zvýšení aktivity NNO v oblasti volnočasových aktivit
2.9.5podpora jednorázových akcí pro děti a mládež včetně zapojení široké veřejnosti, u kterých je kladen důraz na prvek dobrovolnosti s aktivním zapojením účastníků
2.9.6podpora vzdělávání pracovníků organizací pracujících s dětmi a mládeží
2.10Rozvoj sportu a tělovýchovy
2.10.1zlepšení podmínek pro sportovní aktivity obyvatel regionu se zvláštním zaměřením na děti a mládež
2.10.2rozvíjení tělovýchovy a sportu pro všechny
2.10.3budování a obnova zařízení a infrastrukturní sítě pro sportovní aktivity obyvatel regionu
2.10.4zapojení NNO do rozvoje sportu a tělovýchovy
2.11Podpora rozvoje mezinárodních aktivit a mezinárodní spolupráce
2.11.1rozvoj spolupráce s partnerskými regiony kraje
2.11.2podpora mezinárodních projektů realizovaných v rámci programů EU
2.11.3rozvoj mezinárodních aktivit pro děti a mládež
2.11.4rozvoj mezinárodních partnerství škol, školských zařízení a NNO
2.12Rozvoj neziskového sektoru v kraji Vysočina
2.12.1síťování a institucionální rozvoj NNO
2.12.2vícezdrojové a víceleté financování
2.12.3vzdělávání pro NNO a dalších subjektů o NNO
2.12.4setkávání NNO v regionu a dle oborů (ORP, mikroregiony, MAS,…)
2.12.5účast zástupců NNO v poradních a pracovních skupinách kraje
2.12.6podpora informovanosti o aktivitách NNO
2.12.7zavedení strategického plánování v NNO a syst. efekt. fin. řízení NNO
3.TECHNICKÁ INFRASTRUKTURA
3.1Rozvoj bytové výstavby a regenerace bytového a nebytového fondu
3.1.1příprava výstavby technické infrastruktury pro následnou novou bytovou výstavbu navazující na aktuální územně – plánovací dokumentaci
3.1.2příprava přeměny nebytových prostor ve vlastnictví obce na byty pro specifické skupiny obyvatelstva
3.1.3příprava a výstavba nových bytů
3.1.4modernizace bytů se sníženou kvalitou
3.1.5snižování nadměrné radiační zátěže
3.2Modernizace silniční sítě v kraji
3.2.1zkvalitnění silniční sítě v regionu
3.2.2zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy
3.2.3snížení počtu kolizních a dopravně závadných bodů, omezení nehodovosti
3.2.4snížení některých negativních vlivů dopravy na životní prostředí
3.2.5rozvoj cyklistiky jako rovnocenného prostředku dopravní obsluhy území
3.2.6zpracování a aktualizace analytických a koncepčních materiálů z oblasti dopravy
3.3Modernizace a rekonstrukce železniční sítě
3.3.1zvýšení konkurenceschopnosti a atraktivity železniční dopravy
3.3.2zlepšení dopravní dostupnosti regionu
3.3.3zvýšení rentability železniční dopravy
3.3.4modernizace a rekonstrukce železničních tratí a uzlů v kraji
3.4Zlepšení dopravní obsluhy regionu
3.4.1zlepšení úrovně a organizace veřejné hromadné dopravy
3.4.2zvýšení potenciální mobility obyvatelstva
3.4.3snížení negativních důsledků individuální automobilové dopravy
3.5Zásobování vodou
3.5.1umožnění dostupnosti kvalitní pitné vody a zvýšení procenta obyvatel kraje napojených na veřejné vodovody
3.5.2zabezpečení obnovy zastaralých a funkčně nevyhovujících systémů zásobování pitnou vodou včetně její úpravy
3.5.3zajištění dostatečné kvality pitné vody pro celkový rozvoj kraje
3.6Odvádění a čištění odpadních vod
3.6.1dosažení stavu, kdy bude postupně zajištěno odvádění a čištění odpadních vod v sídlech v kraji podle platných právních předpisů
3.6.2zvýšení podílu čištěných odpadních vod a zefektivnění procesu čištění
3.6.3zabezpečení obnovy stávajících funkčně nevyhovujících a zastaralých kanalizačních systémů a ČOV na území kraje
3.6.4přednostní zabezpečení podmínek pro odvádění a čištění odpadních vod v sídlech nacházejících se v územích vyžadujících zvláštní ochranu vod nebo ochranu přírody
3.6.5zvýšení množství čištěných odpadních vod ve spádových územích ČOV a rozšířením kanalizačních systémů
3.6.6zlepšení kvality povrchových a podzemních vod
3.7Modernizace a rozvoj zdrojů výroby elektrické energie a tepla
