hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast návrhu"
1.1 "Kapitola návrhu"
1.1.1 "Opatření"

Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí - Akční plán 2019-2023

1. Kolejová infrastruktura

1.1 Rekonstrukce kolejové dopravy

1.1.1 Optimalizace trati Praha hl.n. - Praha-Hostivař

1.1.2 Optimalizace trati Praha hl.n. - Praha-Smíchov

1.1.3 Optimalizace trati Praha Vysočany - Lysá nad Labem

1.1.4 Optimalizace trati Praha-Smíchov - Černošice

1.1.5 Rekonstrukce trati Praha-Libeň - Praha-Malešice

1.1.6 Rekonstrukce Vozovny Hloubětín

1.1.7 Rekonstrukce železniční stanice Praha Masarykovo nádraží

1.1.8 Zkapacitnění trati Praha - Kolín

1.2 Rozvoj železniční sítě

1.2.1 Elektrizace dalších železničních tratí

1.2.2 Mimoúrovňový přesmyk Praha-Libeň

1.2.3 Nové spojení 2 (Metro S)

1.2.4 RS - Rychlá spojení

1.2.5 Zastávka Praha-Dolní Počernice Jih

1.2.6 Zastávka Praha-Jahodnice

1.2.7 Zdvoukolejnění trati Praha-Radotín - Praha-Vršovice č. k.

1.2.8 Železniční odstavy

1.2.9 Železniční spojení Praha - Letiště - Kladno

1.2.10 Železniční spojení Praha - Mladá Boleslav - Liberec

1.2.11 Zkapacitnění trati Praha - Kolín novostavbou v nové stopě

1.2.12 Zpřístupnění žst. Praha hlavní nádraží z okolí

1.2.13 Zřízení železniční linky S61

1.2.14 Zřízení železniční linky S61

1.3 Rozvoj sítě tramvají a metra

1.3.1 Hradčanská 2. vestibul (výtahy - bezbariérové zpřístupnění)

1.3.2 Metro D: Nové Dvory - Modřany (studijní ověření)

1.3.3 Metro D: přípravné práce (geologický průzkum)

1.3.4 Metro D: úsek Nám. Míru - centrum (možnost pokračování)

1.3.5 Metro D: úsek Náměstí Míru - Pankrác

1.3.6 Metro D: úsek Pankrác - Depo Písnice

1.3.7 Realizace 2. vestibulu metra Vltavská

1.3.8 Severní tramvajová tangenta - územní stabilizace a příprava

1.3.9 Stabilizace záměrů TT do Středočeského kraje

1.3.10 Tramvajová smyčka Depo Hostivař

1.3.11 Tramvajová smyčka Zahradní Město

1.3.12 Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská

1.3.13 Tramvajová trať Dvorce - Budějovická

1.3.14 Tramvajová trať Dvorecký most

1.3.15 Tramvajová trať Kobylisy - Sídliště Bohnice

1.3.16 Tramvajová trať Muzeum - Hlavní nádraží - Bolzanova

1.3.17 Tramvajová trať Na Veselí - Pankrác

1.3.18 Tramvajová trať Nádraží Podbaba - Suchdol

1.3.19 Tramvajová trať Pankrác - Budějovická

1.3.20 Tramvajová trať Počernická

1.3.21 Tramvajová trať Sídl. Barrandov - Holyně - Slivenec

1.3.22 Tramvajová trať Sídliště Modřany - Libuš

1.3.23 Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby

1.3.24 Tramvajové tratě (výhled) - územní stabilizace

1.3.25 Východní tramvajová tangenta - územní stabilizace a příprava

2. Silniční infrastruktura

2.1 Rekonstrukce silniční infrastruktury

2.1.1 Oprava Barrandovského mostu

2.1.2 Oprava Hlávkova mostu

2.1.3 Oprava Jiráskova mostu

2.1.4 Oprava Libeňského mostu

2.1.5 Oprava Mostu Legií

2.1.6 Oprava Palackého mostu

2.1.7 Optimalizace uzlu Barrandovský most a jeho rozvoj

2.1.8 Snížení energetické náročnosti Zlíchovského tunelu

2.1.9 Studie generální opravy Strahovského tunelu

2.1.10 Vnitřní dluh komunikační sítě - zastavení dalšího růstu

2.2 Nová komunikační propojení

2.2.1 Křížení železniční trati ve Velké Chuchli

2.2.2 Křižovatka Beranka

2.2.3 Napojení křižovatky Beranka - Hornopočernická spojka

2.2.4 Napojení křižovatky Beranka - Klánovická spojka

2.2.5 Obchvat Písnice

2.2.6 Přeložka silnice II/240 a II/101 (aglomerační okruh)

2.2.7 Propojení Průmyslová - Kutnohorská (Hostivařská spojka)

