☰
Brno
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Terminál pro člena
Portál člena
Další členové
Národní síť Zdravých měst
Brno
Web provozuje
NSZM ČR
Hlavní web statutárního města
Město v číslech
Dobrá Praxe
Videa
Strategické dokumenty
Portál člena NSZM ČR
DATAPLÁN pro člena
Vývoj portálu je financován za podpory Operačního programu Zaměstnanost
úvodní stránka
›
Brno
›
Rozvojové záměry
› Strategické dokumenty
Brno
Strategické dokumenty
tisk
i
Web ke strategiím
Seřadit:
Dle typu
Abecedně
01. SPRÁVA VĚCÍ VEŘEJNÝCH A ÚZEMNÍ ROZVOJ
5.4.1
Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.4
Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech
[
PUMM Brno 2017
]
1.2
Dodávání on-line a digitálních služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.4
Dodávání výzkumných služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.2
Systematické sdílení informací
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.3
Společný datový sklad
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.4
Spolupráce mezi veřejnou a komerční sférou
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.5
Spolupráce s místními DMO
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.1
Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.4
Rozšíření možností zpřístupnění areálu BVV
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.1
Rozšiřovat bezbariérové prostředí v městě Brně - bezbariérovost budov (veřejných i obytných), chodníků, zastávek MHD, přechodů pro chodce a dalších ploch na území města Brna
[
PAS Brno 2012
]
3.3
Zkvalitňovat veřejná prostranství formou instalace potřebného mobiliáře a chybějícího vybavení (zábradlí, šikmé plochy, lavičky, veřejná WC atd.), aby pohyb seniorů nebyl spojený s překonáváním překážek a aby pobyt venku plnil pro seniory i rekreační funkci (byl místem odpočinku, setkávání a místem pro volnočasové aktivity seniorů)
[
PAS Brno 2012
]
4.1
Komplexně a cíleně propagovat aktivity všech poskytovatelů, určené pro seniory i ostatní skupiny obyvatel, volit takové formy propagace, které jsou seniory sledovány - zejména zpravodaje městských částí a Brna, regionální tisk, rozhlas, informační letáky v MHD, nástěnky, informační panely atd.
[
PAS Brno 2012
]
4.2
Usilovat o pozitivní prezentaci seniorů a jejich aktivit v médiích
[
PAS Brno 2012
]
4.3
Systematicky a soustavně propagovat činnost organizací, které se věnují seniorům
[
PAS Brno 2012
]
4.4
Zvyšovat informovanost seniorů o aktivitách realizovaných ve všech městských částech
[
PAS Brno 2012
]
4.5
Vytvořit a provozovat informační portál s nabídkou aktivit cílených na seniory a systematicky jej propagovat
[
PAS Brno 2012
]
4.9
Provazovat pořádané akce a aktivity na úrovni města (propojit jednotlivé organizace a jejich aktivity, zvýšit vzájemnou informovanost atd.)
[
PAS Brno 2012
]
3.4
Zajistit efektivní spolupráci města Brna se zahraničními partnery
[
VS Brno 2050
]
3.6
Získat a umístit do Brna středně důležitou mezinárodní instituci EU nebo OSN
[
VS Brno 2050
]
6.2
Adaptovat město na klimatickou změnu a aplikovat opatření k jejímu předcházení
[
VS Brno 2050
]
7.5
Zajistit dostatek parků pro rekreaci
[
VS Brno 2050
]
8.1
Efektivní využívání území města podporující souvislou zástavbu a rozvoj vyvážené sítě lokálních center
[
VS Brno 2050
]
8.2
Město krátkých vzdáleností
[
VS Brno 2050
]
8.3
Zvýšit možnosti města Brna pro výstavbu bytů a domů ve svých administrativních hranicích na úkor intenzity výstavby v suburbiích
[
VS Brno 2050
]
9.1
Kultivovaná výstavba a podpora moderní architektury odpovídající světovým trendům
[
VS Brno 2050
]
9.2
Atraktivní, kvalitní a inspirativní veřejná prostranství jako nedílná součást stabilizovaných i rozvojových oblastí města
[
VS Brno 2050
]
10.2
Udržet minimálně 15% podíl obecních bytů na celkovém počtu bytů v Brně
[
VS Brno 2050
]
10.3
Připravit pro bytovou výstavbu strategicky významné rozvojové lokality určené pro bydlení
[
VS Brno 2050
]
10.4
Odstranit zanedbanost stávajícího bytového fondu
[
VS Brno 2050
]
10.5
Zlepšit správu obecního bytového fondu se zaměřením na efektivní hospodaření
[
VS Brno 2050
]
16.2
Zvýšit protipovodňovou ochranu města v povodí Svratky a Svitavy vč. využití přírodě blízkých protipovodňových opatření
[
VS Brno 2050
]
18.9
Zavést a využívat v rámci města, jeho organizací a městských firem systém zeleného zadávání
[
VS Brno 2050
]
19.1
Zvýšit čistotu ulic a veřejných prostranství
[
VS Brno 2050
]
20.2
Zajistit připravenost města na krizové situace v případě živelných a jiných událostí (prevence a připravenost – např. protipovodňové stěny, cvičení krizových situací)
[
VS Brno 2050
]
20.4
Zabránit vzniku „NO-GO“ zón ve městě
[
VS Brno 2050
]
21.1
Zajistit shodu nad dlouhodobým směřováním města a metropolitní oblasti (efektivně plánovat na základě dlouhodobé strategie naplňované městem a jeho společnostmi a územně plánovací dokumentace respektované v rámci celé metropolitní oblasti)
[
VS Brno 2050
]
21.2
Koncentrovat investice do strategických rozvojových oblastí města a realizovat aktivní majetkovou politiku města
[
VS Brno 2050
]
22.1
Fungující a spolupracující metropolitní oblast
[
VS Brno 2050
]
22.2
Pevně ukotvit pojem „metropolitní oblast“ jako důležitou prostorovou úroveň v rozvoji území (tvořit normy „metropolitně“)
[
VS Brno 2050
]
22.3
Na principu sdílené zodpovědnosti vytvořit a naplnit prostorovou vizi Brněnské metropolitní oblasti, na které panuje konsensus (koncepčně uvažovat „metropolitně“)
[
VS Brno 2050
]
22.4
Zvýšit povědomí o přidané hodnotě metropolitní spolupráce mezi obyvateli metropole
[
VS Brno 2050
]
23.1
Zjednodušit a zpříjemnit správu města vůči jeho občanům (intuitivní, srozumitelné a konzistentní procesy a formuláře)
[
VS Brno 2050
]
23.2
Zajistit jednoduchý přístup ke kvalitním informacím: uživatelsky příjemný, intuitivní a srozumitelný design služeb (tak aby lidé rychle našli, co potřebují a hledají)
[
VS Brno 2050
]
23.3
Provázat městskou správu s krajskou a státní elektronickou správou a IS (integrace na systémy e-Governmentu, kraje, případně jiných poskytovatelů a využívání jejich služeb)
[
VS Brno 2050
]
23.5
Zabezpečit kontinuitu provozu, zabezpečit data proti ztrátě nebo zneužití, zabezpečit komunikaci vč. bezpečnostní strategie
[
VS Brno 2050
]
24.1
Zapojení široké veřejnosti, komunit, odborníků a dalších stakeholderů do samosprávních aktivit města prostřednictvím participačních nástrojů na různé úrovni odbornosti (identifikace a vybudování osobního vztahu s městem)
[
VS Brno 2050
]
24.2
Zasazení participačních nástrojů do samosprávných procesů města ve více úrovních (podle míry zájmu, aktivity a odborné způsobilosti občanů)
[
VS Brno 2050
]
24.3
Vytvoření a provoz jednotného informačního webového portálu participace, ve kterém budou v přehledné, strukturované a srozumitelné formě představeny oblasti možného vnějšího zapojení do veřejné správy, definovány jednotlivé participační persony a stanoveny transparentní způsoby, jak je možné do konkrétní participační persony vstoupit
[
VS Brno 2050
]
24.4
Využít všech dostupných forem komunikace a technologií pro rovné zapojení všech skupin obyvatel do komunikace s veřejnou správou
[
VS Brno 2050
]
25.1
Tvorba otevřených dat je součástí všech datových procesů města i městských firem, veškerá data jsou katalogizována, otevřená data pak i zveřejňována
[
VS Brno 2050
]
25.2
Aplikace a služby postavené nad otevřenými daty
[
VS Brno 2050
]
2.1
Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií
[
UEK Brno 2018
]
2.8
Inteligentní sítě
[
UEK Brno 2018
]
1.1
Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií
[
APUEK Brno 2019
]
1.8
Inteligentní sítě
[
APUEK Brno 2019
]
1.1
Vytvořit platformu pro moderní portál města
[
AISM Brno 2020-2024
]
1.2
Zavést eIDAS (elektronická identita a důvěryhodné el. dokumenty)
[
AISM Brno 2020-2024
]
1.3
Zavést pokročilé bezpečnostní technologie a zvýšit úroveň bezpečnosti na všech vrstvách
[
AISM Brno 2020-2024
]
1.4
Vytvořit sdílený městský cloud postavený na odolné infrastruktuře vč. datových úložišť
[
AISM Brno 2020-2024
]
1.5
Posílit datovou integraci přes integrační platformu
[
AISM Brno 2020-2024
]
2.1
Podpořit technologiemi workflow pro elektronicky poskytovatelné služby
[
AISM Brno 2020-2024
]
2.2
Zavést bezpečnostní standardy pro elektronicky poskytovatelné služby
[
AISM Brno 2020-2024
]
2.3
Vytvořit katalog ICT služeb se zadefinovanými parametry pro příjemce v cloudu
[
AISM Brno 2020-2024
]
2.4
Architektonicky řídit ICT města a vytvořit městské ICT standardy
[
AISM Brno 2020-2024
]
2.5
Poskytovat z informačních systémů data klasifikovaná jako veřejná
[
AISM Brno 2020-2024
]
3.1
Poskytovat elektr. služby přes internetovou přepážku v uživatelsky intuitivní a jednotné podobě
[
AISM Brno 2020-2024
]
3.2
Podporovat využívání cloudových služeb městskými firmami
[
AISM Brno 2020-2024
]
3.3
Rozšířit využívání aplikací v městském cloudu podle závazných standardů
[
AISM Brno 2020-2024
]
3.4
Posilovat důvěru ve sdílení dat a propagovat otevřená data a jejich využití
[
AISM Brno 2020-2024
]
4.1
Elektronizace služeb veřejné správy (elektronická radnice)
[
AISM Brno 2020-2024
]
4.2
Vytvořit moderní, společné a bezpečné ICT města
[
AISM Brno 2020-2024
]
4.3
Otevření městských dat veřejnosti
[
AISM Brno 2020-2024
]
02. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
5.5.2
Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města)
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.3
Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.5
Minimalizovat negativní dopady citylogistiky
[
PUMM Brno 2017
]
6.1
Snížit vliv faktorů s negativním dopadem na zdraví člověka a prostředí
[
VS Brno 2050
]
6.3
Posílit ochranu a obnovu ekosystémů a zvýšit biodiverzitu
[
VS Brno 2050
]
7.1
Vytvořit a chránit provázaný systém zelené a modré infrastruktury ve městě
[
VS Brno 2050
]
7.2
Revitalizovat stávající zeleň a navázat ji na biokoridory
[
VS Brno 2050
]
7.3
Podporovat výsadbu a zakládání nové zeleně (vč. zelených střech či fasád), vodních ploch a toků
[
VS Brno 2050
]
7.4
Zvyšovat biodiverzitu ve městě
[
VS Brno 2050
]
15.2
Zlepšit kvalitu prostředí města
[
VS Brno 2050
]
16.1
Zabezpečit kvalitní a dostatečně kapacitní zdroje a rozvody pitné vody
[
VS Brno 2050
]
16.3
Efektivně nakládat s odpadními vodami, minimalizovat vliv „Brna“ na kvalitu vody ve vodních tocích
[
VS Brno 2050
]
16.4
Efektivně nakládat s dešťovými vodami
[
VS Brno 2050
]
17.1
Zabezpečit dostatečnou energetickou kapacitu z čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit zdroj emisí a polutantů, které negativně ovlivňují lidské zdraví a životní prostředí
[
VS Brno 2050
]
20.2
Zajistit připravenost města na krizové situace v případě živelných a jiných událostí (prevence a připravenost – např. protipovodňové stěny, cvičení krizových situací)
[
VS Brno 2050
]
2.5
Snižování emisí znečišťujících látek a skleníkových plynů
[
UEK Brno 2018
]
1.5
Snižování emisí znečišťujících látek a skleníkových plynů
[
APUEK Brno 2019
]
1.1
Aby došlo ke snížení koncentrací znečišťujících látek v ovzduší, aby kvalita ovzduší byla zlepšena především tam, kde jsou imisní limity na území aglomerace překračovány
[
APZKO Brno 2017
]
1.2
Aby byla kvalita ovzduší udržena a zlepšována také tam, kde jsou sočasné koncentrace znečišťujících látek pod hodnotami imisních limitů
[
APZKO Brno 2017
]
1.1
Energeticky úsporná opatření na budovách a zařízeních v majetku města.
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.2
Energeticky úsporná opatření v bytovém a domovním fondu
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.3
Opatření v terciárním sektoru (mimo majetek města)
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.5
Opatření v dopravě
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.6
Opatření v místní výrobě elektřiny
[
APUEK2030 Brno 2019
]
03. UDRŽITELNÁ SPOTŘEBA A VÝROBA
5.5.3
Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)
[
PUMM Brno 2017
]
10.5
Zlepšit správu obecního bytového fondu se zaměřením na efektivní hospodaření
[
VS Brno 2050
]
17.1
Zabezpečit dostatečnou energetickou kapacitu z čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit zdroj emisí a polutantů, které negativně ovlivňují lidské zdraví a životní prostředí
[
VS Brno 2050
]
17.2
Založit energetickou spotřebu na čistých OZE (obnovitelných zdrojích energie)
[
VS Brno 2050
]
17.3
Snížit celkovou energetickou spotřebu při postupném zvyšování energetické účinnosti
[
VS Brno 2050
]
17.4
Zvýšit podíl místních obnovitelných zdrojů na energetickém zásobování města na základě technologických inovací
[
VS Brno 2050
]
17.6
Integrovat Brno do evropských iniciativ v oboru OZE a na implementaci celoevropského gridu umožňujícího propojení, vývoz a dovoz čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit ztráty spojené s variabilitou těchto zdrojů
[
VS Brno 2050
]
18.3
Podpořit recyklaci a znovuvyužití odpadních vod a produktů jejich čištění
[
VS Brno 2050
]
18.4
Předcházet vzniku odpadů (průmyslových i komunálních) a podpořit jejich znovuvyužití
[
VS Brno 2050
]
18.5
Nakládat s bioodpady jako se zdrojem pro městské zemědělství a další aktivity vč. produkce bioplynu (zavést třídění, recyklaci a znovuvyužití biologicky rozložitelného odpadu (BRO))
[
VS Brno 2050
]
18.8
Dlouhodobě vzdělávat obyvatelstvo v oblasti udržitelného rozvoje, zdrojové i potravinové soběstačnosti nebo volby výrobků s nízkým dopadem na životní prostředí
[
VS Brno 2050
]
18.11
Nahradit primární suroviny druhotnými
[
VS Brno 2050
]
19.2
Snížit produkci komunálního odpadu, odstranit skládkování a jeho důsledky
[
VS Brno 2050
]
19.3
Zvýšit podíl tříděného odpadu a míry jeho recyklace
[
VS Brno 2050
]
19.4
Podpořit růst efektivity energetického využití odpadu pro výrobu tepla
[
VS Brno 2050
]
1.1
Bezpečnost dodávek energie
[
UEK Brno 2018
]
1.2
Konkurenceschopnost (energetiky a sociální přijatelnost)
[
UEK Brno 2018
]
1.3
Udržitelnost (podpora udržitelného rozvoje)
[
UEK Brno 2018
]
2.1
Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií
[
UEK Brno 2018
]
2.2
Realizace energetických úspor
[
UEK Brno 2018
]
2.3
Využívání obnovitelných a druhotných zdrojů energie
[
UEK Brno 2018
]
2.4
Výroba elektřiny z kombinované výroby elektřiny a tepla
[
UEK Brno 2018
]
2.6
Rozvoj energetické infrastruktury
[
UEK Brno 2018
]
2.7
Ostrovy elektrizační soustavy
[
UEK Brno 2018
]
1.1
Provozování a rozvoj soustav zásobování tepelnou energií
[
APUEK Brno 2019
]
1.2
Realizace energetických úspor
[
APUEK Brno 2019
]
1.3
Využívání obnovitelných a druhotných zdrojů energie
[
APUEK Brno 2019
]
1.4
Výroba elektřiny z kombinované výroby elektřiny a tepla
[
APUEK Brno 2019
]
1.6
Rozvoj energetické infrastruktury
[
APUEK Brno 2019
]
1.7
Ostrovy elektrizační soustavy
[
APUEK Brno 2019
]
1.1
Od roku 2017 podporovat zavedený tříděný sběr minimálně pro odpady z papíru, plastů, skla a kovů
[
POH Brno 2017-2025
]
1.2
Do roku 2020 zvýšit nejméně na 50 % hmotnosti celkovou úroveň přípravy k opětovnému použití a recyklaci alespoň u odpadů z materiálů jako jsou papír, plast, kov, sklo, pocházejících z domácností, případně odpady jiného původu, pokud jsou tyto odpady podobné odpadům z domácností
[
POH Brno 2017-2025
]
2.1
Směsný komunální odpad (po vytřídění materiálově využitelných složek, nebezpečných složek a biologicky rozložitelných odpadů), zejména energeticky využívat v zařízeních k tomu určených v souladu s platnou legislativou
[
POH Brno 2017-2025
]
4.1
Snížit maximální množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů ukládaných na skládky tak, aby podíl této složky činil v roce 2020 nejvíce 35 % hmotnosti z celkového množství biologicky rozložitelných komunálních odpadů vyprodukovaných v roce 1995
[
POH Brno 2017-2025
]
5.1
Zvýšit do roku 2020 nejméně na 70 % hmotnosti míru přípravy k opětovnému použití a míru recyklace stavebních a demoličních odpadů
[
POH Brno 2017-2025
]
6.1
Snižovat měrnou produkci nebezpečných odpadů
[
POH Brno 2017-2025
]
6.2
Zvyšovat podíl využitých nebezpečných odpadů
[
POH Brno 2017-2025
]
6.3
Minimalizovat negativní účinky při nakládání s nebezpečnými odpady na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Brno 2017-2025
]
6.4
Odstranit staré zátěže, kde se nacházejí nebezpečné odpady
[
POH Brno 2017-2025
]
7.1
Zvýšit celkovou recyklaci obalů na úroveň 70 % do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
7.2
Zvýšit celkové využití odpadů z obalů na úroveň 80 % do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
7.3
Zvýšit recyklaci plastových obalů na úroveň 50 % do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
7.4
Zvýšit recyklaci kovových obalů na úroveň 55 % do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
7.5
Dosáhnout 55 % celkového využití prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
7.6
Dosáhnout 50 % recyklace prodejních obalů určených spotřebiteli do roku 2020
[
POH Brno 2017-2025
]
8.1
Podporovat cíle stanovené v Plánu odpadového hospodářství Jihomoravského kraje
[
POH Brno 2017-2025
]
9.1
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů. Od roku 2017 dosáhnout požadovanou úroveň tříděného sběru odpadních přenosných baterií a akumulátorů
[
POH Brno 2017-2025
]
10.1
Zvýšit úroveň tříděného sběru odpadních pneumatik
[
POH Brno 2017-2025
]
11.1
Snižovat množství biologicky rozložitelných odpadů z kuchyní a stravoven a vedlejších produktů živočišného původu ve směsném komunálním odpadu, které jsou původem z veřejných stravovacích zařízení (restaurace, občerstvení) a centrálních kuchyní (nemocnice, školy a další obdobná zařízení)
[
POH Brno 2017-2025
]
11.2
Správně nakládat s biologicky rozložitelnými odpady z kuchyní a stravoven a vedlejšími produkty živočišného původu, a tak snižovat negativní účinky spojené s nakládáním s nimi na lidské zdraví a životní prostředí
[
POH Brno 2017-2025
]
1.1
Energeticky úsporná opatření na budovách a zařízeních v majetku města.
