Jedná se o rondel (kruhovou křižovatku) silnice I/34 ve směru České Budějovice - Jindřichův Hradec. Jedná se tedy o velmi frekventovanou křižovatku, kterou denně projíždějí stovky osobních či nákladních vozidel a zároveň je užívána velkým množstvím chodců či cyklistů, kteří tuto úrovňovu křižovatku překonávají v potřebě dostat se do potřebné lokality města Třeboň. Je zřejmé, že při střetu motorové a osobní dopravy (vozidel a chodců) v tomto prostoru, zde dochází ke zhušťování provozu a štosování vozidel jak ve směru od Českých Budějovic tak i ve směru od Jindřichova Hradce. Nicméně všechny přechody pro chodce v této křižovatce, ať už ve vztahu k technickému provedení či jejich umístění jsou v souladu se všemi předpisy a ČSN tak, aby byla zachována bezpečnost a plynulost silničního provozu.
Jediným možným řešením, kterým by bylo dosaženo optimálního řešení je oddělení těchto dvou doprav (vozidla a chodci), mimoúrovňovým křížením nadchodem, nebo podchodem. Vzhledem k prostorovému uspořádání dané křižovatky a s ohledem na vlastnické vztahy (vlastníkem silnice I. třídy je stát, respektive ŘSD) není však toto řešení možné.
K tomuto je nutné ještě uvést, že k zajištění větší bezpečnosti a plynulosti silničního provozu pro chodce a cyklisty v dané lokalitě bylo v loňském roce v ul. Táboritská v úseku od kruhového objezdu k ul. Jiráskova doplněno svislé dopravní značení, které jasně vymezuje společnou stezku pro chodce a cyklisty. Dále bylo v této lokalitě doplněno podélné dopravní značení, kterým byl vyhrazen samostatný jízdní pruh pro cyklisty ve směru od místní části Břilice. Jako další věc, která přispěje k vyřešení této problematiky, byla v loňském roce projednána studie dopravního řešení v úseku od kruhového objezdu do centra města.
«