2.2.8 Radlická radiála (projektová příprava)

2.3 Dokončení Pražského okruhu

2.3.1 Dálnice D3 - středočeská část

2.3.2 Hostivařská spojka - propojení SOKP 511 - Přátelství

2.3.3 Pražský okruh (D0), 511 (Běchovice - D1)

2.3.4 Pražský okruh (D0), 518 a 519 (Ruzyně - Březiněves)

2.3.5 Pražský okruh (D0), 520 ( Březiněves - Satalice D10)

2.3.6 Přeložka silnice I/12 Běchovice - Úvaly

2.3.7 Propojení Dopraváků - Spořická (nové napojení Čimic)

2.3.8 Propojení Kutnohorská - SOKP (Hostivařská spojka)

2.4 Dokončení Městského okruhu

2.4.1 Městský okruh-Pelc-Tyrolka - Štěrboholská r. (proj.příp.)

2.4.2 Studie snížení hlukové a imisní zátěže severní části města

2.4.3 Zkapacitnění Jižní spojky Vídeňská - 5. května

2.4.4 Zkapacitnění Štěrboholské radiály MÚK Rybníčky - Průmyslová

2.5 Nová pěší propojení

2.5.1 Akční plán na realizaci stezek podél místních komunikací

3. Organizace a regulace dopravy

3.1 Parkovací zóny

3.1.1 Rozvoj zón placeného stání

3.2 Řízení dopravy

3.2.1 Dojezdové doby na Městském okruhu

3.2.2 Kooperativní systémy v dopravní infrastruktuře

3.2.3 Liniové řízení částí Městského okruhu

3.2.4 Liniové řízení Pražského okruhu

3.2.5 Navádění na volná parkovací místa

3.2.6 Oblastní dopravně závislé řízení a detekce incidentů

3.2.7 Oblastní dopravně závislé řízení na zbývajících ústřednách

3.2.8 Studie a vývoj aktivní detekce vozidel pomocí koop.systémů

3.2.9 Vývoj multiagentního a adaptivního řízení dopravy

3.2.10 Doplnění a údržba detektorů na SSZ

3.2.11 Napojení SSZ na dopravní ústřednu

3.2.12 Odstranění vybraných SSZ

3.2.13 Scénáře řízení dopravy

3.2.14 Systémové vypínání SSZ ve večerních a nočních hodinách

3.2.15 Vlastnictví a správa SSZ

3.2.16 Vývoj dopravně-technologického informačního systému

3.2.17 Zlepšení systému preference autobusů na SSZ

3.3 Preference veřejné dopravy

3.3.1 Detekce jízdy ve vyhrazeném jízdním pruhu

3.3.2 Doplnění preference BUS na SSZ s detekcí

3.3.3 Doplnění preference tramvají na SSZ s detekcí

3.3.4 Fyzické oddělování tramvajových tratí

3.3.5 Koncepce preference VHD ve Středočeském kraji

3.3.6 Koordinace návrhů preference VHD ve Středočeském kraji

3.3.7 Preference BUS na křižovatkách se SSZ

3.3.8 Preference na SSZ v SčK - řadiče a dopravní řešení

3.3.9 Preference na SSZ v SčK - vozidla

3.3.10 Preferenční osy VHD v Praze

3.3.11 Program na realizaci prostorových preferenčních opatření SčK

3.3.12 Program preference VHD HMP- mimo osy

3.3.13 Program zvýšení plynulosti provozu tramvají

3.3.14 Zřizování preference TRAM při obnově a výstavbě SSZ

3.3.15 Legislativa pro preferenci VHD

3.3.16 Procesní nastavení realizace preferenčních opatření v Praze

3.3.17 Správa SSZ včetně jeho vybavení systémem preference

3.3.18 Zásady projektování preference TRAM, BUS na SSZ

3.4 Integrovaný dopravní systém

3.4.1 Systémové vyhodnocení kvality provozu VHD

3.5 Mýtný systém

3.5.1 Pražský mýtný systém, studie

3.5.2 Pražský mýtný systém, realizace

3.6 Zásobování města

3.6.1 Nízkouhlíkové řešení logistiky odpadů na Praze 1

3.6.2 Strategie udržitelné logistiky

3.6.3 Vytvoření pracovní pozice Specialista pro nákladní dopravu

4. Multimodální cestování

4.1 Zlepšení prostředí veřejné dopravy

4.1.1 Definice přestupních bodů v síti PID

4.1.2 Koordinace záměrů při rekonstrukcích přestupních bodů

4.1.3 Program rekonstrukcí přestupních bodů VHD

4.1.4 Program vybavení přestupních bodů VHD v Praze

4.1.5 Systémová údržba dat o bezbariérovosti zastávek VHD