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.2
Energeticky úsporná opatření v bytovém a domovním fondu
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.3
Opatření v terciárním sektoru (mimo majetek města)
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.4
Opatření ve veřejném osvětlení.
[
APUEK2030 Brno 2019
]
1.6
Opatření v místní výrobě elektřiny
[
APUEK2030 Brno 2019
]
04. DOPRAVA A MOBILITA
5.2.1
Zvýšit podíl cest (modal split) veřejné, cyklistické a pěší dopravy
[
PUMM Brno 2017
]
5.2.2
Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v r. 2030)
[
PUMM Brno 2017
]
5.2.3
Zvýšit počet domácností nevlastnících auto (o 20% do r. 2050)
[
PUMM Brno 2017
]
5.3.1
Nezvyšovat kapacity komunikační sítě pro IAD v centrální části uvnitř města po dobudování ochranného dopravního systému (zachování celkového počtu parkovacích míst v širším centru města na úrovni potřebnosti)
[
PUMM Brno 2017
]
5.3.2
Zvýšit dostupnost a atraktivitu udržitelných forem dopravy města a jeho zázemí (např. příměstské železnice), (podíl příměstské železnice na referenčních cestách vzroste do r. 2030 o 20% na úkor IAD)
[
PUMM Brno 2017
]
5.3.3
Zvýšit počet a kvalitu veřejných prostor (nárůst podílu spokojených obyvatel města s veřejnými prostory o 30% do r. 2030)
[
PUMM Brno 2017
]
5.4.1
Propojit dopravní a územní plánování, zavést principy integrovaného dopravního plánování včetně posílení významu telematických systémů
[
PUMM Brno 2017
]
5.4.2
Zavést komplexní plánování dopravy zaměstnanců a návštěvníků velkých podniků a institucí včetně záměrů generujících dopravu (např. Plány mobility pro obchodní centra, firemní plány mobility povinné pro organizace s více než 100 zaměstnanci do r. 2020, 50 zaměstnanci do r. 2025)
[
PUMM Brno 2017
]
5.4.3
Zavést vzdělávání, školení, osvětu v oblasti městské mobility a informovanost účastníků dopravního provozu
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.1
Snížit počet dopravních nehod (plnit národní cíle, např. snížení počtu obětí dopravních nehod do r. 2025 na polovinu oproti roku 2015)
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.2
Snížit počet obyvatel trpících nadlimitním hlukem z dopravy (do r. 2025 trpí nadlimitním hlukem z dopravy méně než 5% obyvatel města)
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.3
Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.4
Zajistit spolehlivost dopravního systému při mimořádných událostech
[
PUMM Brno 2017
]
5.5.5
Minimalizovat negativní dopady citylogistiky
[
PUMM Brno 2017
]
3.1
Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.6
Vytvoření systému parkování a dopravy k top produktům CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.2
Zvyšovat podíl bezbariérových vozidel městské a příměstské hromadné dopravy
[
PAS Brno 2012
]
8.2
Město krátkých vzdáleností
[
VS Brno 2050
]
14.1
Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé dopravní a komunikační spojení Brna se (středo)evropskými a světovými metropolemi, a to v osobní i nákladní dopravě a také v oblasti informačních toků
[
VS Brno 2050
]
14.2
Zajistit kvalitní, kapacitní a spolehlivé fungování dopravních terminálů, které umožňují vstup globálních osobních i nákladních dopravních a informačních toků do prostoru města a metropolitního regionu Brna
[
VS Brno 2050
]
15.1
Zvýšit atraktivitu a využití udržitelných druhů dopravy (veřejná, pěší a cyklistická doprava), a snížit tak negativní dopad dopravy na životní prostředí
[
VS Brno 2050
]
15.3
Vytvořit efektivní a prostupný dopravní systém umožňující snadnou volbu druhu dopravy, který nejlépe odpovídá požadavků uživatelů – obyvatel města
[
VS Brno 2050
]
15.4
Přistupovat k mobilitě ve městě jako ke službě
[
VS Brno 2050
]
15.5
Podporovat a implementovat inovace v dopravě
[
VS Brno 2050
]
2.9
Využití alternativních paliv v dopravě
[
UEK Brno 2018
]
1.9
Využití alternativních paliv v dopravě
[
APUEK Brno 2019
]
1.5
Opatření v dopravě
[
APUEK2030 Brno 2019
]
05. ZDRAVÍ OBYVATEL
3.3
Podpora rozvoje resortu Brněnská přehrada
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
4.1
Zlepšit přístup ke zdravotní péči, včetně preventivní zdravotní péče a zdravotní osvěty
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
1.1
Vyřešení majetkoprávních vztahů k pozemkům, které jsou dotčeny výstavbou nových sportovišť pro vrcholový sport (fotbalový stadion, víceúčelová hokejová hala aj.)
[
KS Brno 2018-2030
]
1.2
Zajištění projektové přípravy plánovaných sportovních staveb pro vrcholový sport s parametry pro pořádání významných sportovních akcí na republikové i evropské úrovni (fotbalový stadion, víceúčelová hokejová hala, velodrom)
[
KS Brno 2018-2030
]
1.3
Zahájení výstavby alespoň tří sportovišť pro potřeby vrcholových sportovců, která umožní zkvalitnit jejich přípravu v závodním i nezávodním přípravném období
[
KS Brno 2018-2030
]
1.4
Dobudování již fungujících sportovišť o další vybavení napomáhající zlepšení tréninkových podmínek sportovců (modernizace sportovišť)
[
KS Brno 2018-2030
]
1.5
Údržba a modernizace sportovišť pro vrcholový sport v majetku statutárního města Brna
[
KS Brno 2018-2030
]
2.1
Zachování nejméně současného stavu a úrovně finanční podpory v neinvestiční oblasti vrcholového sportu
[
KS Brno 2018-2030
]
2.2
Zachování podpory konání významných sportovních událostí ve městě Brně v prioritních sportovních odvětvích v seniorských nebo juniorských kategoriích, akce celoevropského nebo celosvětového významu podporovat individuálními dotacemi
[
KS Brno 2018-2030
]
2.3
Zachování současné finanční podpory pro každoročně nejvýznamnější sportovní akci v České republice - Grand Prix ČR motocyklů na Masarykově okruhu
[
KS Brno 2018-2030
]
2.4
Zajištění dohledu nad fungováním projektu Brněnské centrum sportovních nadějí, který má podporovat talentované sportovce v individuálních sportovních odvětvích s potenciálem účasti na mistrovstvích Evropy, mistrovstvích světa nebo olympijských hrách a rozšířit počet zapojených sportovců. Brněnské centrum sportovních nadějí, z.s. (BCSN, z.s.) je spolek složený ze zástupců statutárního města Brna, České unie sportu a Masarykovy univerzity. V rámci projektu podporuje sportovní přípravu vybraných sportovců, kteří byli podle stanovených kritérií zařazeni do tří výkonnostních skupin s výhledem na účast na olympijských hrách či mistrovství světa. Ambicí projektu je finanční zapojení dalších subjektů jako je Jihomoravský kraj, ale i subjektů z komerční sféry
[
KS Brno 2018-2030
]
2.5
Zachování výše podpory brněnským sportovním klubům v případě jejich účasti v mezinárodních pohárových soutěžích
[
KS Brno 2018-2030
]
2.6
Podpora projektu Regionální fotbalová Akademie Jihomoravského kraje talentovaných fotbalistů z jihomoravského regionu, z 80 % talentů z brněnských fotbalových klubů. Na projektu se podílejí Fotbalová asociace České republiky, Jihomoravský kraj a statutární město Brno, kteří prostřednictvím Nadačního fondu regionální fotbalové Akademie Jihomoravského kraje zajišťují financování celého projektu
[
KS Brno 2018-2030
]
2.7
Pomoc vrcholovým sportovním klubům v medializaci jejich utkání v celorepublikových soutěžích prostřednictvím nově zřízeného městského informačního portálu Kam za sportem v Brně. Na portálu budou zveřejněny i ostatní vrcholové a masové výkonnostní či rekreační akce celoměstského významu
[
KS Brno 2018-2030
]
3.1
Podpora projektů investičního charakteru, které povedou k vybudování sportovišť ve vlastnictví spolků nebo k jejich modernizaci
[
KS Brno 2018-2030
]
3.2
Podpora investičních projektů sportovních klubů vlastnících sportoviště celoměstského významu, které mají za cíl zvýšit kvalitativní úroveň sportovišť
[
KS Brno 2018-2030
]
3.3
Každoroční alokování minimálně 40 mil. Kč v rozpočtu města Brna na investice a modernizaci sportovišť v majetku sportovních klubů
[
KS Brno 2018-2030
]
3.4
Finančně podporovat investice sportovních klubů, které získaly významné finanční prostředky na svůj projekt z jiných zdrojů (MŠMT, JmK, komerční zdroje) za předpokladu, že typ sportoviště je v souladu s potřebami města
[
KS Brno 2018-2030
]
3.5
Pomáhat sportovním klubům v řešení majetkoprávních problémů s jejich sportovišti
[
KS Brno 2018-2030
]
4.1
Zachovat stávající dotační programy a jejich strukturu, každoročně navyšovat jejich alokaci
[
KS Brno 2018-2030
]
4.2
Vytvořit podmínky pro zvýšení počtu trenérů, zejména mládežnických
[
KS Brno 2018-2030
]
4.3
Zajistit fungování sportovních klubů vlastnících sportovní zařízení v prioritních sportovních odvětvích
[
KS Brno 2018-2030
]
4.4
Podporovat sportovní kluby s vysokým počtem mládežnických členů
[
KS Brno 2018-2030
]
4.5
Informovat sportovní kluby o možnostech čerpání finančních prostředků z jiných dotačních programů (MŠMT, JmK a jiné)
[
KS Brno 2018-2030
]
4.6
Průběžně zjednodušovat administrativu v dotačních programech
[
KS Brno 2018-2030
]
4.7
Prezentovat veřejnosti městský portál Kam za sportem v Brně, kde jsou zveřejněny základní informace o brněnských sportovních klubech
[
KS Brno 2018-2030
]
4.8
Podporovat handicapované sportovce samostatným dotačním programem
[
KS Brno 2018-2030
]
4.9
Aktualizovat pasportizaci sportovišť na území města Brna
[
KS Brno 2018-2030
]
5.1
Do roku 2021 vybudovat sportovně-rekreační areál v lokalitě Za Anthroposem
[
KS Brno 2018-2030
]
5.2
Nabídnout pozemky, případně projekty města, které jsou určeny pro sportovně-rekreační využití, investorům pro zřízení plánovaných rekreačních sportovišť
[
KS Brno 2018-2030
]
5.3
Při úpravách územního plánu zachovat plochy již určené pro sport a vyčleňovat v upravovaných lokalitách nové plochy pro sportovně-rekreační využití
[
KS Brno 2018-2030
]
5.4
Podpořit investory se zájmem o budování rekreačních sportovišť, kterých je v infrastruktuře rekreačního sportu nedostatek nebo je po nich zvýšená poptávka
[
KS Brno 2018-2030
]
5.5
Pokračovat v budování sítě cyklostezek v rámci města Brna v návaznosti na síť cyklostezek v regionu
[
KS Brno 2018-2030
]
5.6
Podporovat investiční projekty v majetku sportovních klubů, které jsou určeny pro oblast rekreačního sportu
[
KS Brno 2018-2030
]
5.7
Podporovat budování lokálních outdoorových sportovišť na území města ve správě městských částí, a to především v místech s hustou zástavbou a v nových rozvojových lokalitách vč. hřišť pro seniory. Zajistit jejich údržbu (lezecké stěny, workout posilovny, malá hřiště, kluziště, in-line stezky, běžecké tratě, parkurová hřiště apod.)
[
KS Brno 2018-2030
]
5.8
Podporovat budování lokálních outdoorových sportovišť pro handicapované spoluobčany a zajistit údržbu těchto sportovišť
[
KS Brno 2018-2030
]
6.1
Zajistit provoz a údržbu vybudovaných rekreačních areálů z úrovně správce, postupně modernizovat tato sportoviště
[
KS Brno 2018-2030
]
6.2
Umožnit veřejnosti využití sportoviště u základních škol v odpoledních hodinách a o víkendech v takovém režimu, který umožní sportoviště využívat, a zároveň nebude docházet k jeho poškozování
[
KS Brno 2018-2030
]
6.3
Zajistit pokračování a rozšiřování projektu Sportovci do škol. Tento projekt byl zahájen v roce 2015 a dal si za cíl motivovat žáky ke sportování. Je do něho zapojeno asi 30 základních škol (počet se meziročně mění). Statutární město Brno podporuje projekt finančně. V jeho rámci docházejí jednou týdně do družiny sportovní trenéři a seznamuji děti teoreticky i prakticky s různými sporty. Na školách se sporty mění podle zájmu o sportovní odvětví a podmínek jednotlivých škol. Tato sportovní aktivita je dětem nabízena bezplatně, jde jak o kolektivní sporty (fotbal, basketbal, volejbal, florbal, baseball aj.), tak o individuální (atletika, gymnastika, plavání, zápas aj.) Do projektu jsou zapojeni i studenti Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity a zástupci brněnských vrcholových sportovních klubů
[
KS Brno 2018-2030
]
6.4
Realizovat projekty se sportovní tématikou pro občany města s možností jejich aktivního zapojení (např. Olympijský festival Brno 2018)
[
KS Brno 2018-2030
]
6.5
Podporovat projekt Den náborů, ve kterém mají děti s rodiči možnost se na jednom místě seznámit se sportovními disciplínami i se sportovními kluby, které ve městě Brně sportovní činnost provozuji
[
KS Brno 2018-2030
]
6.6
Podporovat projekt Den sportovišť, při kterém mají občané možnost navštívit většinu významných brněnských sportovišť, včetně jejich zázemí, a dle možností aktivně využít dané sportoviště
[
KS Brno 2018-2030
]
6.7
Podporovat pořádání masových akcí celoměstského a nadregionálního významu (např. Vokolo prýglu, Brněnský půlmaraton, seriál terénních běhů apod.) a vytvořit k jejich pořádání pozitivní součinnost
[
KS Brno 2018-2030
]
6.8
Implementovat do internetové aplikace Kam za sportem v Brně informace o veřejných sportovištích a jejich vybavenosti, informace o pořádaných masových sportovních akcích pro širokou veřejnost všech věkových kategorií a o utkáních významných brněnských družstev v celorepublikových soutěžích
[
KS Brno 2018-2030
]
A.1
Podílet se na zajištění dostupné, kvalitní, bezpečné a efektivní sítě zdravotnických služeb na území města Brna
[
PZ Brno 2018-2030
]
A.2
Propojit systémy zdravotních a sociálních služeb
[
PZ Brno 2018-2030
]
A.3
Podpořit zdraví obyvatel formou preventivních programů a propagací zdravého životního stylu, zvýšit zdravotní gramotnost a posílit odpovědnost za vlastní zdraví
[
PZ Brno 2018-2030
]
C.2
Rozvinout zázemí pro plnohodnotný život seniorů prostřednictvím kvalitních a dostupných zdravotních, sociálních a dalších služeb s ohledem na demografický vývoj
[
PZ Brno 2018-2030
]
1.1
Realizovat aktivity na podporu zdravého života seniorů (přednášky, články, akce atd.)
[
PAS Brno 2012
]
2.1
Rozšiřovat poskytování zdravotně sociálních služeb, tj. provázání zdravotní péče s následnou (sociální) péčí o seniory-rekonvalescenty
[
PAS Brno 2012
]
2.2
Rozvíjet komplexní geriatrickou péči (péči zohledňující zdravotní problémy starších lidí)
[
PAS Brno 2012
]
2.3
Podporovat vzdělávání zdravotnického personálu a sociálních pracovníků v oblasti přístupu k seniorům
[
PAS Brno 2012
]
2.4
Zvyšovat kvalitu zdravotní péče poskytované seniorům (i včetně výživy apod.)
[
PAS Brno 2012
]
2.10
Motivovat seniory k účasti na zdravotně preventivních akcích zdravotních pojišťoven, praktických lékařů a dalších subjektů, osvěta mezi seniory o prevenci
[
PAS Brno 2012
]
1.1
Ochránit zdraví obyvatel a posílit roli prevence a zdravého životního stylu včetně vytváření vhodných nástrojů pro dlouhodobé sledování zdraví obyvatelstva
[
VS Brno 2050
]
1.2
Udržovat kvalitní a dostupnou zdravotní péči a poskytovat ji s ohledem na demografický vývoj s velkým důrazem na individualitu jedince a prevenci, včetně opatření pro snížení počtu chronicky nemocných
[
VS Brno 2050
]
1.3
Posílit zdravou demografickou strukturu města s využitím dat o životním prostředí a zdravotních údajů
[
VS Brno 2050
]
1.5
Zvyšovat zdravotní gramotnost obyvatel prostřednictvím popularizačních i preventivních programů zaměřených na častá onemocnění (např. ischemická choroba srdeční, nádorová onemocnění, cévní mozková příhoda, duševní onemocnění, poruchy plodnosti,
[
VS Brno 2050
]
1.6
Podpořit zdravý životní styl, včetně podpory správného stravování a pohybu (rekreačního a sportovního vyžití)
[
VS Brno 2050
]
1.7
Posílit vlastní odpovědnost za život a zdraví napříč všemi skupinami obyvatel
[
VS Brno 2050
]
1.8
Využívat moderní technologie a postupy
[
VS Brno 2050
]
5.1
Zajistit pestrou sportovní nabídku pokrývající všechny výkonnostní úrovně
[
VS Brno 2050
]
5.2
Podpořit rekreační sport pro všechny generace
[
VS Brno 2050
]
5.3
Zlepšit podmínky pro výkonnostní sport
[
VS Brno 2050
]
5.4
Podpořit vrcholový sport
[
VS Brno 2050
]
1.1
Demografické procesy ve velkých městech nad 100 tis. obyvatel
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
1.2
Indikátory zdravotního stavu
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
2.1
Výživa a stravování
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.1
Východiska politiky a rozvoje zdravotnických služeb a prevence
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.2
Zdravotní peče ve velkých městech
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.3
Zdravotnická zařízení na území města Brna
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.4
Dotace na činnosti doplňující zdravotnické služby na území města Brna
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.5
Program podpory zdraví a prevence
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
3.6
Návaznost zdravotní a sociální péče
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
06. EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ, CESTOVNÍ RUCH
1.1
Dodávání kreativy a vizuálního stylu pro město Brno pro oblast CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.2
Dodávání on-line a digitálních služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.3
Dodávání PR a media relations služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.4
Dodávání výzkumných služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.1
Strategická podpora produktů a akcí s nadregionálním přesahem
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.1
Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.2
Vytvoření brněnské turistické karty s výhodami pro návštěvníky města (Brno pass)
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.3
Podpora rozvoje resortu Brněnská přehrada
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.4
Rozšíření možností zpřístupnění areálu BVV
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.6
Vytvoření systému parkování a dopravy k top produktům CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
2.6
Zvýšit míru solidárnosti obyvatel a společenské odpovědnosti firem (dobrovolná výpomoc, dárcovství...)
[
VS Brno 2050
]
3.5
Podpořit přítomnost brněnských firem v zahraničí
[
VS Brno 2050
]
11.1
Podpořit nárůst životní úrovně obyvatel města (z hlediska ekonomické dimenze)
[
VS Brno 2050
]
11.2
Podpořit atraktivní pracovní příležitosti – širokou nabídku kvalifikovaných pracovních míst odpovídající ekonomické struktuře obyvatel
[
VS Brno 2050
]
11.4
Podpořit propojení škol s businessem a firmami (praxe studentů během studia, podpora zaměstnávání absolventů)
[
VS Brno 2050
]
11.5
Posílit kvalitní prostředí pro podnikání a podporu malých a středních podniků (MSP), start-upů
[
VS Brno 2050
]
11.6
Připravit město na nové ekonomické modely a budoucí trendy (sdílená ekonomika, robotizace…)
[
VS Brno 2050
]
12.1
Zvýšit aplikovatelnost brněnského výzkumu
[
VS Brno 2050
]
13.5
Flexibilně a smysluplně koncipovat obory středního vzdělávání v kontextu potřeb trhu práce
[
VS Brno 2050
]
17.5
Rozšířit a maximálně podporovat místní dopad inovací v oboru čistých obnovitelných zdrojů včetně dekarbonizačních metod (CCS)
[
VS Brno 2050
]
18.1
Podpořit využívání maximálního potenciálu materiálů dostupných na úrovni města
[
VS Brno 2050
]
18.2
Maximalizovat využití odpadních toků ve výrobních podnicích pro vstupy do navazujících podniků
[
VS Brno 2050
]
18.10
Dlouhodobě podporovat sdílenou ekonomiku
[
VS Brno 2050
]
3.2
Podporovat využívání cloudových služeb městskými firmami
[
AISM Brno 2020-2024
]
07. VZDĚLÁVÁNÍ A VÝCHOVA
1.1
Posílení aspektů formálního a neformálního komunikačního prostředí inkluze
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
6.1
Rovný přístup k předškolnímu vzdělání
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
6.2
Rovný přístup k základnímu vzdělání
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
1.1
Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace (Program rozvoje škol a školských zařízení)
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.2
Zkvalitnění a modernizace vzdělávání
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.3
Zjišťování kvality, monitorování a hodnocení vzdělávání
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.4
Zajišťování rovného přístupu ke vzdělávání
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.5
Rozvoj poradenství ve školách
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.6
Zvyšování profesionality a zlepšování pracovních podmínek pedagogických pracovníků
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.7
Zájmové vzdělávání
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.8
Školní stravování
[
Koncepce obec. škol. Brno 2014-2020
]
1.1
Posílit obraz Brna jako centra vědy, výzkumu a vzdělávání
[
SKRUŠ Brno 2012
]
1.2
Zvýšit povědomí o brněnských univerzitách / akademických institucích
[
SKRUŠ Brno 2012
]
2.1
Zlepšit propojení výuky s praxí s cílem připravit studenty lépe pro potřeby pracovního trhu
[
SKRUŠ Brno 2012
]
2.2
Zkvalitnit přípravu středoškolských studentů
[
SKRUŠ Brno 2012
]
2.3
Vytvořit podmínky pro přilákání kvalitních doktorandů a post-doktorandů
[
SKRUŠ Brno 2012
]
2.4
Zlepšit nabídku atraktivních pracovních příležitostí pro absolventy brněnských univerzit
[
SKRUŠ Brno 2012
]
3.1
Společně vytvářet Brno jako město, kde se dobře žije, které je pro studenty a akademické pracovníky přitažlivé
[
SKRUŠ Brno 2012
]
3.2
Využít potenciálu vysokoškolských studentů pro rozvoj města a zároveň studentům nabídnout atraktivní využití volného času
[
SKRUŠ Brno 2012
]
3.3
V dalším programu spolupráce veřejného a akademického sektoru zvážit možnosti města řešit problémy a návrhy na zlepšení situace studentů a akademických pracovníků na život v Brně
[
SKRUŠ Brno 2012
]
3.3
Posílit systém školství umožňující dětem cizinců studovat na základních a středních státních školách a českým dětem získat vzdělání v cizím jazyce
[
VS Brno 2050
]
11.4
Podpořit propojení škol s businessem a firmami (praxe studentů během studia, podpora zaměstnávání absolventů)
