KRAJ VYSOČINA
Znak KRAJ VYSOČINA

Web provozuje NSZM ČR

KRAJ VYSOČINA

Názvy hierarchických úrovní
A. "Prioritní cíl"
A.1 "Oblasti"
A.1.1 "Úkol"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina (2016)

A. Sbližování výstupů vzdělávání s potřebami trhu práce

Kariérové poradenství

A.1 Zvýšit počet žáků základních a středních škol, kterým je poskytováno systematické poradenství a informace potřebné pro rozhodování o volbě budoucího profesního zaměření, resp. o volbě vzdělávací dráhy

Středoškolské vzdělávání

A.2 Zachovat a případně rozšířit pro patnáctileté žáky všeobecné nebo obecně odborné vzdělávací příležitosti, které vedou k dalšímu studiu v terciárním stupni
A.3 Zachovat dostatek míst pro vzdělávání a výchovu kvalifikovaných odborníků v maturitních i učebních odborně zaměřených oborech v návaznosti na dlouhodobé
A.4 Zachovat variabilitu vzdělávacích cest pro žáky; umožnit žákům, kteří mají zájem, cestu k dosahování co nejvyššího a relevantního vzdělání a zvýšit jejich motivaci k celoživotnímu vzdělávání

Terciární vzdělávání

A.5 Podpořit zvýšení nabídky prezenčního terciárního vzdělávání na území kraje

Vzdělávání dospělých

A.6 Motivovat občany a firmy ke vstupu do dalšího vzdělávání a zvýšit informovanost a poradenství v této oblasti
A.7 Zmapovat, zpřístupnit a rozšířit nabídku vzdělávání dospělých na území kraje

Technická odvětví a podnikání

A.8 Rozvíjet matematické, technické a přírodovědné myšlení a tvořivost mladých lidí a posilovat jejich zájem a motivaci k vyučení či studiu v technických a přírodovědných oborech středních a vysokých škol
A.9 Rozvíjet podnikatelské dovednosti mladých lidí a posilovat jejich zájem a motivaci k podnikání

B. Zajištění kvality vzdělávání

Strategické řízení škol

B.1 Zavádět prvky strategického řízení do škol

Kvalita procesu vzdělávání

B.2 V základních a středních školách rozvíjet klíčové kompetence žáků
B.3 Ve středních školách v odborně zaměřených oborech posílit vazbu na reálné profesní prostředí a na praxi a zvýšit uplatnitelnost absolventů na trhu práce
B.4 Zajistit rovnost přístupu ke vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním (včetně žáků z etnických menšin a imigrantů)
B.5 Vyhledávat a rozvíjet talentované děti, žáky a studenty
B.6 Rozvíjet vzdělávání žáků v cizích jazycích a v používání informačních a komunikačních technologií
B.7 Zvyšovat kvalitu programů ve vzdělávání dospělých a profesionalitu pracovníků
B.8 Podpořit výchovnou a zájmovou funkci škol, školských zařízení, nestátních neziskových organizací a sportovních organizací ve vztahu k dětem a mládeži na městské a obecní úrovni

Evaluace a monitorování kvality vzdělávání

B.9 V návaznosti na aktivity MŠMT rozvíjet mechanismy externího hodnocení výsledků vzdělávání včetně poskytování dosažitelných informací z veřejných zdrojů a iniciovat proces vlastního hodnocení škol jako jedné z podmínek změn ve školách

C. Zvýšení efektivity a zajištění rozvoje vzdělávání

Síť středních škol a souvisejících školských zařízení

C.1 Vytvořit stabilnější střední školy, které budou schopné lépe zvládnout výrazný pokles počtu žáků a efektivněji tomu přizpůsobovat své prostorové i personální potřeby
C.2 Přizpůsobit síť školských zařízení a služeb souvisejících s dostupností středního vzdělávání poklesu počtu žáků

Síť mateřských a základních škol a souvisejících školských zařízení

C.3 Ve spolupráci se zřizovateli postupně zvyšovat efektivitu sítě základních škol a mateřských škol a školských zařízení

Financování vzdělávání

C.4 Zabezpečit financování přímých výdajů regionálního školství v období výrazného poklesu počtu žáků s prioritou základního a středního školství
C.5 Zvýšit podíl grantových zdrojů na zabezpečení rozvojových aktivit v oblasti vzdělávání
TISK
i