4.1.6 Terminál Smíchov

4.1.7 Terminál Zahradní Město

4.1.8 Vyžadování uplatňování Standardu zastávek PID po ŘSD a SŽDC

4.2 Integrovaný dopravní systém

4.2.1 Aplikace PID lítačka

4.2.2 Automaty na jízdenky (na území Středočeského kraje)

4.2.3 Jednotný systém odbavení cestujících v PID - MOS

4.2.4 Polohy spojů DPP do systémů ROPID

4.2.5 Projekt VYMI (výluky a mimořádnosti) – další vylepšení

4.3 Preference veřejné dopravy

4.3.1 Právní a technické normy pro zastávky VHD

4.3.2 Prověření a zlepšení SSZ na přechodech u zastávek

4.4 Parkoviště P+R a B+R

4.4.1 Provozní koncept P+R v Praze a Středočeském kraji

4.4.2 Rozvoj P+R mimo prioritní oblasti Stč.kraje

4.4.3 Rozvoj P+R při stanicích metra

4.4.4 Rozvoj P+R v prioritní oblasti 1 Stč.kraje

4.4.5 Rozvoj P+R v prioritní oblasti 2 Stč.kraje

4.4.6 Rozvoj P+R v prioritní oblasti 3 Stč.kraje

4.4.7 Výstavba parkovišť typu B+R

4.5 Integrované služby v mobilitě

4.5.1 Automatické sčítání cestujících ve vozidle

4.5.2 Datová platforma a Virtualizace hl. m. Prahy

4.5.3 Intermodální plánovač trasy

4.5.4 Jednotný informační systém hl. m. Prahy s přesahem do PID

4.5.5 Zastávkový informační systém Středočeský kraj

4.6 Sdílená mobilita

4.6.1 Rozvoj systému sdílení automobilů

4.6.2 Zřízení stanicového bikesharingu

4.7 Elektrobusy a individuální elektromobilita

4.7.1 Strategie podpory alternativních pohonů

4.7.2 Vybudovaní nových nabíjecích bodů pro elektromobily

4.8 Inovace v městské správě dopravy

4.8.1 Kompetence při správě zastávek a přestupních bodů PID

5. Doprava a veřejný prostor

5.1 Revitalizace městského prostoru

5.1.1 Klárov - rekonstrukce

5.1.2 Rekonstrukce Dvořákova nábřeží

5.1.3 Rekonstrukce Malostranského náměstí

5.1.4 Rekonstrukce tramvajové trati Badeniho

5.1.5 Rekonstrukce tramvajové trati Jana Želivského

5.1.6 Rekonstrukce ulic Plzeňská a Vrchlického

5.1.7 Rekonstrukce ulic Veletržní a Dukelských hrdinů

5.1.8 Rekonstrukce ulice Klapkova - jižní část

5.1.9 Rekonstrukce ulice Revoluční

5.1.10 Rekonstrukce ulice Seifertova a Táboritská

5.1.11 Rekonstrukce ulice Starostrašnická - V Olšinách

5.1.12 Rekonstrukce ulice Táborská

5.1.13 Rekonstrukce ulice Vinohradská

5.1.14 Rekonstrukce ulice Zenklova

5.1.15 Revitalizace Václavského náměstí / horní část TT

5.1.16 Revitalizace Václavského náměstí / spodní část

5.1.17 RTT Vinohradská

5.1.18 Vítězná - most Legií

5.2 Bezbariérovost infrastruktury

5.2.1 Akční plán na bezbariérové úpravy zastávek BUS

5.2.2 Bezbariérové zpřístupnění stanice Malostranská

5.2.3 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Českomoravská

5.2.4 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Flora

5.2.5 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Invalidovna

5.2.6 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jinonice

5.2.7 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jiřího z Poděbrad

5.2.8 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Kačerov

5.2.9 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Křižíkova

5.2.10 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Pražského povstání

5.2.11 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Radlická

5.2.12 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Staroměstská

5.2.13 Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Želivského

5.2.14 Bezbariérové zpřístupnění stanice Nám. Republiky

5.2.15 Odstranění nadbytečných zábradlí

5.2.16 Odstraňování bariér ve veřejném prostoru

