Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
Praha 18
Komunitní plán zdraví a kvality života Praha 18 (2015-2016)
A. Ekonomika, výstavba a strategický rozvoj
A.1 Stop zahušťování výstavby P
A.1.1 Všechny stavební záměry musí být posuzovány v souladu s územním plánem hl. m. Prahy a příslušnými právními předpisy
- Náměty / Záměry:
- Ze strany stavebního úřadu nelze omezovat práva vlastníků pozemků, pokud je jejich záměr v souladu s územním plánem hl. m. Prahy a příslušnými právními předpisy. Výstavba v území je dána výhradně územním plánem, který vydává a schvaluje hl. m. Praha
A.2 Dokončit rekonstrukci domu Rýmařovská 475 z evropských fondů P
A.2.1 Budou sledovány otevřené dotační programy pro podporu rozvoje a kvality bydlení
- Náměty / Záměry:
- Dům Rýmařovská 475 není v současné době v rekonstrukci a není v horším či lepším stavu než ostatní bytové domy ve vlastnictví MČ Praha 18. Z důvodu, že není v silách MČ Praha 18 splnit zadané požadavky, se do aktuálně otevřených dotačních programů pro podporu rozvoje a kvality bydlení MČ nemůže přihlásit.
A.2.2 Bude pokračovat údržba domu Rýmařovská 475
- Náměty / Záměry:
- Mimo běžnou údržbu přistoupila MČ na základě žádostí nájemců k instalaci hrotů proti ptactvu na západní straně domu a byla zajištěna výmalba přízemí domu. V roce 2016 plánujeme instalaci hrotů na všech balkonech východní fasády domu a výmalbu společných prostor ve všech podlažích. Projekčně je připravována rekonstrukce kanalizačních stoupaček a střešního pláště s předpokládaným zahájením realizací v následujících dvou letech.
B. Úřad a občan, služby
B.1 Dávat větší důraz na podněty a připomínky občanů MČ P
B.1.1 Zřízení sekce otázek a odpovědí na webových stránkách MČ Praha 18
- Náměty / Záměry:
- Na webových stránkách MČ Praha 18 jsou stanovená pravidla Otázek a odpovědí následovně:
Vaše dotazy budou zveřejněny po zodpovězení příslušným zástupcem samosprávy či zaměstnancem Úřadu MČ Praha 18. Dovolujeme si vás upozornit, že zodpovězeny budou pouze jasně formulované dotazy vztahující se k jednotlivým tématům. Příspěvky urážlivé, vulgární, rasistické, obsahující komerční sdělení, porušující platné právní normy ČR či obecné etické normy zodpovídány nebudou. Pokud je váš dotaz obsáhlejší, komplikovanější či zahrnuje širší problematiku, doporučujeme vám obracet se přímo na jednotlivé zástupce samosprávy prostřednictvím e-mailu, případně si můžete telefonicky sjednat schůzku.
Z rekapitulace došlých dotazů za rok 2015 vyplývá:
Celkem došlo 794 příspěvků do sekce Otázky a odpovědi.
Z tohoto počtu nebylo reagováno na 148 příspěvků, z nichž 86 obsahovalo vulgarizmy nebo útoky na zastupitele nebo úředníky nebo nebyly dotazy nebo podněty v pravém slova smyslu. Na 62 dotazů již bylo odpovězeno dříve.
Některé dotazy vyžadují prověřování na Magistrátu nebo na ministerstvech a odpověď se může pozdržet i o několik týdnů. Netrpěliví tazatelé mezitím pošlou i 3 urgence. Na některé dotazy, které se týkají úřadu nelze odpovědět vzhledem k tomu, že dotaz směřuje např. k neukončenému stavebnímu nebo územnímu řízení a tazatel není účastníkem. Nicméně až na výše uvedených 86 dotazů obsahujících vulgarizmy nebo útoky na zastupitele nebo úředníky se MČ Praha 18 názory veřejnosti zabývá a žádný dotaz v rámci pravidel není ignorován.
C. Školství, sport, kultura a volný čas
C.1 Zřízení další základní školy P
- Náměty / Záměry:
- V návaznosti na demografickou studii byla vypracována první, základní část projektu – vizualizace na rozšíření ZŠ a MŠ Tupolevova. Přístavbou jednoho křídla k této škole by MČ Praha 18 získala až o 330 míst v základních školách více. MČ je připravena požádat o dotaci z EF na realizaci tohoto projektu, bude-li takováto výzva vypsána. Dle předběžných informací z MHMP se vypsání výzvy připravuje na duben až květen 2016.
D. Bezpečnost, životní prostředí a doprava
E. Zdravotnictví, sociální oblast a zdravý životní styl
E.1 Zřízení gerontologického centra či stacionáře pro seniory P
E.1.1 Realizace finanční rozvahy ke zřízení těchto služeb
- Náměty / Záměry:
- Gerontologické centrum je v podstatě domov pro seniory s daleko více rozšířenými službami jak zdravotního, tak sociálního charakteru. To znamená, že pokud je finančně náročnou záležitostí běžný domov pro seniory, pro MČ jako je naše, je gerontologické centrum naprosto neufinancovatelné. A to nejen výstavba (zde je možnost sehnat spoluúčast), ale i běžné výdaje, se kterými se bude MČ potýkat sama. V minulosti bylo pro MČ velmi náročné provozovat samostatně i Dům s pečovatelskou službou.
Pokud se týká stacionáře pro seniory, je běžnou praxí, že rodiny za seniory musí hradit veškeré náklady spojené s touto službou. Po zřízení takové služby se pak stává, že se v krátké době ruší, protože je pro rodiny finančně velmi náročná.
V případě, že by městská část našla spoluinvestora pro výstavbu jednoho nebo druhého zařízení, bude nadále nucena veškeré náklady na provoz nést sama. Vzhledem k velikosti naší městské části není možné ji do budoucna zatížit nepřiměřeným břemenem běžných nákladů, které lze ufinancovat pouze u městské části o počtu 40 tis. obyvatel a více.