3.7.1vytváření podmínek pro rozvoj jaderné energetiky v kraji Vysočina
3.7.2propagace vzdělávacích oborů zaměřených na energetiku
3.7.3zavádění nových zdrojů kombinované výroby elektřiny a tepla
3.7.4zavádění kombinované výroby elektřiny a tepla u existujících energetických zařízení
3.8Infrastruktura ICT
3.8.1rozvoj regionální infrastruktury veřejné správy
3.8.2rozvoj vysokorychlostního internetu pro domácnosti a podnikatele
3.8.3podpora rozvoje výstavby otevřených sítí
3.8.4podpora výstavby datových center
3.9eGovernment
3.9.1elektronické služby veřejné správy
3.9.2zvýšení kvality služeb veřejné správy
3.9.3eParticipation (podpora aktivní účasti občanů na věcech veřejných prostřednictvím ICT)
3.9.4podpora elektronizace vnitřních procesů veřejné správy
3.9.5realizace regionálních projektů eGovernmentu
3.10ICT gramotnost a vzdělávání
3.10.1podpora vzdělanosti v oblasti nových technologií
3.10.2digital divide (podpora znevýhodněných skupin)
3.10.3zvýšení odborné kvalifikace pracovníků veřejné správy
3.10.4propagace ICT služeb a nástrojů
3.10.5sdílení znalostí
3.11Příprava územně plánovací dokumentace
3.11.1zabezpečení celkové aktuálnosti územně plánovací dokumentace obcí a kraje, jako nezbytného předpokladu efektivní realizace dalších rozvojových aktivit
3.11.2vytváření podmínek pro kvalitní zpracování dalších dokumentů pro územně plánovací činnost
3.12Efektivní krizové řízení
3.12.1vybudování odpovídajícího zázemí pro práci krizových orgánů kraje (bezpečnostní rada, krizový štáb)
3.12.2budování a rozvoj informační a komunikační technologie pro podporu krizového řízení včetně IZS
3.12.3podpora rozvoje složek IZS
3.12.4osvěta, informovanost veřejnosti o problematice krizového řízení a IZS
4.VENKOV, MULTIFUNKČNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNÍ HOSPODÁŘSTVÍ
4.1Obnova a rozvoj venkovského prostoru
4.1.1údržba a další rozvoj vybavenosti venkovských sídel včetně zlepšení estetického vzhledu obcí (zeleň, veřejná prostranství) – Program obnovy venkova Vysočiny
4.1.2podpora činnosti spolků a zájmových skupin působících na venkově, povzbuzení občanských aktivit a rozvoje komunitního života v obcích
4.1.3podpora zavádění principů partnerství metodou LEADER
4.1.4spolupráce s poradenskými subjekty a zájmovými organizacemi (např. škola obnovy venkova, krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova, spolek pro obnovu venkova, sdružení místních samospráv)
4.1.5zajištění odpovídající dopravní obslužnosti a její přizpůsobování potřebám obyvatel venkova
4.1.6uchování kulturního dědictví venkova
4.1.7podpora tradiční výroby a řemesel
4.2Stabilizace zemědělství a navazujícího zpracovatelského průmyslu s cílem udržení zaměstnanosti na venkově a zabezpečení polyfunkčního využívání krajiny
4.2.1stabilizace rozvoje zemědělství a navazujícího zpracovatelského průmyslu jež bude splňovat standardy EU
4.2.2stabilizace zaměstnanosti a zvyšování odborné úrovně subjektů v sektoru zemědělství
4.2.3zlepšování kvality zemědělských výrobků, zvyšování konkurenceschopnosti a jejich kontrola
4.2.4propagace agrárního sektoru ve všech jeho formách
4.2.5propagace biotechnologií
4.3Rozvoj mimoprodukční funkce zemědělské výroby včetně programů revitalizace krajiny a nepotravinářského využití zemědělských produktů
4.3.1směřování mimoprodukčních funkcí zemědělství do oblastí, které jsou schopny stabilizovat agrární sektor
4.3.2finanční ohodnocení mimoprodukčních funkcí agrárního sektoru společností
4.3.3zvýšení ekologické stability krajinných ekosystémů
4.3.4dosažení akceptace filozofie mimoprodukčních cílů zemědělství a lesnictví venkovským obyvatelstvem
4.4Rozvoj odbytových center a podpora finalizace zemědělských a lesnických výrobků, zlepšení marketingu
4.4.1zvýšení konkurenceschopnosti výrobků ze zemědělské a lesnické produkce
4.4.2snížení závislosti prvovýroby na monopolních tendencích trhu
