☰
Týnec nad Sázavou
Hlavní web města
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Komunitní plány - 10P
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Týnec nad Sázavou
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web města
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Komunitní plány - 10P
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
Týnec nad Sázavou
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Zobrazení:
Struktura
Detailní
Tabulkové
Sloupcové
Schéma
Adaptační strategie přizpůsobení se změnám klimatu města Týnce nad Sázavou (2022)
zobrazit:
oblast
cil
skupinu
aktivitu
1.
Cíle strategie
1.1
Eliminace extrémních hydrologických jevů
1.1.1
Snižování počtu ohrožených objektů povodněmi
1.1.2
Zákaz výstavby v záplavových územích
1.1.3
Eliminace splachu ornice
1.1.4
Podporovat a udržovat stávající a postupně rozšiřovat chybějící části územního systému ekologické stability a krajinné prvky
1.1.5
Podporovat, případně iniciovat revitalizace a renaturace vodních toků
1.1.6
Podporovat a podněcovat realizaci komplexních pozemkových úprav na zemědělské půdě
1.1.7
Zpomalování odtoku a zadržování vody v krajině
1.2
Eliminace negativních vlivů extrémních teplot
1.2.1
Zvyšování podílu zelených ploch v zástavbě
1.2.2
Sdružování technické infrastruktury do ucelených koridorů nebo multikanálů pro datové sítě
1.2.3
Zajištění kvalitní péče o stávající zeleň
1.2.4
Výsadba nových stromů
1.2.5
Podpora zelených střech a zelených fasád
1.2.6
Revitalizace nevyužívaných průmyslových a zemědělských objektů
1.2.7
Využití odrazivých povrchů
1.2.8
Využití světlých odstínů barev pro eliminaci pohlcování tepla
1.2.9
Stínící prvky
1.2.10
Budování vodních prvků
1.2.11
Vypracování koncepčních dokumentů
1.3
Zvýšení efektivity nakládání se srážkovými vodami
1.3.1
Zvyšování podílu propustných ploch oproti nepropustným
1.3.2
Podpora využívání srážkových vod (v budovách a pro zalévání)
1.3.3
Podpora zasakování srážkových vod
1.3.4
Vypracování manuálu pro výstavbu a rekonstrukce staveb a prostranství ve vlastnictví města
1.3.5
Sledování vlivu nové zástavby a ekosystémových prvků na lokální i celoměstský stav
1.3.6
Možnost zpoplatnění odvádění dešťových vod
1.4
Snižování energetické náročnosti města
1.4.1
Zateplování budov
1.4.2
Recyklace a zpětné využití dešťové a šedé vody
1.4.3
Podporovat místně dostupné obnovitelné zdroje energie v budovách
1.4.4
Obnova osvětlení za energeticky efektivní systém
1.4.5
Využití inteligentních systémů řízení budov a vytvoření centrálního sledování spotřeby energií v městských objektech
1.4.6
Podpora projektů pro renovace budov ve vysokém energetickém standardu
1.4.7
Pravidelná obnova vodovodní sítě vedoucí k eliminaci ztrát vody
1.4.8
Pravidelná obnova kanalizační sítě pro eliminaci odtoku balastních vod na ČOV
1.5
Zvyšování připravenosti krizového řízení
1.5.1
Monitoring a včasná výstraha
1.5.2
Analýza a případné zajištění záložních zdrojů elektrické energie
1.5.3
Analyzovat a případně zdokonalit systém zabezpečení vodohospodářských objektů
1.5.4
Kontrola a případná aktualizace krizových dokumentací
1.5.5
Pravidelná cvičení orgánů krizového řízení pro případ vzniku krizových situací nebo mimořádných událostí
1.6
Udržitelná mobilita
1.6.1
Podpora veřejné hromadné a železniční dopravy
1.6.2
Podpora cyklistiky a pěších
1.6.3
Podpora dopravy využívající bezuhlíkové zdroje energie ve veřejné i individuální dopravě
1.7
Podpora osvěty samosprávy a veřejnosti o změně klimatu a zaměření se na environmentální vzdělávání
1.7.1
Vypracování doporučení pro stavebníky pro budoucí výstavbu
1.7.2
Začlenění doporučených opatření do územní dokumentace
1.7.3
Vytvoření metodického manuálu pro stavební úřad
1.7.4
Různé programy enviromentálního vzdělávání
1.7.5
Zapojení veřejnosti do adaptačních opatření na změnu klimatu
1.7.6
Publicita realizovaných projektů
1.7.7
Zpětná vazba občanů na adaptační opatření
1.7.8
Sledování ekologické stopy města
1.7.9
Sledování celkových nákladů na adaptační opatření
TISK
i