Ústí nad Labem
Znak Ústí nad Labem

Web provozuje NSZM ČR

Ústí nad Labem

Strategický plán města Ústí nad Labem (2006)

Strategický plán města Ústí nad Labem (2006)
A.ÚSTÍ NAD LABEM -MĚSTO S JASNÝM A SDÍLENÝM NÁZOREM NA BUDOUCNOST
A.1Ústí nad Labem = centrum regionu 21. století
B.ÚSTÍ NAD LABEM - DOBRÝ SOUSED
B.1Autorita krajského města
B.1.1Vytvořit ve městě prostředí odpovídající sídlu krajské veřejné správy a podmínky pro činnost krajských úřadů
B.1.2niciovat koordinaci přípravy rozvojových záměrů města Ústí nad Labem a dalších měst a obcí kraje s obdobnými procesy na krajské úrovni
B.2Dobré vztahy s okolními obcemi
B.2.1Nově vytvořit mechanismy společné komunikace a spolupráce, doposud realizované prostřednictvím okresního shromáždění a okresního úřadu
B.2.2Iniciovat posílení vlivu samospráv prvního stupně při společném prosazování regionálních zájmů
B.3Partneři dobrého jména
B.3.1Prokázat, že v Ústí nad Labem je možno rozumně investovat
B.3.2Navázání dlouhodobé spolupráce s některou z významných zahraničních neziskových organizací
C.ŽIJEME V ÚSTÍ NAD LABEM - VŠICHNI JSME NA JEDNÉ LODI
C.1Veřejnost jako součást řízení rozvojových a rozhodovacích procesů
C.1.1Na modelových projektech obrátit pozornost veřejnosti na aktivní politiku města, ustálit procesní nástroje pro komunikaci občanů a právnických osob s veřejnou správou
C.1.2Zajistit přístup veřejnosti k veřejným finančním prostředkům
C.2Rozvoj využití informačních technologií
C.2.1Vytvořit technické a materiální podmínky pro městskou informatiku
C.2.2Vytvářet personální a pracovně‑organizační podmínky pro systematické a účelné využití informačních systémů při výkonu městské správy
C.2.3Využít informační technologie jako nástroj pro plnohodnotnou komunikaci veřejné správy s veřejností
C.3Vnější jednoduchost vyřizování agend
C.3.1Postupnými kroky vybudovat centrální úřad pro příjem podnětů a podání, zajistit jejich interní distribuci a centrální kontrolu nad jejich vyřizováním
D.ŽIVOT V ÚSTÍ NAD LABEM-HRA PODLE ROZUMNÝCH PRAVIDEL
D.1Nutná míra regulace
D.1.1Využít změn v zákonných úpravách veřejné správy k potřebným úpravám místních právních předpisů
D.2Legislativní pravomoc Kraje
D.2.1Ujmout se role koordinátora pro sjednocování názorů na potřebnost právních úprav a prostředníka pro tlumočení těchto názorů vůči orgánům kraje a členům zákonodárných sborů
E.MĚSTO ÚSTÍ NAD LABEM - DOBRÝ HOSPODÁŘ
E.1Aktivní úloha rozpočtu a majetkové správy v rozvoji města
E.1.1Zpřehlednit a oddělit od sebe různé funkce města při tvorbě rozpočtu, správě majetku a výkonu dalších aktivit veřejné správy. Tam, kde je rozpočet různým způsobem provázán s hospodařením s majetkem, zvýraznit tyto vazby a využít je pro posílení dynamiky v
E.1.2Specifikovat možné pozitivní role města při hospodaření s majetkem, vytvořit pro každou z nich odpovídající mechanismy přípravy podkladů a rozhodování a odpovídající profil majetkového vlastnictví
E.2Operativní využití rozpočtových a majetkových podkladů
E.2.1Ve spolupráci s významnými vlastníky nemovitého majetku ve městě vytvořit podmínky pro oboustranně výhodnější vlastnické vztahy
E.2.2Zajistit, aby role města ve správě majetku byla občany a ostatními subjekty chápána v souladu s touto strategií a aby se na ní podíleli
E.3Změny způsobu majetkové správy
E.3.1Do koncepcí transformace zřizovaných organizací promítnout nový pohled na majetek a jeho roztřídění podle této strategie
E.3.2Sjednotit organizační a právní formu hospodaření s městským majetkem
F.ÚSTÍ NAD LABEM -MĚSTO JISTOT A PŘÍLEŽITOSTÍ
F.1Kvalita lidských zdrojů
F.1.1Iniciovat koordinaci soustavného monitorování a vyhodnocování stavu na trhu práce z hlediska potřeb a možností, výsledky monitoringu a vyhodnocení aktivně zveřejňovat a adresně zprostředkovávat zájmovým subjektům
F.1.2Aktivitami města působit ke zkvalitnění lidských zdrojů, zejména v souvislosti s problematikou rozvoje města, s naplňováním jeho strategických priorit a s předpokládanými změnami na trhu práce po integraci ČR do EU
F.1.3Podporovat aktivity, zabývající se zvyšováním zaměstnatelnosti a kvalifikačního potenciálu lidských zdrojů v souladu s požadavky trhu práce. Usnadnit pružné reagování ústeckých zaměstnavatelů na změny, které nastanou s případným vstupem zahraničních inves
F.1.4Navázat a udržovat úzkou spolupráci s UJEP a středními školami ve městě, pomoci vytvářet podmínky pro zvyšování úrovně studia. Vytvořit motivační programy ke zvýšení počtu vysokoškolsky vzdělaných pracovníků v Ústí nad Labem a jejich integraci do sociálně
F.1.5Využít kvality lidských zdrojů pro rozvoj podnikatelských aktivit s vyšší přidanou hodnotou
F.2Spolupráce města a místních firem
