Chrudim
Znak Chrudim

Web provozuje NSZM ČR

Chrudim

Rozbalit detaily

Akční plán rozvoje města Chrudimi 2025-2026

1. Cíle Koncepce rozvoje CR 2021-2028

1.1 Rozvíjet infrastrukturu cestovního ruchu v oblasti atraktivit a památek

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění

B. Environmentální oblast (životní prostředí, územní rozvoj, doprava, bydlení)

B.1 Zajistit kvalitní životní prostředí s důrazem na udržitelný rozvoj

Deskriptory:
XII.a ochrana ovzduší a klimatu
XII.b nakládání s odpady
XII.g omezování hluku a vibrací
XII.h odvádění a čištění odpadních vod

B.2 Zajistit ve městě dopravu podporující kvalitní život občanů

Deskriptory:
XI.h veřejná doprava
XI.k nemotorová doprava

B.3 Zaručit kvalitní urbanistický rozvoj s ohledem na potenciál města a nejvhodnější strategický směr se zajištěním ochrany kulturních i přírodních hodnot území

Deskriptory:
XII.e ochrana přírody a krajiny, chráněná území
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

C. Sociálně - společenská oblast (sociální oblast, zdraví, vzdělávání, kultura, sport, volnočasové aktivity)

C.1 Podporovat kvalitní školství a vzdělávání (Chrudim Athény východních Čech)

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

C.2 Vytvářet širokou nabídku kulturních, společenských, sportovních a volnočasových aktivit; zachovat kulturní dědictví

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění

C.3 Formovat komplexní síť zdravotních a sociálních služeb

Deskriptory:
IX.b sociální péče
IX.d sociální infrastruktura
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb

D. Strategické řízení, kvalitní úřad a organizace města

D.1 Zajistit zdravé financování - účelně a hospodárně nakládat s finančními prostředky a majetkem města a jím zřizovaných organizací bez nezodpovědného zadlužování

Deskriptory:
XIX.a finance a finanční trhy
XIX.b rozpočtování a makroekonomika

1. Budoucí generace

1.1 Mladá generace je aktivní v návštěvě i utváření kulturního programu ve městě

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění

3. KULTURNÍ INFRASTRUKTURA A VEŘEJNÝ PROSTOR

3.1 Kulturní infrastruktura města je dostupná pro aktéry kulturního a komunitního života, veřejná prostranství v centru města žijí čilým kulturní a společenským životem a jsou propojena do okolní krajiny

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
TISK
i