Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka › hlavní město PRAHA › Kraj v číslech
hlavní město PRAHA
Kraj v číslech
Počet nehod na pozemních komunikacích na 1000 obyvatel
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Silniční bezpečnost není novodobým tématem - i koňský povoz se řídil určitými pravidly provozu. Nehodovost na silnicích zásadně ovlivňuje kvalitu života společnost. Stává se tak celospolečenským problémem se sociálními/zdravotními, osobními, ekonomickými ad. dopady. A počet nehod roste s přibývajícím provozem.
Nepřímá úměra mezi rychle rostoucím počtem nehod a klesajícími nebo stagnajícím počtem obětí ukazuje, že na silnicích je v provozu stále více aut a zároveň jsou tato vozidla stále bezpečnější. Často dokážou následky nehody zmírnit a v některých případech i zachránit život.
Informace o tomto jevu jsou nezbytné pro orgány veřejné správy. Na základě analýzy prostorových a popisných dat mohou zainteresované subjekty přijímat adekvátní opatření ke zvýšení bezpečnosti v provozu na pozemních komunikacích. Například starostové obcí mohou jednoduchým způsobem zjistit, kde, za jakých okolností a s jakými následky dochází v katastrálním území jejich obce nejčastěji k nehodám. Na základě toho pak mohou společně s policií a dalšími zainteresovanými subjekty hledat optimální řešení existujícího problému. Cílem je snížit počet nehod na minimum.
Více např. www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/statistiky/statistiky-cr
Silniční bezpečnost není novodobým tématem - i koňský povoz se řídil určitými pravidly provozu. Nehodovost na silnicích zásadně ovlivňuje kvalitu života společnost. Stává se tak celospolečenským problémem se sociálními/zdravotními, osobními, ekonomickými ad. dopady. A počet nehod roste s přibývajícím provozem.
Nepřímá úměra mezi rychle rostoucím počtem nehod a klesajícími nebo stagnajícím počtem obětí ukazuje, že na silnicích je v provozu stále více aut a zároveň jsou tato vozidla stále bezpečnější. Často dokážou následky nehody zmírnit a v některých případech i zachránit život.
Informace o tomto jevu jsou nezbytné pro orgány veřejné správy. Na základě analýzy prostorových a popisných dat mohou zainteresované subjekty přijímat adekvátní opatření ke zvýšení bezpečnosti v provozu na pozemních komunikacích. Například starostové obcí mohou jednoduchým způsobem zjistit, kde, za jakých okolností a s jakými následky dochází v katastrálním území jejich obce nejčastěji k nehodám. Na základě toho pak mohou společně s policií a dalšími zainteresovanými subjekty hledat optimální řešení existujícího problému. Cílem je snížit počet nehod na minimum.
Více např. www.bezpecnecesty.cz/cz/bezpecna-jizda-v-aute/statistiky/statistiky-cr
Počet nehod na pozemních komunikacích na 1000 obyvatel - kraje - Porovnání v jednotlivých letech (2017)
V mapě jsou využity statistické míry polohy – kvartily. Ty rozdělují hodnoty souboru (všech obcí či krajů) na čtyři části: |
|
■ | 1. pásmo - 25 % nejlepších hodnot (první čtvrtina obcí/krajů) |
■ | 2. pásmo - 25 % vyšších středních hodnot (druhá nejvyšší čtvrtina) |
■ | 3. pásmo - 25 % nižších středních hodnot (druhá nejnižší čtvrtina) |
■ | 4. pásmo - 25 % nejvyšších hodnot (poslední čtvrtina obcí/krajů) |
Vytvořeno v systému DATAPLÁN NSZM