01. VEŘEJNÁ SPRÁVA A ÚZEMNÍ ROZVOJ |
01.1 Atraktivní město a územní rozvoj
|
01.1.1 Zrekonstruovat brownfieldy ve městě
01.1.2 Revitalizace Masarykova náměstí
01.1.3 Revitalizace Zákostelí
01.1.4 Výstavba nových bytů, bytových domů, čtvrtí a lokalit pro individuální výstavbu
01.1.5 Revize městské památkové zóny
|
01.2 Efektivní a hospodárné využívání prostředků
|
01.2.1 Realizace strategických výkupů a vypořádání se se strategickými parcelami ve městě
01.2.2 Hospodárný nákup materiálů a služeb
01.2.3 Realizace sdílených služeb
01.2.4 Realizace benchmarkingové iniciativy
|
01.3 Participativní řízení města
|
01.3.1 Zavedení systematického participativního plánování rozpočtu
01.3.2 Organizace veřejných fór, veřejných projednávání, kulatých stolů a nových formátů participace
01.3.3 Organizace veřejných projednávání investičních akcí v dotčených lokalitách
01.3.4 Realizace Portálu občana napojeného na jeho celostátní verzi
01.3.5 Dodržovat a rozvíjet komunikační strategii města a vytvořit jednotný vizuální styl pro všechny organizace města
|
01.4 Údržba a obnova majetku města
|
01.4.1 Revitalizace sídlišť ve městě
01.4.2 Rekonstrukce stávajícího koupaliště
01.4.3 Regenerace a úprava veřejného prostranství a veřejných prostor
|
|
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ |
02.1 Snížení emisí a znečištění (voda, ovzduší)
02.2 Adaptace na změnu klimatu a poškozování krajiny
|
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA |
03.1 Oběhové odpadové hospodářství
03.2 Udržitelná energetika
|
04. DOPRAVA |
04.1 Automobilová doprava
|
04.1.1 Optimalizace množství parkovacích míst
04.1.2 Nastavení efektivního parkovacího režimu
04.1.3 Reorganizace dopravy a parkování na náměstí
|
04.2 Podpora pěší dopravy
|
04.2.1 Zvýšení bezpečnosti chodců
|
04.3 Podpora cyklistické dopravy
|
04.3.1 Podpora využívání cyklistické dopravy pro cesty do práce, do škol, na úřady
|
04.4 Optimalizace automobilové dopravy
|
04.4.1 Zvýšení plynulosti dopravy
|
04.5 Podpora hromadné dopravy
|
04.5.1 Zvýšení využívání/atraktivity veřejné hromadné dopravy
|
|
05. ZDRAVÍ |
05.1 Realizace preventivních akcí na podporu zdravého životního stylu
|
05.1.1 Vybudování sportovišť a míst a zařízení pro volnočasové aktivity
05.1.2 Podpora sportovních klubů a vytváření podmínek i pro amatérské sportovce
05.1.3 Rozvoj infrastruktury pro volnočasovou pohybovou činnost
05.1.4 Podpora zdravého životního stylu
|
05.2 Podpora duševního a duchovního zdraví obyvatel
|
05.2.1 Podpora duševního zdraví a mentální hygieny
05.2.2 Podpora duchovních aktivit
05.2.3 Podpora boje proti všem patologickým jevům a závislostem
|
05.3 Zajištění zdravotních služeb ve městě
|
05.3.1 Podpora specializovaných pracovišť
05.3.2 Udržení standardu zdravotní péče
|
|
06. PODNIKÁNÍ, ZAMĚSTNANOST, CESTOVNÍ RUCH |
06.1 Ekonomické zhodnocení centra a rozvojových lokalit ve městě
|
06.1.1 Revitalizace a funkční optimalizace browfieldů
06.1.2 Výstavba udržitelného bydlení na strategických greenfieldech
|
06.2 Optimalizace infrastruktury pro podnikání
|
06.2.1 Dokončit infrastrukturu ve stávající průmyslové zóně (bývalý areál JZD)
06.2.2 Změnit plochy pro potencionální průmyslovou zónu v územním plánu na plochy, kde je efektivní ji zřídit a reálně tento záměr uskutečnit z hlediska majetkových vztahů
|
06.3 Vytvoření nabídky šetrného cestovního ruchu
|
06.3.1 Rozvíjet výkonné struktury cestovního ruchu, efektivní management a ukotvit spolupráci s nadregionálními brandy (Valašsko, jižní Morava, atd.)
06.3.2 Získávat pro spolupráci partnery z byznysu a nevládního sektoru, zajistit stabilní prostředí pro výkon manamegentu
06.3.3 Zbudovat jednu ucelenou lokalitu cestovního ruchu s komplexní nabídkou gastronomie a volnočasových aktivit ve vazbě na tradice a moderní směřování regionu v lokalitě Trhovisko
06.3.4 Rozvíjet glamping a místa pro kempování, jakožto ubytovací kapacity pro žádoucí cílové skupiny v lokalitě Trhovisko, Paseky
06.3.5 Rozvíjet marketingové balíčky cestovního ruchu ve vazbě na nabídku a spolupráci s okolnímu regiony Luhačovicka a slovenského příhraničí, v souvislosti s novými aktéry cestovního ruchu Ploština, Bevlava
06.3.6 Rozvíjet destinační management a marketing značky Valašské Klobucko
06.3.7 Vytvořit orientační systém ve městě v rámci jednotného vizuálního stylu města
06.3.8 Zpracovat koncepci kultury města ve vazbě na nabídku stálých expozic pro turisty
|
06.4 Podpora regionálních výrobků a jejich producentů
|
06.4.1 Podporovat řemeslníky v regionu Valašské Klobouky ve vazbě na místní tradice a produkci a nové strat – up.
|
|
07. VZDĚLÁVÁNÍ |
07.1 Podpora proměny a modernizace cílů, obsahu a způsobu vzdělávání se
|
07.1.1 Podpořit získávání všech kompetencí a dovedností dětí a žáků tak, aby byli plnohodnotně připraveni na život v souladu s principy 21. století
07.1.2 Podporovat badatelskou výuku, pohybovou aktivitu, kulturní a společenské aktivity
07.1.3 Zařazovat do výuky témata udržitelného rozvoje
07.1.4 Učit vést veřejný dialog prostřednictvím podpory práce žákovského parlamentu a organizace školních fór
|
07.2 Zajištění podmínek pro kvalitní vzdělávání ve školských zařízeních zřizovaných městem
|
07.2.1 Podporovat zvyšování kvality podmínek pro vzdělávání (technická infrastruktura, zázemí, prostředí školy a jejího okolí)
|
|
07.3.1 Podporovat spolupráce všech typů škol ve městě včetně škol s alternativním směrem vzdělávání
07.3.2 Podporovat spolupráci všech typů a úrovní škol mimo město včetně mezinárodní spolupráce
07.3.3 Rozvíjet spolupráci škol a institucí ve městě
|
|
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS |
08.1 Podpora a rozvoj tradičních akcí města a spolkové činnosti
|
08.1.1 Zvýšit využití stávajících historických objektů, jejich oživení a zapojení do propagace a prezentace kulturního dědictví města a regionu
08.1.2 Rozvíjet tradiční akce ve městě, trhy a jarmarky
08.1.3 Trvale podporovat činnost spolků ve městě
|
08.2 Podpora nově vznikajících kulturních žánrů
|
08.2.1 Podporovat vznik nových kulturních akcí a aktivit
08.2.2 Rozšířit kulturní aktivity na další lokality města
|
|
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ |
09.1 Zajištění prostupné sítě sociálních a souvisejících služeb pro občany regionu Valašskokloboucka
|
09.1.1 Zajistit primární prevenci sociálně patologických jevů (činnost nízkoprahového zařízení, drogový koordinátor aj.)
09.1.2 Dluhové poradenství – navýšení pracovního úvazku a rozšíření o terénní formu
09.1.3 Zajistit a zachovat dostupnost služeb poradenských a psychologických
09.1.4 Navýšení kapacit Poradny pro rodinu terénní formou o pracovní úvazek
09.1.5 Vznik Centra duševního zdraví Vsetín, Zlín a Valašské Klobouky s nadregionálními dopady
09.1.6 Udržení pozice školního psychologa
09.1.7 Zřízení služby/aktivity Výukový školní asistent – terénní pomoc s doučováním - dobrovolníci
09.1.8 Vznik Střediska výchovné péče ve Val. Kloboukách s kapacitou 8 lůžek
09.1.9 Zřízení pobytové odlehčovací služby pro cílovou skupinu senioři a osoby se zdravotním postižením
|
09.2 Budování nových kapacit bytového fondu s podporou
|
09.2.1 Vytvořit optimální kapacitu prostupného bydlení pro mladé lidí, rodiny i seniory
09.2.2 Nastavení sociálního bydlení v adekvátní kapacitě podle potřeby
09.2.3 Vznik chráněného bydlení pro dospělé s chronickým duševním, psychiatrickým onemocněním
|
09.3 Realizace národních kampaní a iniciativ ve prospěch sociálně ohrožených cílových skupin
|
09.3.1 Realizovat opatření příznivá pro rodiny s dětmi a seniory (senior point, family point)
09.3.2 Zorganizovat nových kampaní pro nové cílové skupiny
09.3.3 Nastavení systémové podpory a poradenství rodinných pečujících a pozůstalých
|
|
10. GLOBÁLNÍ ODPOVĚDNOST |
10.1 Zapojení města do realizace SDG – strategických rozvojových cílů OSN
|
10.1.1 Zvýšit počet aktivit ke společenské odpovědnosti
10.1.2 Navázat partnerství s vybraným strategickými městy
10.1.3 Spočítat agregovaný indikátor Ekologická (uhlíková) stopa města a pracovat na snížení respektive optimalizaci tohoto indikátoru
|
|