F.2.1Nadstandardně transparentním prostředím a přenosem informací o obchodních aktivitách města vytvořit příležitosti podílet se na městských zakázkách pro co největší množství místních podnikatelů
G.ÚSTÍ NAD LABEM-MÍSTO, KDE RÁDI ŽIJEME A KAM SE RÁDI VRACÍME
G.1Posílení společenských a městotvorných funkcí v klíčových lokalitách města
G.1.1Podniknout kroky k bezprostřednímu posílení společenských a ekonomických funkcí městského centra
G.1.2Zpracovat a postupně realizovat celkový program revitalizace městského centra včetně nového vymezení hranic centrální části města, změny územně plánovací regulace, dopravního řešení atd.
G.1.3Zvýraznit a zkultivovat historické dominanty města
G.1.4Sjednotit a zkultivovat podobu městotvorných architektonických detailů, zvýraznit drobné krajinné a památkové prvky a péči o ně
G.1.5Zdůraznit veřejnou zeleň jako městotvotný prvek a její nezastupitelnou funkci pro integraci města do jeho přírodního okolí
G.2Bezpečný a příjemný pobyt a pohyb
G.2.1Posílit preventivní úlohu městské policie při prosazování veřejného pořádku
G.2.2Dosáhnout nezpochybnitelného zlepšení bezpečnostní situace v lokalitách, považovaných za rizikové, aniž by došlo k přesunu bezpečnostních rizik do jiných lokalit
G.2.3Zvýšit dopravní bezpečnost posílením funkčnosti dopravního systému a zlepšením orientace ve městě (s důrazem na bezpečnost chodců a cyklistů)
G.2.4Posílit celkový dojem péče o čistotu, útulnosti a pořádku na veřejných prostranstvích a motivovat veřejnost k spoluúčasti na udržování tohoto dojmu
G.2.5Zajistit komplexní připravenost města na řešení krizových bezpečnostních situací
G.3Atraktivní trávení volného času pro každého
G.3.1Zatraktivnit průběžnou kulturní nabídku ve městě pro všechny vrstvy populace
G.3.2Podpořit vznik a posílení mimořádných kulturních a společenských akcí regionálního a nadregionálního významu pro různé cílové skupiny
G.3.3Maximálně rozvinout možnosti rekreačního sportu pro všechny demografické a společenské vrstvy populace
G.3.4Spojit jméno města se špičkovými, veřejně vnímanými sportovními výkony a výsledky
G.3.5Posílit nabídku zájmových a poznávacích aktivit pro děti a dospělé
G.3.6Podpořit ekonomickou prosperitu volnočasových aktivit jejich marketingovou podporou v rámci městských informačních systémů, zviditelněním vztahu města k provozování volnočasových aktivit atd.
G.4Podmínky pro život handicapovaných občanů
G.4.1Zajistit komplexní přístup a využití všech zákonných možností pro poskytování sociální pomoci a sociálních služeb ve všech metodických oblastech naplňováním Komunitního plánu péče a realizací doplňkových programů
G.4.2Zlepšit podmínky pro život a pohyb ve městě pro osoby s omezenou pohyblivostí a orientací
G.5Bydlení pro každého
G.5.1Vytvořit podmínky pro formulování a uplatňování funkční bytové politiky města a zprůhlednění trhu s byty
G.5.2Preferovat opatření k efektivnímu využití existujícího bytového fondu
G.5.3Podpořit bytovou výstavbu v nedostatkovém sortimentu bytů, který nemůže být krátkodobě doplněn v rámci obnovy existujícího bytového fondu (především malé a středně metrážní byty vyššího standardu s kvalitním příslušenstvím a zázemím)
G.5.4Koncepčně vyřešit postup zajišťování bydlení pro nepřizpůsobivé a sociálně handicapované občany
H.ÚSTÍ NAD LABEM -PROPERUJÍCÍM MĚSTO,KTERÉ FUNGUJE A NEŠKODÍ
H.1Dopravní dispozice – předpoklad rozvoje
H.1.1Využít pozitivních dopadů dálnice D8 a potlačit dopady negativní
H.1.2V horizontu 10 let eliminovat dluh v údržbě silniční sítě
H.1.3Vyřešit otázku splavnění Labe k posílení ekologicky čisté a městskou dopravní infrastrukturu nezatěžující dopravy návazně na vyhodnocení povodňové situace 2002, při řešení pokud možno směřovat k posílení ekologicky čisté a městskou dopravní infrastrukturu
H.1.4Zajistit plynulost pobřežní silniční dopravy a protipovodňovou bezpečnost systémem stálých a mobilních stavebně technických opatření pro standardní záplavové situace (do průtoku 10 leté hodnoty), funkčních do doby celkového vyřešení protipovodňových opat
H.1.5Koncepčně vyřešit otázku výstavby letiště pro lehká osobní letadla
H.2Zlepšování kvality ovzduší ve městě
H.2.1Vytvořit podmínky pro snížení emisí stacionárních zdrojů
H.2.2Snížit emise mobilních zdrojů
H.3Překonání dědictví a harmonický rozvoj města
H.3.1Zajistit plochy a infrastrukturu pro hospodářskou investiční výstavbu a stanovit priority jejich využití
H.4Rozvoj podnikání v turistickém ruchu
H.4.1Posílit kapacitu a sortiment dopravní infrastruktury využitelné pro rozvoj cestovního ruchu
H.4.2Ve spolupráci s okolními obcemi budovat ucelený marketingový systém turistické nabídky
H.4.3Přizpůsobit nabídku volnočasových aktivit a služeb ve městě potřebám regionálního turistického ruchu
TISK
i