I.1 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen službami, akcemi a nástroji asociace
I.1.1 Konzultačně i realizačně podporovat členy ve strategickém řízení a zapojování veřejnosti
I.1.1.1 Metodická podpora a facilitace pro veřejná fóra členů k udržitelnému rozvoji /FZM "10P"/ (základní služba)
I.1.1.2 Metodicky podporovat členské municipality v aktivním zapojování veřejnosti do postupu k UR, zdraví a kvalitě života /školní a mladá fóra, pocitové mapy, ad./
I.1.2 Poskytovat metodickou, konzultační a vzdělávací činnost pro členy (v místě i distančně)
I.1.2.1 Metodická a konzultační podpora pro členy k nastavení místního systému strategických a komunitních procesů pro postup k udržitelnému rozvoji, zejména za využití ZM a MA21 (základní služba)
I.1.2.2 Konzultační podpora pro členy k celkovému strategickému řízení municipalit i koncepčnímu řešení dílčích témat udržitelného rozvoje a podpory zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.3 Pravidelné webináře pro členy k možnosti konzultací s NSZM i vzájemné diskusi (základní služba)
I.1.3 Rozvíjet online eMetodiku NSZM – návody pro ZM ke kvalitnímu postupu
I.1.4 Realizovat vzdělávání pracovníků úřadů a volených zástupců obcí, krajů (v místě)
I.1.4.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.1.5 Podporovat inovace a ukázkové postupy členů, nabízet pilotní řešení s odbornými partnery
I.1.6 Podporovat přípravu a vyhodnocování Zdravotních plánů měst / Zdravotních politik krajů
I.1.6.1 Manuál pro Zdravotní plány; portály s celostátním přehledem "ZdravotniPlan.cz" a evidenční portál posouzení HIA "HealthImpact.cz" - ve spolupráci s PS MZd (základní služba)
I.1.6.2 Zdravotních plány a politiky - podpora členů v přípravě a vyhodnocování těchto koncepcí, vč. využívání info systému DATAPLÁN NSZM pro tyto účely (základní služba)
I.1.7 Rozvíjet DATAPLÁN NSZM – portál online nástrojů a dat pro Zdravá města, obce, regiony
I.1.7.1 DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2 DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.8 Rozvíjet expertní datovou a benchmarkovou podporu pro členy v tématech rozvoje
I.1.8.1 Sledování a benchmarking municipalit v DATAPLÁNU podle témat udržitelného rozvoje a indikátorů v Metodice
I.1.8.2 Příprava a naplnění sady headlinových indikátorů UR pro kraje a města /ORP III. stupně/ (projektová služba)
I.1.9 Podporovat členy ve využití postupu ZM pro jejich úspěšnost v metodách kvality a soutěžích
I.1.9.1 Podpora pro členy v propojení metody MA21 s dalšími metodami kvality a procesním řízením (projektová služba)
II. MARKETING A PROPAGACE NSZM
II.1 Propagace NSZM zajišťuje dobrou image asociace vůči důležitým cílovým skupinám
II.1.1 Aktivně propagovat NSZM a její členy na webu, sociálních sítích a v médiích
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
II.1.2 Shromažďovat a propagovat dobrou praxi a inspirace
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.2 Pravidelný "Inspiromat NSZM" se sadou střípků, videí a pozvánkami na celostátní akce asociace (základní služba)
II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
II.1.2.4 Facebook NSZM a další aktivity k propagaci asociace a členů na sociálních sítích (základní služba)
II.1.3 Prezentovat asociaci a její členy na významných externích krajských, celostátních i mezinárodních akcích
II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
II.1.3.2 Prezentace NSZM na významných národních akcích
II.1.4 Vytvořit systém „referenčních míst“ v ČR a „ambasadorů“ (místních politiků) k inspirujícím praxím
II.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů NSZM
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji
II.2 Celostátní akce NSZM jsou využívány členy i dalšími subjekty jako významná příležitost ke spolupráci a sdílení know-how
II.2.1 Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.5 Pravidelná celostátní Konference NSZM ČR (1x ročně)
II.2.2 Pravidelně zvát na celostátní akce ministerstva a jiné významné partnery
III. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY NSZM
III.1 Na národní úrovni je NSZM oficiálním partnerem vlády, ministerstev a odborných institucí
III.1.1 Spolupracovat s ministerstvy, univerzitami a dalšími partnery v tématech kvality života, zdraví a UR
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.3 MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci
III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
III.1.1.5 MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky
III.2 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje pozici vůči důležitým institucím, spolupracuje s partnery na mezinárodních projektech
III.2.1 Spolupracovat s WHO-EURO v aktuální fázi programu ZM WHO a s národními sítěmi Zdravých měst v Evropě
III.2.1.1 Příprava na re-akreditaci NSZM ČR vůči WHO /pro další fázi Projektu ZM WHO v Evropě od roku 2018/
III.2.1.2 Zpracování pravidelné evaluace pro WHO o realizaci Projektu ZM v ČR
III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
III.2.1.5 Spolupráce s mezinárodní sítí Zdravých regionů / WHO Regions for Health /
III.2.2 Spolupracovat s dalšími mezinárodními partnery (zejm. asociace ICLEI a Energy Cities)
III.2.2.1 ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2 Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
IV. INTERNÍ STAV NSZM
IV.1 Vlastní a externí zdroje NSZM umožňují dostatečné financování aktivit asociace
IV.1.1 Dofinancovat provozní náklady NSZM z externích zdrojů, příp. získávat projektové bonusy pro členy
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů
IV.1.2 Získávat roční členské příspěvky pro financování asociace dle usnesení VH NSZM
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.2 Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace
IV.2.1 Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s právními předpisy
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.2.2 Zajistit efektivní strategické a operativní řízení NSZM, vč. personálního a technického zázemí
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování