Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
KRAJ LIBERECKÝ
Koncepce environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty Libereckého kraje 2011-2020
1. EVVO v rodinách a předškolním vzdělávání
1.1 Rodiče dětí v předškolním věku mají dostatečné příležitosti k získání informací o vlivu přírodního prostředí na rozvoj a zdraví dítěte a mají možnost využít existující nabídky vzdělávacích a osvětových programů z oblasti EVVO
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
X.d služby pro rodiny a děti
1.2 Mateřské školy systematicky začleňují principy EVVO v rámci svého provozu a ve výchovně vzdělávacím procesu
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
Koordinovat síť Mrkvička – síť mateřských škol realizujících EVVO, poskytovat MŠ informační a metodický servis, nabízet vzdělávací materiály a vzdělávací programy pro pedagogy MŠ
Vytvářet podmínky pro snižování nepříznivých dopadů provozu MŠ na životní prostředí – publikovat informační a metodické materiály, motivovat zřizovatele škol k podpoře této činnosti, formou grantového fondu podporovat tyto aktivity i finančně, preferovat environmentálně šetrná řešení při rozhodování o investicích
2. Základní a střední vzdělávání
2.1 Školy přistupují k EVVO systematicky a aktivně
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
2.2 Nabídka služeb a programů nabízených základním a středním školám vzdělávacími subjekty v oblasti EVVO je kvalitní a stabilizovaná
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
Rozvíjet síť vzdělávacích organizací a institucí působících v oblasti EVVO, zajistit udržitelnost této sítě a rovnoměrnost nabídky na celém území LK, systematicky podporovat nabídku vzdělávacích programů poskytovaných v rámci této sítě jako veřejnou službu. Nabídku programů vyhodnocovat z hlediska zahrnutí klíčových témat EVVO, pokrytí území kraje a uspokojení poptávky po službách EVVO
2.3 Školy a školská zařízení minimalizují nepříznivé dopady svého provozu na životní prostředí
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
Vytvářet podmínky pro snižování nepříznivých dopadů provozu ZŠ a SŠ na životní prostředí – publikovat informační a metodické materiály, motivovat zřizovatele škol k podpoře této činnosti, formou grantového fondu podporovat tyto aktivity i finančně, preferovat environmentálně šetrná řešení při rozhodování o investicích
3. Vyšší odborné a vysokoškolské vzdělávání
3.1 Studenti připravující se na pedagogické profese na Technické univerzitě v Liberci mají možnost absolvovat předmět zaměřený na teorii a metodiku EVVO
Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
3.2 Veřejné a státní VOŠ a Technická univerzita v Liberci začleňují environmentální principy do svého provozu a vzdělávacího procesu
Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
Spolupracovat s VOŠ a Technickou univerzitou v Liberci při snižování nepříznivých dopadů provozu na životní prostředí – publikovat informační a metodické materiály, motivovat zřizovatele škol k podpoře této činnosti, formou grantového fondu podporovat tyto aktivity i finančně, preferovat environmentálně šetrná řešení při rozhodování o investicích
4. Další vzdělávání v oblasti veřejné správy, podnikatelské sféře a neziskových organizacích
4.1 Zaměstnanci úřadů veřejné správy mají základní environmentální znalosti a uplatňují je v rámci praxe úřadů
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
5. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
5.1 Standard a nabídka programů DVPP zajišťuje, že pedagogičtí pracovníci v Libereckém kraji jsou kvalitně připraveni pro zařazení environmentálních témat a souvislostí do vzdělávacích programů
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
6. Oblast veřejnosti
6.1 Veřejnost má možnost využívat nabídku environmentálního zájmového vzdělávání a osvětových programů
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
7. Infrastruktura, koordinace, spolupráce a komunikace v EVVO, kvalitní nabídka programů
7.1 Je vytvořena funkční stabilní síť aktérů, partnerů a institucí, která rovnoměrně pokrývá Liberecký kraj a jejíž účastníci vzájemně komunikují a sdílejí informace a zkušenosti
Deskriptory:
XVII.c veřejné služby
XXI.d NNO