| Komunitní plán zdraví a kvality života Kraje Vysočina (2014-2016) |
1. | Výzkum a inovace, podnikání, zaměstnanost |
1.1 | Zajistit a udržet kvalitní lidské zdroje v regionu P |
1.2 | Podporovat technické i řemeslné obory také v oblasti vzdělávání dospělých P |
2. | Vzdělávání |
2.1 | vyřešit nedostatek jeslí a míst v nich P |
2.2 | vyřešit nedostatek míst ve školních družinách |
3. | Zdravotnictví a zdravotní prevence |
3.1 | Zaměřit se na primární prevenci, zejména u dětí (kouření, strava, alkohol, drogy) P |
3.2 | provázat sociálně-zdravotnické služby P |
4. | Sociální oblast a bydlení |
4.1 | zvýšit dostupnost terénních sociálních služeb P |
4.2 | vyřešit zavedení systému krizového a prostupného bydlení |
5. | Doprava (infrastruktura a dopravní obslužnost) |
5.1 | řešit špatný stav silniční infrastruktury P |
5.2 | řešit přetížení silnice II/602 tranzitní dopravou |
6. | Veřejná správa, rozvoj, velké investice |
6.1 | řešit nadměrnou administrativní zatěž pro obce a zužující se kompetence samospráv |
6.2 | provázat územní a strategické plánování |
7. | Rozvoj venkova |
7.1 | řešit zachování a dostupnost služeb na venkově (pošta, škola, prodejna, lékař, sociální péče atd.) P |
7.2 | řešit špatný stav technické infrastruktury (kanalizace, místní komunikace) v obcích |
8. | Zemědělství a lesnictví |
8.1 | Podporovat intenzivní udržitelné moderní zemědělství v Kraji Vysočina P |
8.2 | Zjednodušit kontrolní systémy v zemědělství a lesnictví |
9. | Životní prostředí |
9.1 | Chránit půdu a vodu v krajině P |
9.2 | zvýšit ekologickou osvětu a vzdělávání veřejnosti |
10. | Cestovní ruch a kultura |
10.1 | Kvalitně a kvalifikovaně koordinovat subjekty v cestovním ruchu v regionu a městech k všestranně výhodné spolupráci P |
10.2 | zvýšit možnost čerpání finančních prostředků z dotačních titulů na podporu kultury a památková péče |
11. | Volnočasové aktivity a sport |
11.1 | Podporovat provoz a údržbu sportovišť, táborových základen a kluboven P |
11.2 | Zvýšit podporu lidských zdrojů - dobrovolníků ve sportu a volnočasových aktivitách |