[
VS Brno 2050
]
12.1
Zvýšit aplikovatelnost brněnského výzkumu
[
VS Brno 2050
]
12.2
Podpořit zralost výzkumného podpůrného prostředí v Brně
[
VS Brno 2050
]
12.3
Posílit atraktivitu výzkumného prostředí v Brně
[
VS Brno 2050
]
12.4
Posílit mezinárodní atraktivitu výzkumného prostředí v Brně
[
VS Brno 2050
]
12.5
Podpořit propojenost a propustnost výzkumného prostředí v Brně
[
VS Brno 2050
]
13.1
Zajistit kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání na všech jeho stupních
[
VS Brno 2050
]
13.2
Zvýšit kvalitu a internacionalizaci brněnských univerzit a vysokých škol
[
VS Brno 2050
]
13.3
Posílit otevřenost akademické sféry vůči veřejnosti, přímé zapojení akademických pracovníků a studentů do aktivit města (univerzity jako otevřená centra vzdělanosti)
[
VS Brno 2050
]
13.4
Zajistit kvalitní, dostupné a inkluzivní vzdělávání na úrovni mateřských a základních škol
[
VS Brno 2050
]
13.5
Flexibilně a smysluplně koncipovat obory středního vzdělávání v kontextu potřeb trhu práce
[
VS Brno 2050
]
13.6
Zajistit dostupné a kvalitní zájmové a neformální vzdělávání
[
VS Brno 2050
]
13.8
Podpořit celoživotní učení
[
VS Brno 2050
]
20.3
Kvalifikovanou prací s dětmi a mládeží snížit kriminalitu mládeže a podpořit prevenci šikany
[
VS Brno 2050
]
1.1
Podpora školních poradenských pracovišť
[
SRMAP Brno 2017
]
1.2
Podpora plynulého a úspěšného přechodu dětí z předškolního do základního vzdělávání
[
SRMAP Brno 2017
]
1.3
Kvalitní a kariérové poradenství realizované na školách již na prvním stupni základní školy
[
SRMAP Brno 2017
]
2.1
Podpora schopnosti pedagogů pracovat se všemi dětmi a žáky
[
SRMAP Brno 2017
]
2.2
Podpora profesního růstu pedagogů a etických hodnot pedagogů
[
SRMAP Brno 2017
]
2.3
Podpora vzdělávání pedagogů v oblasti práce s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
[
SRMAP Brno 2017
]
3.1
Zajištění informovanosti rodičů a posilování role rodičů jako partnerů školy
[
SRMAP Brno 2017
]
3.2
Systematické zapojování rodičů do vzdělávání dětí a žáků
[
SRMAP Brno 2017
]
3.3
Posílení kompetencí pedagogů v oblasti spolupráce se zákonnými zástupci na základě vzájemného respektu a odpovědnosti za rozvoj dítěte a žáka
[
SRMAP Brno 2017
]
4.1
Podpora realizace kroužků a aktivit na podporu a rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti
[
SRMAP Brno 2017
]
4.2
Podpora síťování škol a spolupráce mezi školami v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti
[
SRMAP Brno 2017
]
4.3
Podpora rozvoje čtenářské a matematické gramotnosti v mimovýukových aktivitách
[
SRMAP Brno 2017
]
4.4
Podpora rozvoje matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání
[
SRMAP Brno 2017
]
5.1
Podpora inkluzivního vzdělávání na školách ze strany zřizovatele
[
SRMAP Brno 2017
]
5.2
Poskytování podpory rizikovým skupinám dětí a žáků
[
SRMAP Brno 2017
]
5.3
Efektivní poradenská činnost
[
SRMAP Brno 2017
]
5.4
Vytváření a posilování pozitivního klimatu školy a třídy
[
SRMAP Brno 2017
]
5.5
Vytvoření platformy pro zvyšování znalostí a kompetencí pedagogů a ostatních pracovníků školy v oblasti inkluze
[
SRMAP Brno 2017
]
5.6
Propojení sítě spolupracujících mezioborových institucí s cílem komplexního přístupu k dítěti
[
SRMAP Brno 2017
]
5.7
Rozšíření nabídky zájmového vzdělávání a poradenství pro žáky a rodiče, dostupnost pro všechny děti a žáky
[
SRMAP Brno 2017
]
6.1
Zvyšování kvality polytechnického vzdělávání v mateřských školách a základních školách
[
SRMAP Brno 2017
]
1.1
PODPORA ŠKOLNÍCH PORADENSKÝCH PRACOVIŠŤ
[
MAP Brno 2017
]
1.2
PODPORA PLYNULÉHO A ÚSPĚŠNÉHO PŘECHODU DĚTÍ Z PŘEDŠKOLNÍHO DO ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
[
MAP Brno 2017
]
1.3
KVALITNÍ A KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ REALIZOVANÉ NA ŠKOLÁCH JIŽ NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
[
MAP Brno 2017
]
2.1
PODPORA SCHOPNOSTI PEDAGOGŮ PRACOVAT SE VŠEMI DĚTMI A ŽÁKY
[
MAP Brno 2017
]
2.2
PODPORA PROFESNÍHO RŮSTU PEDAGOGŮ A ETICKÝCH HODNOT PEDAGOGŮ
[
MAP Brno 2017
]
2.3
PODPORA VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ V OBLASTI PRÁCE S DĚTMI A ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
[
MAP Brno 2017
]
3.1
ZAJIŠTĚNÍ INFORMOVANOSTI RODIČŮ A POSILOVÁNÍ ROLE RODIČŮ JAKO PARTNERŮ ŠKOLY
[
MAP Brno 2017
]
3.2
SYSTEMATICKÉ ZAPOJOVÁNÍ RODIČŮ DO VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ
[
MAP Brno 2017
]
3.3
POSÍLENÍ KOMPETENCÍ PEDAGOGŮ V OBLASTI SPOLUPRÁCE SE ZÁKONNÝMI ZÁSTUPCI NA ZÁKLADĚ VZÁJEMNÉHO RESPEKTU A ODPOVĚDNOSTI ZA ROZVOJ DÍTĚTE A ŽÁKA
[
MAP Brno 2017
]
4.1
PODPORA REALIZACE KROUŽKŮ A AKTIVIT NA PODPORU A ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ A MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
[
MAP Brno 2017
]
4.2
PODPORA SÍŤOVÁNÍ ŠKOL A SPOLUPRÁCE MEZI ŠKOLAMI V OBLASTI ČTENÁŘSKÉ A MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
[
MAP Brno 2017
]
4.3
PODPORA ROZVOJE ČTENÁŘSKÉ A MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI V MIMOVÝUKOVÝCH AKTIVITÁCH
[
MAP Brno 2017
]
4.4
PODPORA ROZVOJE MATEMATICKÉ PREGRAMOTNOSTI V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
[
MAP Brno 2017
]
5.1
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NA ŠKOLÁCH ZE STRANY ZŘIZOVATELE
[
MAP Brno 2017
]
5.2
POSKYTOVÁNÍ PODPORY RIZIKOVÝM SKUPINÁM DĚTÍ A ŽÁKŮ
[
MAP Brno 2017
]
5.3
EFEKTIVNÍ PORADENSKÁ ČINNOST
[
MAP Brno 2017
]
5.4
VYTVÁŘENÍ A POSILOVÁNÍ POZITIVNÍHO KLIMATU ŠKOLY A TŘÍDY
[
MAP Brno 2017
]
5.5
VYTVOŘENÍ PLATFORMY PRO ZVYŠOVÁNÍ ZNALOSTÍ A KOMPETENCÍ PEDAGOGŮ A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ ŠKOLY V OBLASTI INKLUZE
[
MAP Brno 2017
]
5.6
PROPOJENÍ SÍTĚ SPOLUPRACUJÍCÍCH MEZIOBOROVÝCH INSTITUCÍ S CÍLEM KOMPLEXNÍHO PŘÍSTUPU K DÍTĚTI
[
MAP Brno 2017
]
5.7
ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY ZÁJMOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A PORADENSTVÍ PRO ŽÁKY A RODIČE, DOSTUPNOST PRO VŠECHNY DĚTI A ŽÁKY
[
MAP Brno 2017
]
6.1
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY POLYTECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V MATEŘSKÝCH ŠKOLÁCH A ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
[
MAP Brno 2017
]
08. KULTURA A VOLNÝ ČAS
1.1
Dodávání kreativy a vizuálního stylu pro město Brno pro oblast CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.3
Dodávání PR a media relations služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.4
Dodávání výzkumných služeb pro město Brno v oblasti CR
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.1
Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.4
Rozšíření možností zpřístupnění areálu BVV
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
3.5
Živé centrum města
[
PR cest. ruchu Brno 2016-2020
]
1.3
Zlepšení podmínek pro zapojení cílových skupin do kulturních a sportovních aktivit
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
6.3
Volnočasové aktivity a zájmové vzdělávání
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
C.1
Podpořit aktivní život seniorů, včasnou přípravu na stáří a rozšířit dobrovolnické aktivity seniorů
[
PZ Brno 2018-2030
]
1.2
Vytvářet a organizovat zájmové aktivity pro seniory na území města a v jeho okolí (kulturní, vzdělávací a další akce; včetně informovanosti a dostupnosti finanční, časové i dopravní)
[
PAS Brno 2012
]
1.3
Vytvářet nabídku a organizovat mezigenerační aktivity a akce (tzn. aktivity a akce, kde dochází ke kontaktu/součinnosti různých generací; aktivity založené na spolupráci mladých lidí a seniorů atd.)
[
PAS Brno 2012
]
1.4
Dlouhodobě vytvářet a zajišťovat podmínky pro neformální setkávání seniorů
[
PAS Brno 2012
]
2.9
Podporovat rozvoj dobrovolnických aktivit zaměřených na seniory, motivovat osoby všech věkových kategorií k zapojení se do těchto aktivit, realizovat osvětu mezi nimi
[
PAS Brno 2012
]
4.1
Osobitá kulturní a kreativní scéna s mezinárodním renomé, která aktivně pracuje s kulturním dědictvím Brna i experimentem
[
VS Brno 2050
]
4.2
Kvalitní kultura je vyžadována všemi obyvateli Brna a je jim dostupná
[
VS Brno 2050
]
4.3
Zachovalé a připomínané kulturní dědictví Brna (hmotné i nehmotné)
[
VS Brno 2050
]
4.4
Kvalitní a funkční vzdělávání pro kulturu a kreativní sektor, spolupráce vzdělávacích subjektů s praxí
[
VS Brno 2050
]
9.3
Město bez vizuálního smogu
[
VS Brno 2050
]
21.3
Vytvořit udržitelný a funkční systém strategického řízení značky města a regionu založený na moderních principech content marketingu, resp. city identity
[
VS Brno 2050
]
1.1
Podpora špičkovosti, diverzity a rozvoje
[
SKKO Brno 2018
]
1.2
Kultura a kreativní odvětví jako nástroj městského rozvoje
[
SKKO Brno 2018
]
1.3
Systematická a odborná kulturní politika
[
SKKO Brno 2018
]
1.4
Efektivní a transparentní financování kultury
[
SKKO Brno 2018
]
1.5
Dostatek vyhovujících prostor pro tvorbu a prezentaci
[
SKKO Brno 2018
]
2.1
Kvalita a rozvoj vzdělávání pro kulturní a kreativní odvětví
[
SKKO Brno 2018
]
2.2
Podpora MŠ, ZŠ, SŠ ve vzdělávání v kultuře a kreativním myšlení
[
SKKO Brno 2018
]
3.1
Spolupráce a propojování uvnitř brněnské kulturní a kreativní scény
[
SKKO Brno 2018
]
3.2
Spolupráce a propojování brněnských kulturních a kreativních odvětví se zahraničím
[
SKKO Brno 2018
]
3.3
Spolupráce města se subjekty v ČR i v zahraničí
[
SKKO Brno 2018
]
4.1
Oboustranně efektivní propojení marketingu kulturních a kreativních odvětví a marketingu města
[
SKKO Brno 2018
]
4.2
Prezentace brněnských kulturních a kreativních odvětví v rámci Brna, státu i zahraničí (reklama a média)
[
SKKO Brno 2018
]
4.3
Přehlednost a dostupnost informací o kulturním dění ve městě
[
SKKO Brno 2018
]
5.1
Zvyšování zapojení publika s důrazem na náročné žánry
[
SKKO Brno 2018
]
5.2
Rovnoměrnost kulturní nabídky v prostoru a čase
[
SKKO Brno 2018
]
5.3
Bezbariérovost brněnské kultury
[
SKKO Brno 2018
]
5.4
Kultura jako nástroj sociální soudržnosti
[
SKKO Brno 2018
]
09. SOCIÁLNÍ PROSTŘEDÍ
1.2
Posílené participace řešení sociálního začleňování na straně majority i minority
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
2.1
Rozvoj přípravy profesního života jedince a posílení úspěšnosti při vstupu na trh práce
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
2.2
Podpora pracovních příležitostí pro osoby ohrožené sociálním vyloučením a sociálně vyloučené, včetně přípravy osob pro vstup na trh práce
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
2.3
Rozvoj sociální ekonomiky a prostoru podporující koncept společenské odpovědnosti
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
2.4
Provázání služeb na podporu zaměstnanosti
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
3.1
Zapojení občanů do aktivního způsobu zvyšování vlastní bezpečnosti i bezpečí svého okolí
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
3.2
Podpora výchovně-vzdělávacích programů a volnočasových aktivit pro rizikové děti a mládež
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
3.3
Podpora integračních aktivit pro osoby vykonávající alternativní typ trestu, osoby po návratu z výkonu trestu nebo osoby žijící rizikovým způsobem života
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
3.4
Zmírňování rizik návykového chování
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
4.2
Navýšení efektivity práce s rodinou, včetně systematizace spolupráce
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
5.1
Vytváření pozitivního prostředí integrace cizinců při zapojení všech obyvatel města Brna
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
5.2
Snížení interkulturních bariér v dílčích oblastech lokální sociální politiky - bydlení, zaměstnanost, vzdělávání
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
5.3
Posílení interkulturní dostupnosti institucionální pomoci se zvláštním zaměřením na oblast sociální ochrany, zdraví a bezpečnosti jedince
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
7.1
Zajištění dostupnosti běžného nájemního bydlení pro lidi bez domova či vyloučené z bydlení (v nevyhovujícím či nejistém bydlení)
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
7.2
Investice do bytového fondu pro účely sociálního bydlení
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
7.3
Zavedení efektivního systému prevence ztráty bydlení
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
7.4
Podpora sociálních a komunitních služeb zaměřených na řešení problémů spojených s bydlením a funkčními sousedskými vztahy
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
7.5
Vytvoření, implementace a monitoring naplňování koncepce sociálního bydlení
[
SP soc.začleň.Brno 2016-2019
]
1.1
Odstranit zanedbanost stávajícího bytového fondu
[
SB Brno 2018-2030
]
1.2
Zlepšit správu obecního bytového fondu se zaměřením na efektivní hospodaření
[
SB Brno 2018-2030
]
2.1
Podporovat výstavbu finančně dostupného bydlení a nastavit příznivé podmínky pro zapojení soukromých prostředků pro realizaci bytové výstavby
[
SB Brno 2018-2030
]
2.2
Udržet minimálně 15% podíl obecních bytů na celkovém počtu bytů v Brně
[
SB Brno 2018-2030
]
2.3
Připravit pro bytovou výstavbu strategicky významné rozvojové lokality určené pro bydlení
[
SB Brno 2018-2030
]
3.1
Nastavit systém sociálního bydlení
[
SB Brno 2018-2030
]
3.2
Zajistit dostatečné množství bydlení pro skupiny obyvatel se specifickými potřebami (startovací byty, byty pro mladé, byty pro seniory, byty pro hendikepované a dostupné bydlení pro nízkopříjmové skupiny obyvatel) a sociálního bydlení
[
SB Brno 2018-2030
]
4.1
Zkvalitnit komunikaci a spolupráci s obyvateli
[
SB Brno 2018-2030
]
4.2
Zkvalitnit komunikaci a spolupráci s jinými subjekty
[
SB Brno 2018-2030
]
1.1
Nestigmatizující a kvalitní zdravotní a sociální péče
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.2
Okamžitá pomoc a komplexní podpora směřující k zotavení
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.3
Specializovaná nízkoprahová péče
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.4
Kvalitní prevence a včasné řešení problému s užívání drog a závislostí u dětí a mladistvých
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.5
Dostupná odborná pomoc pro rodinu a blízké
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.6
Snížení rizik v oblasti nočního života a rekreačního užívání drog
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.7
Koncepční regulace hazardního hraní a podpora prevence gamblingu
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.8
Koordinace, informovanost a provázanost
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
1.9
Pravidelný monitoring a evaluace v oblasti drog a závislostí
[
SPSM Brno ODAZ 2018-2021
]
A.2
Propojit systémy zdravotních a sociálních služeb
[
PZ Brno 2018-2030
]
B.1
Podpořit stabilní rodinné vazby a posílit prostředí přátelské rodině
[
PZ Brno 2018-2030
]
C.1
Podpořit aktivní život seniorů, včasnou přípravu na stáří a rozšířit dobrovolnické aktivity seniorů
[
PZ Brno 2018-2030
]
C.2
Rozvinout zázemí pro plnohodnotný život seniorů prostřednictvím kvalitních a dostupných zdravotních, sociálních a dalších služeb s ohledem na demografický vývoj
[
PZ Brno 2018-2030
]
C.3
Přispět k prodloužení aktivního a plnohodnotného života seniorů vytvářením uživatelsky příznivého prostředí včetně veřejného prostoru bez bariér
[
PZ Brno 2018-2030
]
C.4
Zvýšit informovanost seniorů o veškerých tématech souvisejících s aktivním a zdravým stárnutím, nastavit procesy vzájemné komunikace a zavést moderní prvky v městské politice přípravy na stárnutí
[
PZ Brno 2018-2030
]
D.1
Předcházet a zmírňovat dopady domácího násilí včetně nových forem a způsobů projevu
[
PZ Brno 2018-2030
]
1.5
Podporovat vznik „nových nebo specifických“ profesí vhodných pro seniory - „hodinová babička“, pečovatelka, společnice, výpomoc v domácnosti atd.
[
PAS Brno 2012
]
1.6
Systematicky využívat profesní kvalifikaci seniorů (právníků, ekonomů, psychologů, pedagogů, zdravotnických pracovníků aj.) v pracovních i dobrovolnických aktivitách
[
PAS Brno 2012
]
1.7
Motivovat seniory k intenzivnějšímu zapojení se do dobrovolnických aktivit, zprostředkovat jim vhodné možnosti k tomuto zapojení
[
PAS Brno 2012
]
1.8
Motivovat seniory k zapojení se do organizací hájících zájmy seniorů (Rada seniorů, Svaz důchodců atd.) a k účasti na jimi pořádaných akcích
[
PAS Brno 2012
]
1.9
Využívat profesní i zájmový potenciál seniorů jejich zapojováním do aktivit souvisejících s rozvojem města Brna a jeho městských částí
[
PAS Brno 2012
]
1.10
Podporovat pokračování seniorů v dosavadní ekonomické aktivitě (zaměstnání či podnikání)
[
PAS Brno 2012
]
1.11
Realizovat kvalifikační kurzy na trhu práce nezbytné pro výkon některých činností (např. chůva, opatrovatel/ka dětí, pečovatel/ka o seniory apod.)
[
PAS Brno 2012
]
1.12
Podporovat rozšiřování flexibilních forem zaměstnání a zaměstnaní na částečný úvazek
[
PAS Brno 2012
]
2.5
Rozšiřovat nabídku a kapacity sociálních služeb, zejména ambulantních (především center denních služeb), analyzovat situaci seniorů bez domova
[
PAS Brno 2012
]
2.6
Vyhledávat a vytvářet efektivnější možnosti adresné podpory rodin pečujících o seniory, zavádět vhodné formy domácí péče vč. organizování kurzů zaměřených na péči o nesoběstačné seniory, realizovat a propagovat odlehčovací programy pro rodiny se seniory
[
PAS Brno 2012
]
2.7
Realizovat preventivní aktivity zaměřené na bezpečnost seniorů, aktivity vedoucí ke zvýšení pocitu bezpečí seniorů (v jejich domovech i mimo něj) a k předcházení neetickému jednání se seniory či jejich týrání
[
PAS Brno 2012
]
2.8
Rozšiřovat nabídku u slevových systémů pro seniory a propagovat je (v dopravě, při využívání služeb a návštěvě akcí - např. Senior pas, jízdné MHD apod.)
