| Koncepce rozvoje kulturních institucí zřizovaných Jihomoravským krajem 2020-2025 |
| Vztah kulturních organizací vůči zřizovateli, koordinace a spolupráce, administrativní a řídicí postupy |
| Vzájemně koordinovaná činnost organizací ve všech oblastech vč. marketingových aktivit a její efektivní administrativní správa |
| Zahájit jednání o vytvoření koordinovaného systému péče o sbírky mezi krajem zřizovanými muzei |
| Posílit spolupráci v oblasti výstavní činnosti (společné prezentační projekty), koordinované vytváření dlouhodobých výstavních plánů |
| Posílit, případně navázat spolupráci v oblasti publikační činnosti (společně vydávaný sborník, společná a koordinovaná propagace vydávaných publikací) |
| Nastavit stálý proces zlepšování řízení organizací ze strany JMK vč. jednání o možnostech vhodnějšího nastavení pravidel |
| Nastavit jednotné postupy a pravidla v oblasti ekonomiky a účetnictví s ohledem na případné přínosy |
| Zahájit jednání o možnostech sjednocení v oblasti organizačního uspořádání organizací (pobočky a pracoviště, schéma řízení organizací) |
| V oblasti personální politiky sjednotit terminologii pracovního zařazení a postup při stanování tarifních tříd (dle náplně činnosti) |
| Posílit spolupráci krajem zřizovaných organizací s Jihomoravským krajem a Centrálou cestovního ruchu - Jižní Morava v oblasti PR a marketingu (společné propagační aktivity, propojení webových stránek...) |
| Pokračovat v budování společné marketingové prezentace - značky 31 kulturních cílů Jihomoravského kraje |
| Péče o kulturní dědictví regionu a péče o zaměstnance |
| Kvalifikovaná péče o sbírky, využívání sbírek pro vědu a výzkum a optimální personální podmínky |
| Evidence sbírkových předmětů - zápis předmětů do elektronické evidence a kontrola dřívějších evidenčních záznamů |
| Navrhnout koncepční řešení zálohování a ukládání elektronických dat ve spolupráci s JMK |
| Vytvořit plány digitalizace krajských muzejních sbírek (vč. plánu zpřístupnění dat a jejich využití v rámci propagace JMK) |
| Posílit vědecko-výzkumnou úroveň odborných pracovišť organizací vč. vydávaných publikací (mj. prohloubením spolupráce s odbornými institucemi - konzultace a zapojení do širšího vědeckého plánu, vč. ÚAPP) |
| Posílit snahu o vícezdrojové financování činnosti |
| Vybudovat nové depozitární prostory a provést úpravy stávajících depozitárních prostor (modernizace, vč. vybavení a zabezpečení) |
| Zajistit dostatečné a vhodně nastavené personální podmínky pro kvalifikovanou péči o sbírky (zřídit nezbytné pracovní pozice, provést vnitřní audit a optimalizovat současné nastavení pracovních náplní zaměstnanců, zjm. u muzeí s rozvětvenou organizační strukturou) |
| Zvýšit možnosti ředitelů organizací motivovat pracovníky platovým ohodnocením a nastavit nové způsoby motivace mimoplatovými metodami (benefity, posilování kvalifikovanosti personálu ad.) |
| Zaměřit se na další vzdělávání zaměstnanců kulturních institucí, zjm. v oblastech marketingu a marketingové komunikace, styku s veřejností, jazykové vybavenosti a muzejnictví (nových trendů ve způsobech prezentace |
| Veřejné kulturní a vzdělávací služby |
| Kvalitní, rozmanitá a atraktivní nabídka veřejných kulturních a vzdělávacích služeb pro všechny skupiny obyvatel |
| Modernizovat expozice vybudované před rokem 2000 a zvýšit atraktivitu stávajících stálých expozic i krátkodobých výstav (vč. posílení interaktivity a posílení možností selfguided prohlídek) |
| Budovat nové expozice s jasnou tematickou profilací, v nichž budou akcentována specifika jednotlivých regionů a sbírek |
| Posílit význam památkových objektů (sídel muzeí) v prezentačních aktivitách |
| Zajistit, aby prezentační činnost reflektovala preference a potřeby návštěvníků (vč. nastavení vhodných způsobů evaluace) |
| Zajistit maximální využití sbírkového fondu ve výstavních a dalších prezentačních aktivitách muzeí |
| Vytvořit programovou nabídku specializovanou na různorodé skupiny návštěvníků, především návštěvníky se specifickými vzdělávacími potřebami |
| Zajistit prohloubení kompetencí pracovníků kulturních institucí pro práci s návštěvníky se specifickými vzdělávacími potřebami |
| Zvýšit atraktivitu nabídky vzdělávacích programů určených pro školní skupiny (vč. zařazení do ŠVP a prohloubení spolupráce organizací a škol centrálně ve spolupráci s JMK) |
| Efektivnější zapojení kulturních institucí do systému volnočasového a celoživotního vzdělávání populace |
| Vytvořit víceleté plány postupné modernizace návštěvnické infrastruktury (vč. dobudování parkovišť, přístupových cest, klimatizace, sociálního zázemí, a především informačních systémů, fyzické dostupnosti muzeí pro hendikepované) |
| Najít řešení nevyhovujících přístupových komunikací a zkvalitnit provozní a návštěvnické zázemí Hvězdárny |
| Podíl na rozvoji regionu |
| Koordinovaná kulturní nabídka zapojená do cestovního ruchu regionu a do komunitního a společenského života v místě svého působení |
| Navázat spolupráci s lokálními významnými aktéry cestovního ruchu (vč. destinačních agentur) při vytváření regionálních marketingových produktů |
| Rozvoj služeb pro zahraniční návštěvníky |
| Posílit spolupráci kulturních institucí s místními samosprávami, spolky a kulturními zařízeními (knihovny, památkové objekty,...) při pořádání kulturních akcí a při koordinaci dalších prezentačních aktivit a připravovat programy a prezentační aktivity na témata přispívající k prohlubování vztahu obyvatel, zejména dětí a mládeže, k regionu (historické události a osobnosti, vč. nadregionálních témat) |
| Podílet se na ochraně místního archeologického dědictví |