4.4.3zvyšování produktivity práce v zemědělství a lesnictví
4.4.4rozvoj poradenství a odborného vzdělávání v oblasti zemědělství a lesnictví
4.4.5zvýšení propagace výrobků ze dřeva jako ekologicky nezávadného materiálu
4.4.6podpora sdružování subjektů
4.5Rozvoj funkcí lesního hospodářství včetně programů revitalizace krajiny a trvale udržitelného hospodaření v lesích
4.5.1podpora aktivit vedoucích k trvale udržitelnému rozvoji lesnictví
4.5.2zvýšení ekologické stability lesních ekosystémů
4.5.3dosažení akceptace filozofie mimoprodukčních cílů lesnictví
4.5.4rozšíření využití nových, ekologicky příznivějších technologií
4.5.5rozvoj odborného vzdělávání a poradenství
4.5.6podpora projektů na údržbu a rozvoj lesních porostů
4.5.7podpora projektů zaměřených na zvýšení biodiverzity vzhledem k druhové skladbě lesů
5.ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
5.1Péče o přírodu a krajinu Vysočiny
5.1.1obnova a ochrana krajinného rázu Vysočiny
5.1.2ochrana a zachování biodiverzity ve volné krajině, zajištění zvláštní ochrany nejcennějším lokalitám
5.1.3revitalizace krajiny, přírodě blízké způsoby zadržování vody v krajině
5.1.4minimalizace další fragmentace krajiny
5.1.5podpora činnosti záchranné stanice v Pavlově u Ledče n.S. jako útulku pro handicapované živočichy a středisko EVVO
5.1.6intenzivnější zapojení NNO v oblasti ochrany přírody a krajiny
5.1.7podpora opatření směřujících ke zlepšení kvality ovzduší
5.1.8zlepšení úrovně protipovodňových opatření
5.2Nakládání s odpady
5.2.1podpora předcházení vzniku odpadu a využívání recyklovaných materiálů
5.2.2podpora budování integrovaného systému odpadového hospodářství založeném na materiálovém a energetickém využívání odpadů včetně systému nakládání s biologicky rozložitelnými odpady
5.2.3monitoring a podpora následné sanace starých skládek
5.3Úspory energie
5.3.1snižování spotřeby energie budov ve vlastnictví kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizacích
5.3.2snížení energetické a surovinové náročnosti výrobních odvětví
5.3.3zvýšení energetických úspor při výrobě energie a následně v distribučních rozvodech
5.3.4zvýšení povědomí veřejnosti o možnostech úspor energií
5.3.5snižování spotřeby energie v oblasti bydlení
5.4Rozvoj vhodných alternativních energetických zdrojů včetně obnovitelných
5.4.1využívání energetického potenciálu biomasy z lesní a zemědělské produkce
5.4.2využívání energie ze tříděného komunálního odpadu
5.4.3omezení čerpání neobnovitelných zdrojů energie a surovin využitím pro Vysočinu vhodných alternativních zdrojů energie
5.4.4využití zkušeností z již existujících projektů spalování biomasy
5.4.5zvýšení povědomí veřejnosti o využívání vhodných alternativních energetických zdrojů
5.5Systém environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty
5.5.1zajištění dostupnosti informací o životním prostředí a podpora zapojování obyvatel do péče o životním prostředí
5.5.2rozvoj a koordinace systému environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty široké veřejnosti
5.5.3podpora sítě poskytovatelů služeb EVVO a environmentálního poradenství
5.5.4zapojení NNO do rozvoje systému environmentální výchovy
5.6Místní Agenda 21
5.6.1vytváření podmínek pro uplatňování místní Agendy 21 v kraji Vysočina
5.6.2kvalitní plánování a efektivní řízení rozvoje na místní a regionální úrovni za účasti veřejnosti a při respektování principů udržitelného rozvoje
5.6.3zkvalitnění veřejné správy na úrovni místních a regionálních úřadů
5.6.4propagování místní Agendy 21 na úrovni kraje, měst, obcí a mikroregionů v kraji
5.6.5uplatňování principu partnerství při přípravě projektů a mapování projektové kapacity na úrovni měst, obcí a mikroregionů v kraji
6.CESTOVNÍ RUCH A PÉČE O KULTURNÍ DĚDICTVÍ
6.1Profesionální řízení cestovního ruchu v kraji – marketing, koordinace
