hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Prioritní osa"
1.1.1 "Indikátor naplnění"

Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí (2019)

Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí (2019)
1.Snížení prostorové náročnosti dopravy
Preferování veřejné dopravy a rozvoj kolejové dopravy (A)
• Podpora chůze a dopravní cyklistiky (E)
• Optimalizace zásobování města (F)
• Zlepšení kvality veřejných prostranství (H)
• Snížení prostorových nároků dopravy (J)
1.1Podíl veřejné, pěší a cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce se zvýší ze 70 % na 73 %.
1.2Stupeň automobilizace se zvýší z 655 na 714 osobních vozidel na 1000 obyvatel (BAU 2030 = 772 os. voz. / 1000 obyvatel).
1.3Kapacita systému P+R v Praze a okolním regionu se zvýší ze 4167 vozidel na 20434 vozidel.
1.4Podíl kolejové veřejné dopravy (metro, tramvaje, železnice) na počtu přepravených cestujících integrovanou veřejnou dopravou na území Prahy se zvýší ze 67,29 % na 72 %.
1.5Celkový počet parkovacích míst v uličním prostoru PPR se sníží z 15 927 na 14334.
1.6Průměrná obsazenost osobních vozidel zůstane zachována na hodnotě 1,3 osoby na vozidlo.
1.7Počet automobilů projíždějících přes centrální kordon se sníží z 530 na 464 tis. denně.
1.8Celková délka chráněných značených a doporučovaných cyklotras se zvýší ze 173 km na 260 km.
1.9Celková délka cykloobousměrek se zvýší ze 23 km na 55 km.
1.10Počet vozidel v rámci carsharingu se navýší.
2.Snížení uhlíkové stopy
Preferování veřejné dopravy a rozvoj kolejové dopravy (A)
• Podpora chůze a dopravní cyklistiky (E)
• Optimalizace zásobování města (F)
• Snížení znečištění ovzduší, hlukové zátěže a uhlíkové stopy (I)
• Udržitelný územní rozvoj Pražské metropolitní oblasti (N)
2.1Podíl veřejné, pěší a cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce se zvýší ze 70 % na 73 %.
2.2Emise VOC z automobilové dopravy se budou snižovat.
2.3Měrné emise skleníkových plynů (CO2 ekv.) z dopravy se budou snižovat.
2.4Počet registrovaných vozidel s elektromotorem (čistě elektromobily) se zvýší z 1 060 na 56 000.
2.5Počet autobusů s elektromotorem v provozu veřejné dopravy se zvýší ze 2 na 30.
2.6Počet automobilů projíždějících přes centrální kordon se sníží z 530 na 464 tis.
3.Zvýšení výkonnosti a spolehlivosti
Provázanost veřejné dopravy s ostatními druhy dopravy (B)
• Snížení citlivosti a zmírnění kapacitních problémů v dopravní síti (C)
• Nová propojení pro různé druhy dopravy (D)
• Optimalizace zásobování města (F)
• Snížení dopravní nehodovosti (K)
3.1Průměrná cestovní rychlost tramvají se zvýší z 18,6 km/h na 19 km/h.
3.2Průměrná cestovní rychlost autobusů PID se zvýší z 25,2 km/h na 26 km/h.
3.3Průměrné zpoždění autobusů PID na vjezdu ze Středočeského kraje do HMP se sníží.
3.4Přesnost provozu vlaků PID se zvýší z 94 % na 96 %.
3.5Délka komunikací s pravidelným výskytem stupně dopravy 4+ bude 85 km nebo nižší.
3.6Počet přepravených cestujících integrovanou veřejnou dopravou na území města Prahy se zvýší z 1,26 mil. na 1.35 mil. denně.
3.7Počet SSZ připojených do hlavní dopravní ústředny se zvýší z 69 % na 100 %.
3.8Podíl realizované části Pražského okruhu se zvýší z 50 % na 100 %.
4.Zvýšení bezpečnosti
Snížení citlivosti a zmírnění kapacitních problémů v dopravní síti (C)
• Nová propojení pro různé druhy dopravy (D)
• Snížení dopravní nehodovosti (K)
• Zlepšení kvality veřejných prostranství (H)
4.1Počet zraněných a usmrcených chodců a cyklistů se sníží ze 732 na 650 ročně.