[
PAS Brno 2012
]
3.4
Sledovat a vyhodnocovat trendy na realitním trhu, vytvářet vhodné podmínky pro řešení bytové situace seniorů
[
PAS Brno 2012
]
3.5
Budovat malometrážní byty, bezbariérové byty a byty s pečovatelskou službou; podporovat realizaci úprav bytů seniorů s ohledem na jejich potřeby
[
PAS Brno 2012
]
3.6
Vytvářet odpovídající podmínky pro bydlení seniorů v rámci jednotlivých čtvrtí i města jako celku s cílem minimalizovat prostorovou (a ve svém důsledku i sociální) izolaci seniorů
[
PAS Brno 2012
]
3.7
Vytvořit funkční a pružně reagující systém výměny obecních bytů, realizovat osvětu a poradenství seniorům při řešení jejich bytové otázky
[
PAS Brno 2012
]
4.6
Šířit osvětu a informovanost mezi seniory o jejich právech
[
PAS Brno 2012
]
4.7
Rozvíjet a propagovat specializovanou poradenskou činnost pro seniory
[
PAS Brno 2012
]
4.8
Vyhledávat seniory ohrožené exkluzí a pomáhat jim začleňovat se do společnosti
[
PAS Brno 2012
]
4.10
Provádět osvětu mezi zaměstnavateli o kladech a možnostech zaměstnávání seniorů
[
PAS Brno 2012
]
1.4
Podpořit rodiny napříč generacemi, mezigenerační soudržnost a solidaritu v poskytování zdravotní i sociální péče vč. pečujících a zařízení paliativní péče
[
VS Brno 2050
]
1.9
Budovat centra zdravotně-sociálních služeb v rámci sítě komunitní péče
[
VS Brno 2050
]
2.1
Posílit soudržnost mezi obyvateli města
[
VS Brno 2050
]
2.2
Zvýšit dostupnost a kvalitu péče a služeb pro seniory, zdravotně postižené a další skupiny obyvatel potřebující sociální péči a sociální pomoc vč. podpory pečujících osob
[
VS Brno 2050
]
2.3
Snížit počet sociálně vyloučených lokalit a omezit vznik nových
[
VS Brno 2050
]
2.4
Systematicky podporovat sociální inovace (podpora alternativních řešení klasických sociálních služeb, rozvoj a využití moderních ICT a asistivních technologií, podpora sociálního podnikání apod.)
[
VS Brno 2050
]
2.5
Podporovat různorodost a rovný přístup ke všem obyvatelům (rovnost pohlaví, zvýšení míry tolerance vůči různým generacím, etnikům a jiným minoritám)
[
VS Brno 2050
]
3.1
Lákat a udržet ve městě talentované cizince všech kategorií
[
VS Brno 2050
]
3.2
Vytvořit komplexní systém služeb a mechanismů ve veřejném a soukromém sektoru pro přijímání a integraci cizinců
[
VS Brno 2050
]
3.3
Posílit systém školství umožňující dětem cizinců studovat na základních a středních státních školách a českým dětem získat vzdělání v cizím jazyce
[
VS Brno 2050
]
10.1
Podporovat výstavbu finančně dostupného bydlení a nastavit příznivé podmínky pro zapojení soukromých prostředků pro realizaci bytové výstavby
[
VS Brno 2050
]
10.3
Připravit pro bytovou výstavbu strategicky významné rozvojové lokality určené pro bydlení
[
VS Brno 2050
]
10.6
Zajistit dostatečné množství sociálního bydlení a bydlení pro skupiny obyvatel se specifickými potřebami (startovací byty, byty pro mladé, byty pro seniory, byty pro hendikepované a dostupné bydlení pro nízkopříjmové skupiny obyvatel)
[
VS Brno 2050
]
10.7
Posilovat schopnost sebereflexe a seberealizace seniorů v oblasti řešení budoucí bytové situace
[
VS Brno 2050
]
11.3
Napomoci řešení dlouhodobé nezaměstnanosti
[
VS Brno 2050
]
11.7
Slaďování rodinného a pracovního života v rámci podpory rodin a posilování její nezastupitelné role ve výchově
[
VS Brno 2050
]
13.7
Vytvářet podmínky pro spolupracující a informovanou rodinu
[
VS Brno 2050
]
20.1
Snížit kriminalitu a minimalizovat počet incidentů ohrožujících bezpečnost a zdraví
[
VS Brno 2050
]
23.4
Přizpůsobit služby všem občanům města včetně různě znevýhodněných skupin (např. senioři nebo hendikepovaní)
[
VS Brno 2050
]
1.1
Rozvoj procesu plánování sociálních služeb v městě Brně
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
1.2
Spolupráce s Jihomoravským krajem v rámci procesu plánování sociálních služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
1.3
Rozvoj sítě sociálních služeb města Brna a dalších potřebných projektů v sociální oblasti
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
1.4
Rozvoj služeb, které navazují nebo doplňují sociální služby
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
2.1
Podpora péče o seniory v přirozeném prostředí
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
2.2
Vznik, rozvoj a zkvalitnění pobytových služeb pro seniory
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
3.1
Podpora a rozvoj terénních a ambulantních služeb pro rodiny, včetně rozvoje spolupráce
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
3.2
Podpora v oblasti bydlení
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
4.1
Podpora a rozvoj v oblasti bydlení pro osoby s duševním onemocněním
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
4.2
Rozvoj terénních a ambulantních služeb pro osoby s duševním onemocněním
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
4.3
Rozvoj práce s lidmi s duální diagnózou
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
4.4
Podpora služeb pro děti a mladé dospělé
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
4.5
Podpora osob s diagnostikovanou poruchou osobnosti
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
5.1
Vznik, rozvoj a zkvalitňování terénních a ambulantních služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
5.2
Vznik a rozvoj pobytových služeb, denních stacionářů a center denních služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
6.1
Rozvoj terénních a ambulantních služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
6.2
Vznik a rozvoj pobytových služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
6.3
Rozvoj odborného sociálního poradenství pro osoby se zdravotním postižením
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
7.1
Posílení komunikačních dovedností pro osoby se smyslovým postižením
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
7.2
Zvyšování samostatnosti osob se smyslovým postižením
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
8.1
Rozvoj sociálních služeb reagujících na specifické potřeby klientů
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
8.2
Vznik nebo rozvoj specifických sociálních služeb
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
8.3
Rozšíření nabídky sociálních služeb zaměřených na oblast bydlení
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
9.1
Podpora terénní práce se zaměřením na bydlení
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
9.2
Sociální práce zaměřená na prevenci a snižování dopadů rizikového způsobu života
[
6KPSNS Brno 2020-2022
]
1.1
Rozvoj a posílení systému prevence kriminality na území města Brna
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.2
Rozvíjení a zkvalitnění sítě spolupracujících subjektů
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.3
Působení dobrovolníků, domovníků a asistentů prevence kriminality a zapojení veřejnosti do prevence kriminality
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.4
Výměna zahraničních zkušeností, zapojení do pracovních skupin v rámci EFUS (European Forum for Urban Security) a Eurocities
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.5
Pomoc a podpora projektů zaměřených na poskytování poradenství pro ohrožené a rizikové skupiny obyvatel
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.6
Prevence kriminality dětí a mládeže, seniorů, resocializace pachatelů trestné činnosti, předcházení recidivě
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.7
Snížení kriminality ve vybraných částech města
[
KPK Brno 2017–2021
]
1.8
Reakce na nové hrozby a trendy v oblasti bezpečnosti a veřejného pořádku
[
KPK Brno 2017–2021
]
2.2
Návykové látky
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
4.1
Východiska politiky zdravé rodiny
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
4.2
Vývojové trendy se zaměřením na rodinné domácnosti
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
4.3
Podpora politiky zdravé rodiny v Brně
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
4.4
Výstupy z realizovaných sociologických šetření ve městě Brně
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
5.1
Východiska aktivního a zdravého stárnutí
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
5.2
Analýza seniorů v Brně
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
5.3
Vývoj podpory seniorů v Brně
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
5.4
Potřeby osob pečujících o osobu blízkou ve městě Brně - neformální pečovatelé
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
6.1
Východiska pro řešení domácího násilí
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
6.2
Analýza vývoje domácího násilí
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
6.3
Oblast prevence a řešení případů domácího násilí v Brně
[
PZ Brno Analýza 2018-2030
]
10. GLOBÁLNÍ ODPOVĚDNOST
5.5.3
Snížit emise skleníkových plynů a snížit energetickou náročnost dopravy na cestujícího (čtyřnásobný pokles emisí skleníkových plynů do r. 2050 oproti roku 2010, nebo: 1 tuna ekv. CO2 na osobu a rok do r. 2050); pokles celkové energetické spotřeby v dopravě na cestujícího o 20% do r. 2050)
[
PUMM Brno 2017
]
6.2
Adaptovat město na klimatickou změnu a aplikovat opatření k jejímu předcházení
[
VS Brno 2050
]
17.1
Zabezpečit dostatečnou energetickou kapacitu z čistých obnovitelných zdrojů energie, a tím snížit zdroj emisí a polutantů, které negativně ovlivňují lidské zdraví a životní prostředí
[
VS Brno 2050
]
11. VENKOV, KRAJINA, ZEMĚDĚLSTVÍ
18.6
Zvýšit potravinovou soběstačnost města (zvýšení resilience vůči krizím, dopadům změn klimatu aj.)
[
VS Brno 2050
]
18.7
Zvýšit rozsah ploch využívaných pro produkci potravin / zemědělskou produkci
[
VS Brno 2050
]
TISK
i