5.2.17 Rekonstrukce vybraných zastávek TRAM na bezbariérové

5.2.18 Revitalizace pražských podchodů

5.3 Bezpečnost dopravy

5.3.1 Bezpečnostní úpravy nehodových míst

5.3.2 Bezpečnostní úpravy železničních přejezdů na území Stčk

5.3.3 Odstranění billboardů od MK s rychlostí 70 km/h a více

5.4 Podpora dopravní cyklistiky

5.4.1 Cyklistická propojení Prahy a Středočeského kraje

5.4.2 Cyklistická propojení Říčan a okolí s Prahou

5.4.3 Cyklostezka z Chýně do Zličína

5.4.4 Cyklostezka z Dolních Břežan do Zbraslavi

5.4.5 Cyklostezka z Proseka do Brandýsa nad Labem

5.4.6 Levobřežní cyklostrasa A1 s návaznostmi v regionu

5.4.7 Naplňování koncepce rozvoje cyklistické dopravy

5.4.8 Pravobřežní cyklotrasa A2 s návaznostmi v regionu

5.4.9 Strategie rozvoje bezmotorové dopravy

5.4.10 Strategie zpřístupnění stanic metra cestujícím s kolem

5.4.11 Zajištění bezpečného odkládání kol mimo veřejný prostor

5.4.12 Západovýchodní cyklomagistrála (Smíchov - Vinohrady)

5.5 Nová pěší propojení

5.5.1 Lávka Holešovice - Karlín

5.5.2 Lávka na Vysočanské náměstí

5.5.3 Lávky Kačerov - Roztyly

5.5.4 Propojení Černý Most - Kyje Na Hutích

5.5.5 Propojení komerční zóny Zličín s metrem

5.5.6 Propojení Nemocnice Motol s Vypichem

5.5.7 Sdílený prostor - legislativní opatření

5.6 Zklidňování dopravy

5.6.1 Informační základna o pěší dopravě

5.6.2 Omezení zbytné dopravy na Malé Straně a Starém Městě (TRAM)

5.6.3 Plnění akčního plánu snižování hluku aglomerace Praha (ŘSD)

5.6.4 Plnění akčního plánu snižování hluku aglomerace Praha (TSK)

5.6.5 Program zřizování pěších zón v centru města

5.6.6 Program zřizování zón 30

5.6.7 Strategie BESIP pro hl. m. Prahu

6. Provoz veřejné dopravy

6.1 Integrovaný dopravní systém

6.1.1 Zjednodušení a valorizace tarifu společného IDS

6.2 Posílení veřejné dopravy

6.2.1 Kapacitní železniční vozidla

6.2.2 Nasazení velkokapacitních autobusů v příměstské dopravě

6.2.3 Průjezdný model železničních linek

6.2.4 Výběrová řízení na autobusové dopravce

6.2.5 Zajištění dostatečného počtu řidičů pro PID

6.3 Elektrobusy a individuální elektromobilita

6.3.1 Čtyřpólové dobíjení elektrobusů (standard OppCharge)

6.3.2 Elektrifikace BUS linky 140 (II. etapa)

6.3.3 Koncepce využití alt. paliv autobusových linek v Praze

6.3.4 Pořízení 14 ks standardních elektrobusů (12 m)

6.4 Posílení veřejné dopravy

6.4.1 8. nástupiště žst. Praha Hlavní nádraží

6.4.2 Posílení návazných autobusových linek na železnici

6.4.3 Posílení železničních linek mimo špičku

7. Procesy v mobilitě

7.1 Integrovaný dopravní systém

7.1.1 Jednotný organizátor IDS Prahy a Středočeského kraje

7.1.2 Plná integrace VHD Středočeského kraje

7.2 Integrované služby v mobilitě

7.2.1 Jednotný vzhled vozidel PID

7.3 Elektrobusy a individuální elektromobilita

7.3.1 Elektromobily jako služební vozidla pro přísp. organizace

7.4 Kampaně na podporu udržitelné mobility

7.4.1 Finanční podpora programů pro ZŠ

7.4.2 Kampaň Čistou stopou Prahou

7.4.3 Kampaň Správné chování ve veřejné dopravě

7.4.4 Kampaně na podporu využívání PID

7.4.5 Program zaměřený na vzdělávání studentů SŠ a VŠ

7.5 Inovace v městské správě dopravy

7.5.1 Fond mobility - prověření

7.5.2 Kompetence organizátora IDS v investicích

7.5.3 Plány mobility pro velké zaměstnavatele a školy

7.5.4 Rozvoj páteřní dopravní sítě po roce 2030

7.5.5 Soustředění kompetencí v marketingu PID pod organizátora IDS

7.5.6 Studie městské správy dopravy

7.5.7 Zavádění BIM pro dopravní infrastrukturu

TISK
i