hlavní město PRAHA
Znak hlavní město PRAHA

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický pilíř"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Celoměstská koncepce rozvoje informačních systémů pro potřeby hl. m. Prahy a městských částí do 2025

1. eGovernment

1.1 Elektronizace veřejné správy založená na pilířích digitální samoobsluhy občana, vnitřní digitalizaci úřadů, otevřených datech veřejné správy a identitních a autentizačních/autorizačních systémech.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

2. Sjednocená architektura

2.1 Provozní stabilita informačních systémů tj. centralizace dílčích IT řešení, řízení a prosazování dodržování pravidel celkové architektury.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT

3. Vlastní kompetence v řízení vývoje a provozu ICT

3.1 Získání i udržení odborníků a potlačování tzv. vendor lock-in jevu motivací vlastních pracovníků řídících ICT, rozvojem jejich znalostí a nastaveným systémem vzdělávání.

Deskriptory:
V.e interoperabilita

4. Standardizace ICT služeb

4.1 Provázané, kvalitní, efektivní a měřitelné ICT služby, projektové řízení rozvoje a provozu ICT, řízení smluvního zajištění ICT služeb, řízení kvality, prosazování dodržování parametrů ICT služeb (SLA).

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

5. Sdílené ICT služby, sdílená infrastruktura

5.1 Katalogizace aktuálně provozovaných IT služeb a jejich společné pořizování a provoz, ICT služby provozované ve společných datových centrech se zajištěním bezpečné datové komunikační infrastruktury, využití dostupných kapacit informačních technologií, sjednocení a optimalizace počtu datových center, sjednocení síťového prostředí a dalších systémových služeb.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.e interoperabilita

6. Využití služeb provozovaných státem

6.1 Katalogizace sdílitelných certifikovaných služeb, využití řešení státu formou služeb pro veřejnou správu a veřejnost za stanovených finančních podmínek.

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

7. Informační a komunikační bezpečnost

7.1 Přesná, přístupná a spolehlivá data. ICT maximálně zabezpečeno proti ztrátě důvěrnosti, integrity, dostupnosti a nepopíratelnosti použitím technických, systémových, procesních, personálních a administrativních opatření.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.e interoperabilita

8. Green IT ve veřejné správě

8.1 ICT technologie či služby budou šetrné k životnímu prostředí po celou dobu svého životního cyklu.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XII.a ochrana ovzduší a klimatu

9. Zajištění souladu s legislativním rámcem

9.1 Zajištění souladu ICT systémů a řešení implementovaných v HMP s legislativními rámci eIDAS, GDPR a kyberbezpečnosti.

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XX.g ochrana obyvatelstva (civilní nouzové plánování, krizové řízení, IZS, hasiči)
XX.h lidská práva
TISK
i