Ústí nad Labem
Znak Ústí nad Labem

Web provozuje NSZM ČR

Ústí nad Labem

Nepřímé vazby: Tematické vazby Přímé vazby: Dokument Cíle Korelace
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní

Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 (2007)

1. EKONOMIKA MĚSTA

1.1.1 Zkvalitnění podnikatelské infrastruktury
1.1.2 Zkvalitnění podmínek pro příchozí investory
1.1.3 Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů se školským sektorem
1.1.4 Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů s veřejným a občanským sektorem
1.1.5 Poskytování znalostí a zkušeností ze zahraničí místním podnikatelům
1.1.6 Rozvoj podnikavosti místních občanů
1.1.7 Podpora sociální ekonomiky
1.1.8 Podpora produkce s vysokou přidanou hodnotou
1.2.1 Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch zajišťované veřejným
1.2.2 Rozšíření nabídky vybraných služeb a produktů cestovního ruchu

2. LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ OBLAST

2.1.1 Optimalizace školské infrastruktury
2.1.2 Otevřené školy – zpřístupnění škol veřejnosti a mimoškolní výuce
2.1.3 Rozšíření nabídky alternativního školství
2.1.4 Spolupráce subjektů základního, středního a vysokého školství
2.1.5 Zkvalitnění a rozšíření příležitostí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
2.2.1 Koordinace rozvoje sociální sféry a financování sociálních služeb
2.2.2 Zajištění vyváženosti a provázanosti institucionální a komunitní péče v sociální a zdravotní oblasti, flexibilně reagující na potřeby občanů
2.2.3 Vytvoření systému certifikace a akreditace sociálních služeb
2.2.4 Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti zaměstnávání znevýhodněných občanů
2.3.1 Naplnění pozice Ústí nad Labem jako Zdravého města
2.3.2 Zlepšení image města
2.3.3 Zvýšení participace občanů při diskusi nad děním a strategickými rozhodnutími ve městě
2.3.4 Posilování patriotismu ve městě
2.3.5 Posilování odpovědnosti občanů za své zdraví, životy a majetek

2.4 Rozšíření a zkvalitnění možností pro volnočasové aktivity

2.4.1 Rozvoj podmínek pro realizaci kulturních a sportovních aktivit
2.4.2 Výstavba a obnova infrastruktury pro volný čas v obytných zónách
2.4.3 Rozšíření role UJEP jako subjektu pro rozvoj života a volnočasových aktivit ve městě

2.5 Snížení kriminality na území města

2.5.1 Prevence sociálně patologických jevů, především u dětí a mládeže
2.5.2 Technická opatření prevence kriminality a bezpečného života ve městě
2.5.3 Organizační opatření prevence kriminality

3. FYZICKÉ PROSTŘEDÍ MĚSTA

3.1.1 Koordinace prostorového rozvoje území a optimalizace funkčního využití ploch
3.1.2 Koordinace investiční výstavby ve městě
3.1.3 Transformace části komerčních zón v příjezdových lokalitách do města na občanskou vybavenost
3.1.4 Revitalizace brownfields na území města
3.1.5 Zatraktivnění zeleně, veřejných prostranství a rekreačních zón
3.1.6 Oživení centra města a břehů řeky Labe

3.2 Zlepšení složek ŽP

3.2.1 Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrné procesy
3.2.2 Zlepšování kvality ovzduší a eliminace růstu emisí
3.2.3 Koordinace nakládání s odpady a recyklací
3.2.4 Odstranění starých ekologických zátěží
3.2.5 Zlepšení vodohospodářské infrastruktury a snižování rizika povodní
3.2.6 Zlepšení podmínek pro využívání obnovitelných zdrojů energie
3.2.7 Omezování průmyslového znečištění a z něho vyplývajících environmentálních rizik
3.2.8 Ochrana přírodně cenných lokalit
3.2.9 Snížení hlukové zátěže obyvatel ve městě
3.3.1 Rozvoj infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu
3.3.2 Rozvoj environmentálního managementu

4. DOPRAVA

4.1.1 Rozvoj infrastruktury a mobiliáře městské hromadné dopravy
4.1.2 Zpřístupnění hromadné dopravy všem občanům
4.1.3 Zavedení Integrovaného dopravního systému okolí Ústí jako základu IDS v Ústeckém kraji
4.2.1 Integrované řešení dopravy v klidu
4.2.2 Opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti dopravy
4.2.3 Odstranění kolizních míst v silniční infrastruktuře
4.2.4 Zavedení moderních dopravních systémů
4.2.5 Rozvoj udržitelné dopravy

5. ŘÍZENÍ A SPRÁVA MĚSTA

5.1.1 Koordinace využívání nástrojů strukturální politiky Evropské unie a dalších externích zdrojů
5.1.2 Modernizace a zefektivnění chodu úřadů
5.1.3 Zlepšení komunikace úřadů s občany
5.1.4 Zlepšení komunikace mezi orgány města a městskými obvody
5.1.5 Zefektivnění, zprůhlednění a vyčištění legislativy města
5.1.6 Zeefektivnění a koordinace hospodaření a investiční politiky města
5.1.7 Zvyšování know-how a kvalifikace úředníků
5.2.1 Posílení všestranné spolupráce s partnerskými městy v zahraničí
5.2.2 Iniciace, příprava a realizace projektů se zahraničními partnery
5.3.1 Koordinace prevence průmyslových havárií mezi městem a průmyslovými podniky
5.3.2 Zavedení integrovaného systému prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následku
5.3.3 Zavedení integrovaného záchranného systému na území města
5.3.4 Příprava nejdůležitějších činností úřadů během mimořádných událostí i po nich
TISK
i