6.1.1koordinace činností subjektů působících v cestovním ruchu na území kraje
6.1.2vytváření a rozvoj informačních systémů cestovního ruchu
6.1.3sběr, zpracování a vyhodnocování dat a informací z oblasti cestovního ruchu v regionu
6.1.4rozvoj spolupráce s cestovními kancelářemi
6.1.5realizace společných aktivit a projektů se sousedními destinacemi
6.1.6cílené zaměření propagace na vybrané zdrojové trhy, vybrané druhy cestovního ruchu, vybrané cílové skupiny návštěvníků a turistů
6.2Rozvoj místních, regionálních i mezinárodních partnerství a sítí v cestovním ruchu
6.2.1vytvoření sítě hlavních partnerů aktivně se podílejících na řízení a podpoře aktivit cestovního ruchu v regionu
6.2.2podpora vzdělávání a informovanosti pracovníků v cestovním ruchu
6.2.3vytvoření a aktualizace databází subjektů působících v cestovním ruchu v regionu
6.2.4spolupráce se školami zaměřenými na výuku cestovního ruchu
6.2.5pořádání seminářů, konferencí, workshopů a kongresů zaměřených na cestovní ruch
6.2.6podpora činnosti TIC
6.2.7podpora jednotné národní certifikace a označení TIC
6.3Posilování a rozšiřování stávající turistické nabídky
6.3.1vytvoření produktů postavených na využití kulturního potenciálu kraje, tradičních kulturních a sportovních akcí, regionální gastronomie, sportovní infrastruktury
6.3.2podpora aktivit na rozvoj kongresové a incentivní turistiky
6.3.3tvorba systému turistických pasů, hromadných vstupenek a slevových karet
6.3.4tvorba a distribuce souvisejících propagačních materiálů
6.3.5mediální prezentace specifických produktů
6.3.6podpora šetrných forem cestovního ruchu
6.4Budování a zkvalitňování základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
6.4.1výstavba, rekonstrukce a rozšíření ubytovacích a stravovacích zařízení a zvýšení jejich standardu
6.4.2výstavba, rozšíření a zkvalitnění infrastruktury pro kongresovou turistiku
6.4.3podpora kategorizace a certifikace ubytovacích a stravovacích zařízení
6.4.4budování a zkvalitňování sítě cyklotras, hipotras, turistických značených tras, lyžařských tras a naučných stezek
6.4.5výstavba doprovodné infrastruktury na turistických, cyklistických trasách, hipotrasách, lyžařských trasách a naučných stezkách (vyhlídkové body, odpočinková místa s přístřešky, lavičkami, stojany na kola, informačními panely apod., úschovny, půjčovny...
6.4.6budování a zkvalitnění lyžařských areálů v lokalitách s vhodnými přírodními a dalšími předpoklady
6.4.7výstavba a rekonstrukce infrastrukturních zařízení souvisejících s rekreací u vody
6.4.8výstavba nových a rozšíření a modernizace stávajících golfových hřišť
6.4.9výstavba, rekonstrukce, modernizace a rozšiřování komplexních wellness center
6.4.10výstavba a rekonstrukce sportovní infrastruktury s možností účelného využití pro cestovní ruch (hřiště na tenis, volejbal, nohejbal, squash, apod., u-rampy, skate parky, fitness centra, lanová centra, lezecké stěny, možnosti tandemových seskoků, ...
6.4.11vytváření kvalitního prostředí pro kulturní a poznávací cestovní ruch
6.5Ochrana a zachování kulturního dědictví, obnova kulturních památek v regionu
6.5.1zachování a obnova kulturního dědictví
6.5.2propagace a prezentace kulturního dědictví
6.5.3zvyšování povědomí obyvatel o významu kulturního dědictví
6.5.4stimulace vlastníků k zachování a obnově kulturního dědictví
6.6Zachování kultury a kulturních tradic, rozvoj regionálních kulturních aktivit
6.6.1podpora rozvoje kulturní infrastruktury za účelem poskytování moderních kulturních služeb
6.6.2vytváření podmínek pro volnočasové kulturní a společenské aktivity a nemateriální kulturní tvorbu
6.6.3uchování a rozvoj tradiční lidové kultury, popularizace a prezentace jevů tradiční lidové kultury a jejich hodnot vůči veřejnosti
6.6.4zkvalitnění a rozvoj veřejně poskytovaných kulturních služeb (výstavní činnost, edukační činnost, prezentace, propagace, ad.)
TISK
i