hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Plán regionální péče o duševní zdraví v hl. m. Praze 2024-2027

1. Zlepšení řízení --- Existuje koordinovaný a efektivní systém péče o duševní zdraví, včetně vyhodnocování, který je založen na spolupráci napříč resorty, mezi veřejnou správou, poskytovateli služeb i občanskými aktivitami

1.1 Koordinace --- Existuje koordinovaný systém péče o duševní zdraví. Služby v systému jsou koordinovány, efektivně komunikují a spolupracují při zajištění kontinuity a kvality péče prioritně přímo v komunitě.

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.h participace občanů na veřejné správě
1.1.1 Je nastaven systém koordinace duševního zdraví v hl. městě Praze
1.1.2 Je nastaven systém koordinace a spolupráce služeb/posílení koordinace a spolupráce mezi službami různých resortů
1.1.3 Informovanost – Je nastaven systém aktualizace informací o dostupných službách a péči
1.1.4 Osoby se zkušeností s duševním onemocněním a rodinní příslušníci jsou zapojeni do rozhodovacích procesů týkajících se oblasti péče o duševní zdraví

1.2 Efektivita systému --- Je nastaven efektivní systém péče o duševní zdraví v hl. městě Praze.

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
1.2.1 Průběžné vyhodnocování efektivity systému
1.2.2 Koordinace způsobu financování

1.3 Podpora zavádění inovativních metod --- Existuje systém podpory zavádění inovativních metod do praxe.

Deskriptory:
IV.e transfer znalostí a technologií
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
1.3.1 Program inovací a pilotních projektů

2. Rovnost v přístupu k duševnímu zdraví --- Zajištění toho, aby měli všichni občané hl. m. Prahy rovné podmínky v přístupu k duševnímu zdraví v průběhu celého svého života

2.1 Srovnání příležitostí --- Zajištění toho, aby měli všichni občané hl. m. Prahy rovné podmínky v přístupu k duševnímu zdraví v průběhu celého svého života.

Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
2.1.1 Prevence chudoby lidí s duševním onemocněním podporou pracovních příležitostí

2.2 Prevence a včasná intervence --- Existuje funkční systém primární prevence a včasné intervence v oblasti duševního zdraví.

Deskriptory:
IX.c sociální prevence
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.2.1 Prevence a včasná intervence
2.2.2 Podpora dětského duševního zdraví ve vzdělávacím systému včetně posílení poradenství pro žáky, rodiče i pedagogy

2.3 Destigmatizace

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.3.1 Destigmatizace, osvěta a medializace

3. Kvalita a lidská práva --- Zajištění toho, aby lidská práva osob s obtížemi v oblasti duševního zdraví byla plně respektována, chráněna a podporována

3.1 Nastavení systému kvality --- Je nastaven systém kontroly kvality služeb.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
3.1.1 Posílení odborných kompetencí a dovedností v oblasti duševního zdraví
3.1.2 Podpora zvyšování kvality služeb

3.2 Lidská práva

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
3.2.1 Podpora naplňování Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením
3.2.2 Nastavení mechanismů pro hájení práv a zájmů klientů během hospitalizace nebo při omezení svéprávnosti

4. Dostupnost služeb

4.1 Rozvinout multidisciplinární týmy jako stěžejní služby zajišťující potřebnou péči v komunitě

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
4.1.1 Podpora vzniku multidisciplinárních týmů

4.2 Podpora deinstitucionalizace

Deskriptory:
IX.b sociální péče
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVI.a bytový fond
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
4.2.1 Rozvoj krizové a akutní péče a komplexního systému krizové pomoci
4.2.2 Podpora služeb bydlení, vč. komunitních pobytových služeb
4.2.3 Rozvoj sociálních a zdravotních služeb v komunitě
4.2.4 Spolupráce při transformaci Psychiatrické nemocnice Bohnice

4.3 Další rozvoj služeb komunity

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.h participace občanů na veřejné správě
4.3.1 Posílení služeb komunity (např. dobrovolnictví, volnočasové aktivity, skauti, sport atd.) i služeb dlouhodobé podpory

4.4 Podpořit rozvoj neformální a sdílené péče

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
4.4.1 Podpora peer pomoci
4.4.2 Podpora neformálních pečujících
TISK
i