NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Web provozuje NSZM ČR
Publicita OPZ-25 aktivity, projekt
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2008

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM

I.1 Zvyšuje se počet středně pokročilých členů NSZM (kategorie "C" Ligy NSZM)

I.2 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách.

I.3 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a informačními nástroji asociace

I.4 Systém komunikace NSZM přináší potřebné informace pro členy

I.4.1 Pořádat interní akce NSZM pro důležité cílové skupiny
I.4.1.1 Metodické semináře politiků PZM a MA21 s odborníky (základní služba)
I.4.1.2 Konzultační setkání pro koordinátory a politiky PZM a MA21 (základní služba)
I.4.1.3 Jednání Rady NSZM ČR (4x ročně)
I.4.1.4 Jednání Valné hromady NSZM (2xročně)
I.4.2 Zajistit interní část Informačního systému NSZM
I.4.2.1 Interní e-konference NSZM pro koordinátory a politiky PZM a MA21 (základní služba)
I.4.2.2 Zabezpečená část webu iNSZM s informacemi pouze pro členy a Radu NSZM (základní služba)

II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM

II.1 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.

II.1.1 Aktivně spolupracovat s WHO, sítěmi Zdravých měst, jednotlivými ZM - sdílení dobré praxe
III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./

II.2 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí.

II.2.1 Posílit pozici členů propojováním jejich cílů s cíli krajskými a celostátními
II.2.1.1 DATAPLÁN NSZM – programování, správa a plnění s ohledem na propojení strategické dokumentace na místní-regionální-národní úrovni
II.2.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví
III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava
II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika
II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje
II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)
II.2.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
II.2.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)
II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy
II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)
II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni
III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)

III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM

III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni

III.1.1 Provozovat veřejný Informační systém NSZM
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
III.1.2 Aktivně medializovat a propagovat NSZM
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
III.1.3.1 Celostátní Konference NSZM
III.1.3.2 Konference "Doprava a technologie k udržitelnému rozvoji"; Karlovy Vary
II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
III.1.3.4 Konference Moderní obec v 21. století - téma PPP
III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji

III.2 Společné aktivity členů NSZM umožňují efektivní medializaci na národní a mezinárodní úrovni.

III.2.1 Zajistit medilizaci NSZM a členů ve vazbě na Společná témata a stálé Sekce NSZM
III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM
II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní
III.2.2 Zajistit celostátní medializaci a spolupráci v rámci společných komunitních kampaní členů NSZM

IV. INTERNÍ STAV NSZM

IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace.

IV.1.1 Spravovat systém členských příspěvků NSZM pro financování asociace
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady asociace z externích zdrojů
IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů

IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.

IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
IV.2.2 Zajistit kvalifikovaný a výkonný personál NSZM, dostatečný pro zajištění šíře aktivit
IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM

O. OSTATNÍ AKTIVITY A PROVOZ NSZM

O.1 Provoz NSZM

O.1.1 Bazální provoz NSZM jako organizace v souladu se zákonem
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM
V.1.1.3 Bankovní služby pro NSZM
O.1.2 Provozně-technické zázemí Kanceláře
IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál
TISK
i