4.2Počet lehce zraněných při dopravních nehodách se sníží z 1951 na 1750 ročně.
4.3Počet usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách dle evidence Policie ČR se sníží ze 173 na 110 ročně.
4.4Celkový počet dopravních nehod evidovaných Policií ČR v Praze zůstane přibližně na hodnotě 23 000.
4.5Počet dopravních nehod tramvají s motorovými vozidly se sníží z 1312 na 1200.
5.Zvýšení finanční udržitelnosti
Provázanost veřejné dopravy s ostatními druhy dopravy (B)
• Finanční udržitelnost dopravního systému (L)
• Procesní podpora udržitelné mobility a efektivní správy města (M)
• Udržitelný územní rozvoj Pražské metropolitní oblasti (N)
• Ekonomický rozvoj města (O)
5.1Podíl příjmů z dopravy na celkovém městském rozpočtu se zvýší ze 4,6 % na 6,6 %.
5.2Podíl úhrady ztráty z provozu veřejné dopravy na území HMP k jejím celkovým nákladům se sníží z 80 % na 75 %.
5.3Počet obyvatel s trvalým bydlištěm v Praze se zvýší z 1,280 mil. na 1,357 mil.
5.4Podíl mostů se stavebním stavem "3-dobrý" a lepší se sníží pouze mírně ze 39 % na 35 % z celkového počtu mostů.
6.Zlepšení lidského zdraví
Preferování veřejné dopravy a rozvoj kolejové dopravy (A)
• Podpora chůze a dopravní cyklistiky (E)
• Zlepšení přístupnosti dopravy, dopravní infrastruktury a veřejných prostranství pro různé skupiny obyvatel (G)
• Zlepšení kvality veřejných prostranství (H)
• Snížení znečištění ovzduší, hlukové zátěže a uhlíkové stopy (I)
• Snížení dopravní nehodovosti (K)
6.1Plocha území s překročenými imisními limity (v %) pro roční imisní limity pro PM10 a PM2,5 se sníží na 0 %.
6.2Plocha území s překročeným imisním limitem (v %) pro benzo(a)pyren se sníží z 54 % (hodnota 2016) na 0 %.
6.3Plocha území s překročeným imisním limitem (v %) pro oxid dusičitý se sníží na 0 %.
6.4Emise NOx z automobilové dopravy se sníží.
6.5Počet obyvatel trvale bydlících na území s překročenými imisními limity se sníží na 0.
6.6Počet obyvatel trvale bydlících v oblastech, kde noční hluk přesahuje úroveň 50 dB se sníží.
6.7Počet usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách dle evidence Policie ČR se sníží ze 173 na 110 ročně.
7.Zlepšení dostupnosti dopravy
Zlepšení přístupnosti dopravy, dopravní infrastruktury a veřejných prostranství pro různé skupiny obyvatel (G)
• Zlepšení kvality veřejných prostranství (H)
• Provázanost veřejné dopravy s ostatními druhy dopravy (B)
• Podpora chůze a dopravní cyklistiky (E)
• Nová propojení pro různé druhy dopravy (D)
7.1Podíl spojů realizovaných v pracovní den nízkopodlažními tramvajemi se zvýší ze 52 % na 90 %.
7.2Podíl spojů realizovaných v pracovní den nízkopodlažními autobusy PID v Praze se zvýší z 88 % na 95 %.
7.3Podíl spojů realizovaných v pracovní den nízkopodlažními autobusy PID mimo Prahu v PMO se zvýší z 2 % na 80 %.
7.4Podíl bezbariérových stanic metra ze 72 % na 95 % všech stanic.
7.5Podíl bezbariérových stanic a zastávek vlaků PID se zvýší ze 45 % na 100 %.
7.6Počet obyvatel s trvalým pobytem v dostupnosti do 30 minut centra Prahy prostředky PID (s pěší docházkou ke stanici či zastávce a čekáním na spoj) se zvýší z 939 tis. na 1029 tis.
TISK
i